Plen
Ședința Camerei Deputaților din 13 octombrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.178/21-10-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-10-2019
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 13-10-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 octombrie 2015

4. Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privin aprobarea opiniei referitoare la Propunerea de Decizie a Consiliului privind semnarea, în numele Uniunii Europene, a Protocolului adițional la Convenția Consiliului Europei privind prevenirea terorismului (CETS nr. 196) - COM (2015) 291 și
Propunerea de Decizie a Consiliului privind semnarea, în numele Uniunii Europene a Convenției Consiliului Europei privind prevenirea terorismului(CETS nr. 196) - COM (2015) 292 (PH CD 84/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PHC nr. 84/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

5. Proiectul de Hotărâre privind aprobarea opiniei referitoare la Propunerea de Decizie a Consiliului privind semnarea, în numele Uniunii Europene, a Protocolului adițional la Convenția Consiliului Europei privind prevenirea terorismului și Propunerea de Decizie a Consiliului privind semnarea, în numele Uniunii Europene a Convenției Consiliului Europei privind prevenirea terorismului.

O invit în continuare pe doamna președinte Ana Birchall.

Vă rog, doamnă președinte.

Video in format Flash/IOS

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

Comisia pentru afaceri europene și-a întemeiat opinia pe proiectul de opinie al Comisiei pentru politică externă, proiectul de opinie al Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, nota Ministerului Afacerilor Externe, nota Ministerului Afacerilor Interne, nota Ministerului Apărării Naționale, nota Administrației Prezidențiale, nota Ministerului Justiției, nota Serviciului Român de Informații, nota Serviciului de Informații Externe, contribuțiile în cadrul dezbaterilor a reprezentanților instituțiilor sus menționate, contribuțiile secretariatului comisiei, fișa de informare a Direcției pentru Uniunea Europeană, Camera Deputaților, opinia Camerei Deputaților din 30 iunie 2015 privind comunicarea Comisiei 185.

Pe scurt, Comisia pentru afaceri europene a solicitat Biroului permanent aprobarea pentru examinare parlamentară a acestor două propuneri de decizie, nu numai pentru a afirma că semnarea în numele UE a propunerilor de decizie ar trebui realizată fără rezerve, ci și pentru a transmite către instituțiile europene opțiunile sale principale privind prevenirea și combaterea terorismului, drept contribuție la analiza de impact în vederea actualizării deciziei-cadru privind combaterea terorismului.

Comisia noastră recomandă semnarea, în numele Uniunii Europene, a Convenției Consiliului Europei privind prevenirea terorismului și a protocolului adițional.

Apreciază că România dispune de un cadru viabil pentru prevenirea și combaterea terorismului, astfel cadrul legislativ definit de Legea nr. 535/2004 privind prevenirea și combaterea terorismului este în permanent proces de actualizare, în funcție de evoluțiile din domeniu, iar la nivel instituțional există sistemul național de prevenire și combatere a terorismului cu Serviciul Român de Informații, ca autoritate națională în domeniu și coordonator la nivel tehnic al celorlalte autorități.

Comisia noastră consideră că asigurarea echilibrului între libertățile civile și securitatea cetățenilor ar trebui să respecte principiul proporționalității măsurilor adoptate în raport cu obiectivele, excluzând orice formă de arbitrar.

De asemenea, comisia noastră consideră că terorismul poate fi combătut prin soluționarea cauzelor acestui fenomen, acolo unde acesta este generat în țările de origine, prin combinarea măsurilor politice și economice cu cele informative și coercitive.

Apreciază poziția Uniunii Europene, care consideră că principalul element al strategiei împotriva extremismului violent este prevenirea.

Opinia noastră, așa cum a fost formulată, mult mai pe larg decât ce am prezentat eu plenului Camerei Deputaților, a fost supusă dezbaterii în ședința Comisiei pentru afaceri europene din data de 28 septembrie 2015, în prezența a 14 din cei 22 de membri, fiind adoptată în unanimitate.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare, dacă sunt?

Vă rog. Grupul PNL, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc:

Mulțumesc.

Bună dimineața!

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor,

Principala responsabilitate în combaterea terorismului revine statelor membre ale Uniunii Europene și implicit României.

Reacționând în acest fel, în mod special la natura transnațională a acestui tip de amenințare, au fost identificate patru domenii de acțiune ale Uniunii Europene, și anume: prevenirea, schimbul de informație privind intensificarea și depistarea deplasărilor, răspunsul în materie de justiție penală și cooperarea cu țările terțe.

În cadrul Consiliului European din august 2014 statele membre au solicitat accelerarea aplicării măsurilor în aceste domenii prioritare și propunerea de acțiuni suplimentare.

Convenția a intrat în vigoare la data de 1 iunie 2007, a fost ratificată de 32 de țări și are ca scop adoptarea de măsuri la nivel național și de cooperare internațională, măsuri care au menirea de a preveni terorismul, concomitent cu respectarea statului de drept și a valorilor democratice, a drepturilor omului și libertăților fundamentale.

Doamnelor și domnilor,

Partidul Național Liberal susține domeniul reglementat de protocol și considerăm că acest acord privind propunerea de Decizie a Consiliului privind semnarea, în numele Uniunii Europene, a Protocolului adițional la Convenția Consiliului Europei privind prevenirea terorismului, precum și asupra Propunerii de Decizie a Consiliului Europei privind semnarea, în numele Uniunii Europene, a Convenției Consiliului Europei privind prevenirea terorismului trebuie adoptată.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții dacă mai sunt? Nemaifiind...

Domnul Iacoban.

Video in format Flash/IOS

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Globalizarea terorismului a devenit o realitate ce nu poate fi contestată, o amenințare la adresa securității interne și internaționale și implicit un fenomen aflat în responsabilitatea întregii comunități internaționale.

Într-o lume în care terorismul câștigă tot mai mult teren este nu doar necesar, ci obligatoriu să ne luăm măsuri pentru a reduce cât mai mult posibil ca astfel de amenințări să se concretizeze pe teritoriul țării noastre.

Dacă România a fost până astăzi ferită de atentate teroriste, nu înseamnă că țara noastră este imună la potențiale atacuri sau amenințări.

Desigur, nu înseamnă nici că soarta ar fi fost de partea noastră, ci este mai degrabă rezultatul muncii de prevenire și combatere a riscurilor teroriste de către instituțiile specializate ale statului român, ministerele de profil și structurile de intelligence care au acționat strategic și și-au făcut datoria cu prisosință.

Cred că terorismul poate fi combătut prin soluționarea cauzelor acestui fenomen în țările de origine, prin combinarea măsurilor politice și economice cu cele informative și coercitive.

Prevenirea și combaterea terorismului reprezintă în sine o misiune dificilă, în contextul în care grupările și structurile teroriste se reinventează și mizează pe amenințări asimetrice, pe război hibrid și în general pe tehnici și metode neconvenționale care speculează breșe și vulnerabilități specifice statelor democratice.

Iată de ce războiul împotriva terorismului reclamă adaptabilitate și capacitate de răspuns, în acord cu provocările pe care le ridică structurile teroriste, astfel încât obiectivul unei lumi mai sigure pentru noi și pentru generațiile viitoare să poată fi realizat.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții dacă mai sunt? Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 22 octombrie 2019, 9:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro