Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 noiembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.200/13-11-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 09-11-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 noiembrie 2015

    Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16,12.

Lucrările ședinței au fost conduse, în prima parte, de domnul deputat Florin Iordache, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Laurențiu Chirvăsuță și Ion-Marcel Ciolacu, secretari ai Camerei Deputaților.

A doua parte a ședinței a fost condusă de domnul deputat Ludovic Orban, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Bună ziua!

Stimați colegi,

Declar deschisă ședința noastră de astăzi și vă anunț că, din cei 382 de deputați, până în acest moment, și-au înregistrat prezența un număr de 157 de deputați.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, au fost distribuite următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele de luni, 9 și miercuri, 11 noiembrie; programul de lucru pentru perioada 9-14 noiembrie; lista rapoartelor depuse în perioada 4-9 noiembrie de comisiile permanente; listele cu legile pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale; informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de către comisiile permanente.

Dacă aveți observații? Nu.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul protecției civile și al situațiilor de urgență (PL-x 175/2015) (retrimis comisiilor)  

Dacă la ordinea de zi pentru astăzi avem observații?

Da, liderul Grupului PNL, domnul Eugen Nicolăescu.

Vă rog, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință,

La punctul 42 pe ordinea de zi avem un proiect de lege - Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul protecției civile și al situațiilor de urgență.

Întâmplarea face să discutăm despre acest proiect de lege tocmai acum, când dorim să îmbunătățim legislația și să încercăm să aducem amendamente prin care situații în genul celor de la "Colectiv" să nu se mai repete, drept pentru care considerăm că acest proiect de lege are nevoie de îmbunătățiri, are nevoie de o revizuire substanțială, drept pentru care vă propun trimiterea lui la comisie pentru cel puțin trei săptămâni.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da.

Așa cum s-a stabilit în ședința de Birou permanent, astăzi vom discuta propunerile care au raport de respingere, respectiv de la poziția 20.

Supun votului dumneavoastră propunerea făcută de liderul Grupului PNL, domnul Eugen Nicolăescu, de aducere pe poziția 20 și de retrimitere la comisie.

Să înceapă votul.

 
Video in format Flash/IOS    

Cu 67 de voturi pentru și un vot împotrivă, propunerea liderului PNL a fost acceptată.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea prevederilor Ordinului nr.290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. (Pl-x 224/2015). (rămasă pentru votul final)  

20. Mergem deci la poziția 20 acum. Este vorba de Propunerea legislativă pentru completarea prevederilor Ordinului nr. 290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A., Pl-x 224/2015, caracter ordinar.

Dacă inițiatorul dorește să intervină? Nu dorește.

Comisia pentru transporturi și infrastructură, cine prezintă raportul? Vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Dan Coriolan Simedru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru transporturi și infrastructură a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond, în procedură obișnuită, cu Propunerea legislativă pentru completarea prevederilor Ordinului nr. 290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A., transmisă cu adresa nr. 223 din 9 martie 2015, înregistrată cu nr.26/47 din 10 martie 2015.

La întocmirea prezentului raport, Comisia a avut în vedere: avizul negativ al Consiliului Legislativ, avizul negativ al Comisiei juridice, de disciplină și imunități, avizul negativ al Comisiei pentru industrii și servicii, punctul de vedere negativ al Guvernului.

De asemenea, Senatul a respins propunerea legislativă în ședința din data de 4 martie 2015.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea prevederilor Ordinului nr. 290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi din România - S.A.

În conformitate cu prevederile art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru transporturi și infrastructură a examinat propunerea legislativă în ședința din 21 aprilie 2015.

La lucrările comisiei au fost prezenți 21 de deputați, din totalul de 22 de membri ai comisiei.

La dezbateri au participat, în conformitate cu prevederile art. 54 și art. 55 din Regulament, domnul Popescu Cosmin, director adjunct în CNADNR și domnul Dragoș Titea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi, respingerea Propunerii legislative pentru completarea prevederilor Ordinului nr. 290 pentru aprobarea unor tarife aplicate de CNADNR, deoarece prin prezenta propunere se depășește prin conținutul ei domeniul rezervat legii, interferându-se cu puterea de reglementare a puterii executive, intervenția legislativă neputând face obiectul unui act normativ cu forță juridică de lege.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

La dezbateri generale, dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

Rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii Locuinței nr.114/1996 (Pl-x 386/2014). (retrimisă comisiilor)  

21. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii Locuinței nr. 114/1996, Pl-x 386/2014.

Din partea inițiatorilor? Da, vă rog.

Domnul Márton Árpád-Francisc.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Această inițiativă legislativă încearcă să soluționeze, să dea măcar o posibilitate de soluționare acelor cetățeni care, din cauza mișcărilor cursului leu/euro, leu/franc, dolar etc. - care iarăși, din păcate, nu sunt spre binele celor care și-au luat niște împrumuturi - s-au trezit într-o situație foarte grea și s-ar putea să-și piardă locuințele.

Această lege propune ca, măcar în acele situații când își poate permite așa ceva, autoritatea publică locală să cumpere aceste locuințe și să le dea în chirie foștilor proprietari.

Deci este o idee care funcționează în unele state. Poate legea nu este chiar perfectă, dar e perfectibilă, drept pentru care eu vă solicit s-o retrimiteți la comisie, poate reușim să găsim în comun o soluție pentru acești cetățeni ai statului român care se află, din varii motive... inclusiv din cauza noastră, pentru că noi întotdeauna suntem cei care facem, prin intervențiile noastre reușite sau mai puțin reușite, ca aceste cursuri să se miște în defavoarea cetățeanului.

Vă mulțumesc.

Deci încă o dată, solicit retrimiterea la comisie pentru trei săptămâni.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră retrimiterea la comisie.

Să înceapă votul.

 
Video in format Flash/IOS    

Cu 38 de voturi pentru, o abținere și 34 de voturi împotrivă, propunerea de retrimitere a fost acceptată. Trei săptămâni la comisie.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative privind acordarea de periuțe și paste de dinți preșcolarilor și elevilor din clasele I-VIII din învățământul de stat și privat (Pl-x 324/2015). (rămasă pentru votul final)  

22. Propunerea legislativă privind acordarea de periuțe și paste de dinți preșcolarilor și elevilor din clasele I-VIII din învățământul de stat și privat, Pl-x 324/2015.

Inițiatorul dorește să intervină? Nu.

Nu sunteți inițiator, e doar domnul Ciuhodaru.

Da, raport comun al Comisiei pentru învățământ și al Comisiei pentru sănătate.

Vă rog, prezentați raportul, propunere de respingere.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Vicențiu-Mircea Irimie:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi deputați,

Raportul comun asupra Propunerii legislative privind acordarea de periuțe și pastă de dinți preșcolarilor și elevilor din clasele I-VIII din învățământul de stat și privat.

În baza prevederilor art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, cu adresa nr. Pl-x 324 din 30 martie 2015, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport și Comisia pentru sănătate și familie au primit spre dezbatere în fond Propunerea legislativă privind acordarea de periuțe și paste de dinți preșcolarilor și elevilor din clasele I-VIII din învățământul de stat și privat.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare acordarea gratuită de produse de igienă orală preșcolarilor și elevilor din clasele I-VIII din învățământul de stat și privat, deoarece este necesară introducerea unui program de susținere a sănătății dentare, având în vedere datele privind sănătatea dentară, determinate de indicatori precum consumul de periuțe și pastă de dinți.

În funcție de obiectul și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

În conformitate cu art. 61 și 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, comisiile au dezbătut propunerea legislativă în ședințe separate.

La lucrările Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport au fost prezenți 20 de deputați, din totalul de 27.

În baza prevederilor art. 54 și art. 55 din Regulamentul Camerei, la dezbaterea propunerii legislative a participat, ca invitat, domnul Király András György, secretar de stat în cadrul Ministerului Educației și Cercetării Științifice.

În urma dezbaterilor, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a propus cu 13 voturi pentru respingere, cinci împotriva respingerii și două abțineri, respingerea propunerii legislative.

Comisia pentru sănătate și familie a dezbătut propunerea legislativă în ședința din 28 aprilie 2015.

La lucrările comisiei au fost prezenți 17 deputați, din totalul de 19.

La dezbateri a participat, ca invitat, în conformitate cu art.54 și 55 din Regulamentul Camerei, cu modificările și completările ulterioare, domnul Răzvan Vulcănescu, subsecretar de stat în cadrul ministerului.

În urma dezbaterilor, Comisia pentru sănătate și familie a propus, cu majoritate de voturi, respingerea propunerii legislative.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților respingerea propunerii legislative din următoarele considerente.

Din textul inițial lipsesc o serie de aspecte importante ce trebuie reglementate, precum: cine se va ocupa de achiziția produselor, care este metoda de repartizare a produselor către beneficiari și cum se măsoară eficacitatea măsurilor impuse prin acest act normativ.

Și alt motiv este faptul că inițiatorii nu au indicat sursa de finanțare necesară implementării soluțiilor legislative propuse prin prezentul act normativ.

Mulțumesc, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da. Dezbateri generale?

Domnul Crăciunescu, Grupul PNL.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Grigore Crăciunescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Starea de sănătate orală a cetățenilor dintr-o țară arată, pe de o parte, starea de sănătate în general a individului respectiv, dar arată și gradul de civilizație al cetățenilor din acea țară.

Ultimele statistici ne arată niște lucruri, spun eu, foarte, foarte îngrijorătoare. S-a constatat, în 2013, că în România s-a folosit, în medie, puțin peste un tub de pastă de dinți pe cap de locuitor pe an. Un tub de pastă de dinți pe locuitor pe un an de zile! În mediul rural, mai puțin de un tub.

S-a constatat, de asemenea, că o periuță de dinți, în România, este schimbată la doi ani pe cap de locuitor, iar în mediul rural la zece ani se schimbă o periuță de dinți.

Dacă vrem să vedem care e rezultatul acestui mod de a face sănătate în România, ne uităm la interviurile care se iau la televizor și vom vedea că aproape toți cei care vorbesc la televizor sunt edentați parțial sau total.

În Germania, 77% dintre cetățeni schimbă periuțele la cel mult trei luni de zile.

Mai este un aspect. Stomatologia este privatizată în proporție de 90-95%. Programe naționale în domeniul stomatologiei nu există. Nu există un program național pentru fluorizare, nu există un program național pentru sigilarea șanțurilor pentru a preveni cariile.

Ca atare, un asemenea proiect de lege care prevede ca copiii de la clasele I-IV să primească câte o periuță și un tub de pastă de dinți n-ar face altceva decât să-i învețe pe copii să știe ce înseamnă periuța și pasta de dinți.

De aceea, Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal se va abține de la votarea acestui proiect de lege.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Alte intervenții?

Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru înființarea ghișeului unic pentru înmatricularea autovehiculelor (Pl-x 23/2014). (rămasă pentru votul final)  

23. Propunerea legislativă pentru înființarea ghișeului unic pentru înmatricularea autovehiculelor, Pl-x 23/2014, caracter ordinar.

Îl invit pe domnul...

Inițiatorii dacă doresc să intervină? Nu doresc.

Îl invit pe domnul președinte Victor Paul Dobre, președintele Comisiei pentru administrație, raport comun Comisia pentru administrație și Comisia pentru apărare.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

În conformitate cu art. 95, Comisia pentru administrație și Comisia pentru apărare au fost sesizate spre dezbatere în fond, în procedură obișnuită, cu Propunerea legislativă pentru înființarea ghișeului unic pentru înmatricularea autovehiculelor.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ a avizat negativ inițiativa legislativă.

Guvernul a transmis un punct de vedere prin care nu susține adoptarea.

Propunerea supusă dezbaterii are ca obiect de reglementare înființarea, în cadrul fiecărei reprezentanțe teritoriale a RAR, a ghișeului unic pentru înmatricularea autovehiculelor, prin preluarea atribuțiilor în acest domeniu de la serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatricularea vehiculelor din cadrul aparatului propriu al prefecturilor județene și al Prefecturii Municipiului București.

Totodată se prevede înființarea, în cadrul RAR, a Departamentului ghișeu unic pentru înmatriculare, care va prelua atribuțiile privind înmatricularea de la Direcția regim permise de conducere și înmatricularea vehiculelor.

În urma dezbaterii, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, respingerea propunerii legislative.

Plenul Camerei, în ședința din 9 decembrie 2014, în temeiul art.70 din Regulament, cu modificările și completările ulterioare, a hotărât retrimiterea propunerii la cele două comisii, în vederea reexaminării și depunerii unui nou raport.

În raport cu prevederile art.61 și 63 din Regulament, comisiile au examinat proiectul de lege menționat mai sus în ședințe separate și cu o majoritate de voturi, o singură abținere au hotărât să mențină raportul inițial de respingere a propunerii legislative.

În raport de obiectul și conținutul său, propunerea face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Dezbateri generale? Nu sunt dezbateri generale.

Rămâne la votul final, cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea art.10 din Legea nr.7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar (PL-x 95/2015). (rămas pentru votul final)  

24. Proiectul de Lege pentru completarea art.10 din Legea nr.7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar, PL-x 95/2015.

Inițiatorii? Nu.

Tot domnul Victor Paul Dobre, raportul comisiei.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulament, Comisia pentru administrație a fost sesizată, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege pentru completarea art.10 din Legea nr.7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul a adoptat propunerea legislativă.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Guvernul nu are un punct de vedere, consideră că Parlamentul este cel în măsură să decidă.

Propunerea are ca obiect de reglementare completarea art. 10 din legea menționată, în sensul că un funcționar public parlamentar nu se află în situație de incompatibilitate, dacă a fost desemnat printr-un act administrativ, emis în condițiile legii, să participe în calitate de reprezentant al autorității ori instituției publice în cadrul unor organisme sau organe colective de conducere, constituite în temeiul actelor normative în vigoare.

În conformitate cu art.61 din Regulament, membrii comisiilor au examinat inițiativa mai sus menționată, expunerea de motive, avizul Consiliului Legislativ. În urma dezbaterii și a opiniilor exprimate, au hotărât cu majoritate de voturi, o abținere, respingerea proiectului de lege.

În raport de obiectul și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

La dezbateri generale dacă intervine cineva? Nu intervine.

A, vă rog, domnul Árpád-Francisc, Grupul UDMR.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Eu aș fi fost foarte interesat care au fost acele elemente care au dus, în cadrul comisiilor sesizate în fond, să se respingă o lege care a fost votată în Senat, care are un punct de vedere pozitiv din partea Consiliului Legislativ și care vorbește despre un element - cel puțin pentru mine - rațional, că nu este incompatibilitate dacă o persoană, conform legii, este numită să reprezinte instituția în care are o funcție.

Vă spun sincer, eu, pur și simplu, nu înțeleg, pentru că nu mi s-a explicat de ce trebuie să fie respinsă o astfel de lege. Or fi știut cei care au votat respingerea acestei legi care a fost raționamentul.

Nu solicit să retrimitem legea pentru rediscutare, dar, în orice caz, eu cred că trebuie să avem în vizor o dezbatere corectă și aplecată și o modificare cât de urgentă a legii acestor incompatibilități pe care o avem, cea mai absurdă lege din univers, poate, în orice caz din Uniunea Europeană, și să vedem ce, de fapt, este incompatibil și ce nu este incompatibil, adică cum poate să fie o stare de incompatibilitate când cineva reprezintă instituția în care este angajat conform prevederilor legale:

Eu vă spun încă o dată, sincer, nu înțeleg. Aș fi așteptat din partea comisiei și o explicație, de ce s-a decis aceasta. Așa a rămas. Poate altădată va avea un mai mare succes.

Și încă o dată spun, trebuie să refacem întreaga legislație în domeniul incompatibilităților.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Rămâne la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative privind acordarea unui sprijin material pentru nou-născuți și încurajarea prezentării la consultațiile prenatale (Pl-x 225/2015). (rămasă pentru votul final)  

25. Propunerea legislativă privind acordarea unui sprijin material pentru nou-născuți și încurajarea prezentării la consultațiile prenatale, Pl-x 225/2015.

Inițiatorul? Nu.

Din partea Comisiei pentru muncă, domnul deputat Delureanu.

Vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Virgil Delureanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare acordul unui sprijin material pentru nou-născuți, constând în produse de îmbrăcăminte și de îngrijire la valoarea indicatorului social de referință, care este de 500 de lei.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 23 de deputați, din totalul de 24 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat în ședința din 4 martie 2015.

Camera Deputaților este Cameră decizională potrivit prevederilor art.75 din Constituția României și ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

Rămâne la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.189/2000 privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.105/1999 pentru modificarea și completarea Decretului-lege nr.118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate, ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările ulterioare (Pl-x 299/2015). (rămasă pentru votul final)  

26. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.189/2000 privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.105/1999 pentru modificarea și completarea Decretului-lege nr.118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate, ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările ulterioare, Pl-x 299/2015.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu dorește nimeni.

Tot din partea Comisiei pentru muncă, tot domnul deputat de Olt, Virgil Delureanu. Sunteți de serviciu.

Vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Virgil Delureanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Decretului-lege nr.118/1990, în sensul stabilirii unor noi categorii de beneficiari, și anume persoanele care s-au născut sau se aflau în perioada intrauterină în perioada 6 septembrie 1940 - 6 martie 1945.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

La dezbaterile care au avut loc în ședința comisiei din 28 aprilie 2015 și-au înregistrat prezența 23 de deputați, din totalul de 24 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat în ședința din 18 martie 2015.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma finalizării dezbaterilor, comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Dezbateri generale? Dacă intervine cineva?

Domnul Pâslaru, vă rog, viceliderul Grupului PSD.

Vă rog, domnule Pâslaru.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Vreau să vă spun că, însăși Legea nr. 189/2000, Decretul nr. 118/1990, deci, legea de bază și decretul stipulează care sunt drepturile de care au nevoie sau care li se atribuie persoanelor persecutate. Motiv pentru care nu văd care ar fi sensul pentru ca acest proiect de lege să fie aprobat, motiv pentru care, repet, Grupul PSD va susține respingerea acestui raport.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții, rămâne la votul final, cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru stimularea natalității (Pl-x 295/2015). (rămasă pentru votul final)  

27. Propunerea legislativă pentru stimularea natalității, Pl-x 295/2015.

Inițiatorul intervine? Nu.

Raport comun, Comisia pentru muncă și Comisia pentru buget.

Îl rog pe domnul Emil Niță, domnul deputat Emil Niță, de la Brașov, vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Emil Niță:

Raport comun asupra Propunerii legislative privind stimularea natalității.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru muncă și protecție socială și Comisia pentru buget, finanțe și bănci au fost sesizate prin adresa Pl-x 295/2015 din 23 martie 2015 cu dezbaterea pe fond a Propunerii legislative pentru stimularea natalității.

Propunerea are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri de stimulare a natalității prin reducerea impozitului pe salariu cu 25% pentru fiecare copil crescut în familie până la vârsta majoratului.

La ședința Comisiei pentru buget, finanțe și bănci din 31 martie 2015 au fost prezenți 33 de deputați din totalul de 34. La dezbateri a participat ca invitat, în conformitate cu prevederile art. 55, reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice.

Raportul comisiilor a fost adoptat, cu unanimitate de voturi. Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat în ședința din 18 martie 2015.

Cameră Decizională este Camera Deputaților, potrivit prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, și ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților.

În urma finalizării dezbaterilor, comisiile propun plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative, întrucât măsurile propuse generează un impact negativ asupra veniturilor bugetului de stat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale...

Da, vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Clement Negruț:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor colegi,

M-aș fi bucurat să fie inițiatorul în sală, să-și susțină poate mult mai bine ca mine această inițiativă legislativă.

Eu vreau să vă supun atenției dumneavoastră următorul aspect: discutăm de natalitate. E un lucru la care cred că trebuie să chibzuim noi, ca aleși, va trebui să ne aplecăm cu mai multă seriozitate asupra unor măsuri care să stimuleze, într-adevăr, creșterea demografică în România.

După 1990, ne confruntăm cu scădere demografică accentuată, o scădere accentuată a natalității. Sigur, sună atât de rece cuvintele astea: lipsă de fonduri sau impact negativ din punct de vedere financiar. Nu cred că este corect și, vă rog, poate împreună să găsim soluții din acest punct de vedere.

Mulțumesc frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da, mulțumesc.

Alte intervenții?

Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final. Propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru instituirea Zilei Naționale a Iei Românești (Pl-x 262/2015). (rămasă pentru votul final)  

28. Propunerea legislativă pentru instituirea Zilei Naționale a Iei Românești, Pl-x 262/2015.

Inițiatorul? Nu.

Comisia pentru cultură, vă rog. Domnule Pâslaru, vă dau raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Vă prezint raportul asupra Propunerii legislative privind instituirea Zilei Naționale a Iei Românești.

Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă a fost sesizată, în fond, cu această propunere legislativă. Potrivit art. 73 din Constituția României face parte din categoria legilor organice.

Prezenta propunere legislativă a fost respinsă de Senat în 11 martie 2015.

Obiectul reglementării îl constituie instituirea zilei de 24 iunie, ca Sărbătoare Națională a Iei Românești. Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitatea voturilor celor prezenți în sală în momentul votului.

Potrivit prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, precum și art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, propunerea legislativă este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă propune plenului respingerea Propunerii legislative privind instituirea Zilei Naționale a Iei Românești.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da.

Intervenții din partea grupurilor?

Grupul PNL și apoi, vă rog, domnule deputat. Aveți 2 minute.

Vă rog, domnule coleg.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Traian Dobrinescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Partidul Național Liberal nu va vota acest proiect de lege, măcar din două motive: în primul rând, există o lege votată de Parlament, Legea portului național, și, în al doilea rând, pentru că, firesc, această temă ar intra în rândul legilor pe care le-am numit redundante și nesemnificative.

Așadar, acest obiect foarte plăcut, care face parte din, aș zice, iconografia noastră românească se regăsește în Legea portului tradițional.

Din aceste motive, Partidul Național Liberal nu va vota această lege.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da. A doua intervenție?

Vă rog, domnule deputat, domnul deputat Negruț, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Clement Negruț:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Mărturisesc că, în primă fază, n-am dorit să intervin, dar uitându-mă pe această inițiativă legislativă am văzut avizul negativ al Guvernului. N-aș vrea să fiu răutăcios sau înțeles greșit, dar nu demult am văzut folosit în campania electorală "Mândru că suntem români!" sau "Mândri că suntem români!" și folosite anumite, să spun așa, componente a ceea ce înseamnă ia națională, iar acum, tu, Guvern sau fost Guvern, să vii să spui că nu ești de acord cu acest lucru, mi se pare un pic, să spun așa, mai mult decât lipsă de eleganță, ca să n-o numesc altfel.

Mulțumesc frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Pâslaru, vă rog, Grupul PSD.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Noi aici facem legi și, în momentul în care ceea ce se cere printr-un proiect de lege există deja în altă lege, n-are rost ca acel proiect de lege să-l ratificăm. Ăsta este motivul. Este un motiv pur și simplu tehnic, pentru care nu dorim să votăm acest proiect de lege.

Vă mulțumesc mult.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții?

Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru înființarea Zonei Libere Sculeni și a Regiei Autonome Administrația Zonei Libere Sculeni (Pl-x 565/2014). (rămasă pentru votul final)  

29. Propunerea legislativă pentru înființarea Zonei Libere Sculeni și a Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Sculeni", Pl-x 565/2014.

Dacă inițiatorul intervine? Nu dorește.

Raport comun al Comisiei economice și al Comisiei pentru administrație.

Domnul președinte Victor Paul Dobre.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulament, Comisia pentru politică economică și Comisia pentru administrație au fost sesizate spre dezbatere, în fond, cu Propunerea legislativă pentru înființarea Zonei Libere Sculeni și a Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Sculeni".

Camera Deputaților este Cameră Decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins inițiativa legislativă.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Guvernul nu susține.

Comisia pentru apărare a avizat negativ. Comisia juridică a avizat negativ. Comisia pentru buget a avizat negativ.

Inițiativa are ca obiect de reglementare înființarea Zonei Libere Sculeni în comuna Victoria, județul Iași, localitate unde se află și punctul de trecere vamal Sculeni, în scopul promovării schimburilor internaționale și atragerii de capital străin pentru introducerea tehnologiilor noi, precum și pentru sporirea posibilităților de folosire a resurselor economiei naționale.

În conformitate cu prevederile art. 61, 63 din Regulament, cele două comisii au examinat propunerea legislativă în ședințe separate. În urma examinării propunerilor s-a hotărât, în unanimitate, în ambele comisii să se propună plenului Camerei respingerea propunerii legislative.

În raport cu obiectul și conținutul său inițiativa face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale dorește să intervină cineva?

Vă rog, Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Virgil Guran:

Mulțumesc, domnule președinte.

În prima fază, această inițiativă demonstrează că un parlamentar încearcă să găsească o soluție pentru zona din care face parte pentru a dezvolta acea zonă.

Într-un fel, cred că rolul nostru este acela de a ne preocupa de ceea ce se întâmplă în colegiile noastre, în județele noastre.

Din păcate, tot noi, în Parlament, am votat legea care spune foarte clar că e de apanajul Guvernului să stabilească unde sunt aceste zone libere. Este adevărat că tot în lege se spune că administrația locală trebuie să facă un studiu, să vadă dacă merită făcut, dacă nu merită făcut.

A venit, într-adevăr, aviz negativ de la Guvern. Eu mă așteptam ca acest aviz negativ să sune în felul următor: pentru zona respectivă nu avem firme care să participe la dezvoltarea zonei libere, nu este eficientă economic sau ceva de genul acesta. Din păcate, Guvernul se limitează doar la a spune: "Domnule, conform legii nu se poate dezvolta acest proiect acolo".

Este păcat că nu reușim să facem acest lucru, că nu reușim să ne gândim mai mult cum să dezvoltăm economia românească, cum să ridicăm zonele care sunt foarte sărace, dar uitându-mă în lege așa este, nu poate să vină o inițiativă, ci e de apanajul Guvernului.

În consecință, din păcate, trebuie să spunem că noi vom face așa cum spune legea și legea spune nu. Deci, în consecință, Grupul parlamentar al PNL nu va susține această inițiativă parlamentară.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național pentru Evaluare, Formare Profesională și Autorizarea Interpreților în Limbaj Mimico-gestual din România (PL-x 397/2014). (rămas pentru votul final)  

30. Proiectul de Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național pentru Evaluare, Formare Profesională și Autorizarea Interpreților în Limbaj Mimico-Gestual din România, PL-x 397/2014.

Dacă inițiatorii... dorește cineva să intervină din rândul lor? Nu dorește.

Din partea Comisiei pentru muncă, domnul deputat Virgil Delureanu, vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Virgil Delureanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Prin acest proiect de lege se propune înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național pentru Evaluare, Formare Profesională și Autorizarea Interpreților în Limbaj Mimico-Gestual. Consiliul își va desfășura activitatea în domeniul formării profesionale continue și al evaluării permanente.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La dezbaterile care au avut loc în ședința comisiei din 28 aprilie 2015 a participat, în conformitate cu prevederile art. 55 din Regulamentul Camerei Deputaților, doamna Anca Ilie, consilier în cadrul Autorității Naționale pentru Persoane cu Dizabilități.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 23 de deputați din totalul de 24 de membri ai comisiei. Raportul comisiei a fost adoptat, cu unanimitate de voturi.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 2 septembrie 2014.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma finalizării dezbaterilor, comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții?

Nu sunt intervenții. Rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului (Pl-x 116/2015). (rămasă pentru votul final)  

31. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, Pl-x 116/2015.

Dacă din partea inițiatorilor intervine cineva? Nu.

Din partea Comisiei pentru muncă? Tot domnul deputat Virgil Delureanu. Vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Virgil Delureanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

La dezbaterile care au avut loc în ședința comisiei din 28 aprilie 2015 a participat, în conformitate cu prevederile art. 55 din Regulamentul Camerei Deputaților, doamna Gabriela Coman, președinta Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopții. La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 23 de deputați din totalul de 24 membri ai comisiei. Raportul comisiei a fost adoptat, cu unanimitate de voturi.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat, în ședința din 25 februarie 2015.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative, întrucât aceasta a rămas fără obiect.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Intervenții nu mai sunt. Rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor de șomaj și stimularea forței de muncă (Pl-x 167/2015). (rămasă pentru votul final)  

32. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor de șomaj și stimularea forței de muncă, Pl-x 167.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu dorește.

Domnul ... Vă rog, domnule Delureanu, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Virgil Delureanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor de șomaj și stimularea forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, prin care se propune ca pentru persoanele care au o vechime neîntreruptă în câmpul muncii de cel puțin 35 de ani la data depunerii cererii de a beneficia de șomaj la Agențiile de Ocupare a Forței de Muncă, indemnizația de șomaj să fie acordată până la data îndeplinirii condițiilor legale de pensionare pentru limită de vârstă.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative, deoarece contravine principiului de bază al Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor de șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

În conformitate cu prevederile art. 55 al Camerei Deputaților, la dezbaterile care au avut loc în ședința comisiei din 28 aprilie 2015 a participat doamna Simona Bordelanu, director în Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice. La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 23 de deputați din totalul de 24 membri ai comisiei. Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi pentru.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat, în ședința din 25 februarie 2015.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

La dezbateri generale dacă dorește să intervină cineva? Nu dorește nimeni.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea unor acte normative din domeniul asistenței sociale (Pl-x 203/2015). (rămasă pentru votul final)  

33. Și ultima, Propunerea legislativă pentru modificarea unor acte normative din domeniul asistenței sociale, Pl-x 203/2015.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să intervină?

Nu dorește.

Raportul Comisiei pentru muncă, tot domnul deputat Virgil Delureanu. Vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Virgil Delureanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea unor acte normative din domeniul asistenței sociale, respectiv abrogarea unor dispoziții în scopul eliminării restricțiilor în ceea ce privește acordarea venitului minim garantat, a indemnizației pentru creșterea copilului și a alocației pentru susținerea familiei.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative, deoarece soluția propusă generează un impact negativ asupra veniturilor bugetare locale, prin scăderea gradului de colectare a taxelor.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

La dezbaterile care au avut loc în ședința comisiei din 28 aprilie 2015 a participat doamna Mihaela Grecu, director în Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice. La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 23 de deputați din totalul de 24 de membri ai comisiei. Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat în ședința din 4 martie 2015.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Pâslaru, vă rog, intervenție.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Foarte scurt.

Propunerea legislativă propune modificarea unor acte normative care există deja în trei legi existente, motiv pentru care Partidul Social Democrat va vota acest raport de respingere, adică nu vom vota acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu.

Alte intervenții? Nemaifiind alte intervenții, vă mulțumesc, stimați colegi.

Această inițiativă rămâne la votul final, cu propunere de respingere.

Încheiem aici prima parte a ședinței noastre.

De la ora 17,00 este ședința consacrată răspunsurilor la interpelările adresate membrilor Guvernului.

Mulțumesc mult.

Ne vedem la plen, miercuri dimineață, la ora 10,00.

 
    Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  

După pauză.

       

În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Ludovic Orban, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Bună ziua, stimați colegi!

Vă invit să începem ședința consacrată răspunsurilor la interpelări. Evident, pentru a prezenta răspunsul la interpelări din partea ministerelor, este necesară prezența în sală a deputatului care a formulat interpelarea.

Sunt, practic, înscrise pe ordinea de zi, patru răspunsuri la interpelări formulate de colegi ai noștri.

 
Video in format Flash/IOS   Laurențiu Nistor

Domnul deputat Nistor Laurențiu este prezent. A formulat interpelare către Ministerul Educației și Cercetării Științifice referitoare la Programul Național "Cornul și laptele".

Răspunsul va fi oferit de domnul secretar de stat András Király.

Îl invit la microfon să prezinte răspunsul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Király András György (secretar de stat, Ministerul Educației și Cercetării Științifice):

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Stimate doamne,

Stimați domni deputați,

Implementat în România în anul 2002, Programul "Cornul și laptele" a fost inițial conceput ca o măsură de protecție socială, dar și ca inițiativă pentru educație de viață sănătoasă. Acest program a contribuit la creșterea participării școlare în special în zonele sărace și în rândul minorității rome. De asemenea, asigurarea unei gustări gratuite pentru copiii proveniți din familii defavorizate socioeconomic, în special prin acordarea laptelui, a contribuit la acoperirea necesarului de calciu, atât de important în procesul de creștere al copilului.

Conform prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate și de panificație pentru elevii din învățământul primar și gimnazial de stat și privat, cu modificările și completările ulterioare, produsele lactate și de panificație, transportul și distribuția acestora la unitățile de învățământ se contractează de către consiliile județene, respectiv, de către consiliile locale ale sectoarelor municipiului București, cu asistența inspectoratelor școlare județene, respectiv, a Inspectoratului Școlar al Municipiului București, cu respectarea dispozițiilor legale.

Achiziția acestor produse se realizează în urma unor proceduri de licitație prevăzute în Ordonanța de urgență nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, sumele necesare fiind suportate din bugetele consiliilor județene și, respectiv, din bugetele consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București.

Deși inițial programul a avut drept grup țintă copiii proveniți din familii dezavantajate socioeconomic, în momentul aplicării lui acesta a fost extins la toată populația școlară din învățământul primar și gimnazial pentru a nu crea o discriminare între copii.

Menționăm, de asemenea, că autoritatea care coordonează strategia privind corelarea Programului "Cornul și laptele" cu prevederile europene este Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Mulțumesc pentru atenție.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Îi mulțumim domnului secretar de stat.

În continuare, domnul deputat Anton Doboș a formulat o interpelare către Ministerul Transporturilor privitoare la studiul de fezabilitate pentru sectorul de autostradă Ungheni-Iași-Târgu Neamț.

Este prezent din partea Ministerului Transporturilor domnul secretar de stat Aurel Stanciu, pe care-l invit să formuleze răspunsul.

...A, voiați să interveniți după.

Îmi cer scuze, domnule secretar de stat, să-i dăm cuvântul domnului deputat Laurențiu Nistor.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Laurențiu Nistor:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Domnule ministru,

Vreau să vă mulțumesc doar pentru prezența dumneavoastră în sală și pentru oboseala pe care a-ți făcut-o să veniți să-mi dați un răspuns, dar pot să vă spun că nu este un răspuns care mă mulțumește pe mine și cred că pe toți colegii din Parlament, și nu numai, pe beneficiarii acestui program "Cornul și laptele".

Cu câteva luni în urmă, domnule ministru, aici, în Parlamentul României a fost la televiziune un copilaș cu Programul "Cornul și laptele". Avea în mână un carton cu lapte expirat și un corn cu care putea să-și spargă capul.

Intervenția mea a fost pentru a găsi soluții de înlocuire a acestui program. Nu că nu este bun, este foarte bun, inclusiv, vreau să vă informez, domnule ministru, că la ora actuală, la Comisia pentru administrație publică sunt cel puțin cinci proiecte de lege pe această temă și am cerut, în mod imperios, ca Ministerul Învățământului, Ministerul Finanțelor, Ministerul Administrației și Internelor, Ministerul Agriculturii să se strângă laolaltă și să găsească o soluție, să vină cu o propunere în cadrul comisiei, să găsim modul de soluționare în cel mai bun mod pentru aceasta.

Este de luat în considerare și nu este de sărit cu vederea peste un lucru pe care vreau să vi-l spun. Faptul în sine că licitațiile, așa cum ați spus-o dumneavoastră, sunt organizate de Consiliul județean, vă informez, domnule ministru, că de multe ori în județe vin și câștigă licitațiile firme din alte județe, care nu au capacitatea necesară de a veni în fiecare zi să aducă cornul și laptele, îl aduc la o săptămână sau chiar la două săptămâni și în momentul în care se distribuie elevilor nu mai au calitatea care trebuie și pe care și-au dorit-o și elevii, și Executivul.

Pentru aceste motive, domnule ministru, am cerut și am făcut interpelarea și cred că de la noi, de la comisie, vor veni la minister și la celelalte trei ministere enumerate aici, pentru că trebuie să ne aplecăm asupra acestei probleme, inclusiv, domnule ministru, să ne gândim la posibilitatea acordării unei mese calde acolo unde este posibil, la școlile unde este posibil și situația este creată pentru a se asigura masa caldă.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Îi mulțumim domnului deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Anton Doboș

Îl invit pe domnul secretar de stat Aurel Stanciu, din partea Ministerului Transporturilor.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ion Aurel Stanciu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor, domnilor deputați,

Răspunsul Ministerului Transporturilor la interpelarea domnului deputat Doboș Anton, înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 2470B din 2015.

Stimate domnule deputat,

După evaluarea inițială a ofertelor pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, procedura a fost anulată. Astfel, luând în calcul prevederile Masterplanului General de Transport, CNADNR-ul a demarat revizuirea documentațiilor aferente, urmând ca în perioada următoare să fie relansată procedura de achiziție a serviciilor.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Domnul deputat Anton Doboș. Îl invit să ia cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Anton Doboș:

Mulțumesc pentru cuvânt.

Nu sunt mulțumit de răspuns. Răspunsul acesta era foarte vechi făcut de ministrul transporturilor. Dar este foarte curios cum noi nu reușim să facem un studiu de fezabilitate, să-l scoatem în piață pentru contractare, ce să mai așteptăm noi o autostradă? Când în România, de fapt, autostrăzile se diminuează, se taie. Avem bani atât pe plan intern, ne lăudăm că facem încasări mari, avem bani de la Uniunea Europeană, nu-i folosim. Nu știu ce așteptăm. Se pare că este o incompetență sau o rea-voință din partea celor care guvernează și conduc țara. Altfel nu pot să-mi explic dacă nici măcar un studiu de fezabilitate nu putem promova. Este totală lipsă de interes.

Nu mă așteptam la un răspuns mai bun, mai profesional, pentru că consider că nu aveți ce răspunde.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Îi mulțumim domnului deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Sorin-Avram Iacoban

În continuare, domnul deputat Sorin-Avram Iacoban a formulat o interpelare adresată Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor referitoare la defrișările ilegale.

Este prezent, din partea Ministerului Mediului, domnul secretar de stat Dan Popescu, pe care-l invit să ia cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Dan Popescu (secretar de stat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor):

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Domnule deputat,

Referitor la întrebarea nr.1, câte milioane de arbori tăiați anual din România prelucrează compania străină Schweighofer în toate punctele sale de lucru din România.

Menționăm faptul că nu ne putem exprima cu privire la numărul de arbori prelucrați de către această societate prin punctele sale de lucru, deoarece operatorul economic nu prelucrează arbori întregi, ci lemn de lucru rezultat în urma secționării arborilor în piese cu lungimi de 3 și 4 metri, cu diametrul la capătul subțire cuprins între 12 și 14 cm.

Astfel, compania sus-menționată a recepționat în cursul anului 2014 un volum de 3.054.885,87 metri cubi, din care S.C. Holzindustrie Schweighofer, Filiera Sebeș, a recepționat 1.334.373, 34 metri cubi, iar S.C. Holzindustrie Schweighofer, Filiala Rădăuți, a recepționat 1.720.512,53 metri cubi.

Menționăm, de asemenea, faptul că la S.C. Holzindustrie Schweighofer SRL, Filiala Rădăuți, un volum de aproximativ 800 metri cubi de masă lemnoasă a fost achiziționat din import, deci acest volum nu provine din arborii tăiați din România.

Referitor la întrebarea nr.2, câte milioane de metri cubi de lemn au fost tăiați ilegal în România din 2012 până în prezent. Vă rugăm să ne prezentați o statistică pe fiecare an în parte, cât și o statistică personalizată pentru următoarele județe: Iași, Neamț, Bacău, Prahova, Brașov, Harghita, Covasna, Maramureș și Suceava.

Total tăieri ilegale metri cubi 2012: 152.229 de mii; 2013 - 146.454; 2014 - 146.253. Total, 444.936.

Iași. Citesc pe fiecare județ?

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Sorin-Avram Iacoban (din bancă):

Nu.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Dan Popescu:

Referitor la întrebarea nr.3, care sunt rezultatele înregistrate defalcate pe luni după implementarea programului "Radarul pădurilor".

În data de 8 octombrie 2014, a intrat în vigoare Hotărârea Guvernului nr.470/2014 pentru aprobarea Normelor referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase și a instalațiilor de prelucrare a lemnului rotund, precum și a unor măsuri de aplicare a Regulamentului nr.995/2010 al Parlamentului European și al Consiliului European din 20 octombrie 2010, de stabilire a obligațiilor ce revin operatorilor care introduc pe piață lemn și produse din lemn.

Pentru creșterea eficienței controlului, ca parte a politicilor publice de reducere a infracționalității în domeniul forestier, prevenirea și combaterea activităților ilegale prin controlul provenienței lemnului și a asigurării trasabilității acestuia, pentru obținerea de informații statistice la nivel național privind volumul de lemn exploatat și al materialelor lemnoase rezultate, a fost instituit un sistem informațional integrat de urmărirea materialelor lemnoase denumit "Wood Tracking".

Utilizarea "Wood Tracking" este obligatorie pentru ocoalele silvice și pentru toți operatorii și comercianții care recoltează, depozitează, prelucrează, comercializează sau efectuează operațiuni de import-export.

Vă aducem la cunoștință faptul că numărul de apeluri înregistrate la 112 din momentul punerii în funcțiune a "Radarului pădurilor" și până la data de 2.XI. anul curent este de 19.838 de apeluri, din care: 15.432 transporturi legale, 3737 transporturi ilegale și 669 în care apelantul nu a putut comunica numărul mașinii.

Anexat, vă transmitem situația detaliată a numărului total de apeluri pentru fiecare județ, de la 9.X.2014 până la 2.XI.2015, ora 8,00.

Referitor la întrebarea nr.4, câte dosare penale având ca obiect tăierile ilegale de păduri sunt în instrumentarea autorităților românești, dosare în care ministerul, instituțiile subordonate sau pe care le coordonează s-au constituit părți vătămate și/sau civile.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, atât prin personalul propriu de control, cât și prin unitățile subordonate, a constatat și înaintat organelor de cercetare penală în perioada 2012-2014 un număr de 9.468 de plângeri penale având ca obiect tăierile ilegale de arbori.

În speranța că informațiile furnizate vă sunt utile, vă asigurăm, stimate domnule deputat, de sprijinul nostru și, totodată, vă stăm la dispoziție pentru eventuale informații suplimentare.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Îl invit pe domnul deputat Sorin-Avram Iacoban.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Ați uitat să-mi răspundeți la ultima întrebare, domnule secretar de stat. E vorba de ce măsuri întreprinde ministerul în care dumneavoastră lucrați pentru prevenirea acestor defrișări ilegale, pentru că din ce ați spus dumneavoastră aici, în ultimii ani, nu au scăzut aproape deloc tăierile ilegale. Fiindcă de la an la an constatăm la fel, 150 de mii de metri cubi de lemn tăiat ilegal din pădurile României. Și, probabil, mă gândesc și eu, și colegii și invit colegii de față, probabil va trebui să înăsprim pedepsele în ceea ce privește defrișările ilegale. Probabil că va trebui să dăm o lege prin care mașinile care transportă lemn tăiat ilegal să fie confiscate și valorificate imediat. Probabil că va trebui să mai facem și noi, parlamentarii, și alte lucruri.

Dar cred că o colaborare cu ministerul dumneavoastră ar fi foarte bună. Și era bine dacă aici, la tribuna Parlamentului, ne spuneați și nouă care sunt măsurile pe care le prevedeți de acum încolo ca să prevenim aceste tăieri ilegale.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Mulțumesc, domnule deputat.

În fine...

Da, puteți interveni, domnule secretar de stat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Dan Popescu:

Aveți dreptate, domnule deputat. Ne cerem scuze.

Într-adevăr, planul de măsuri nu a fost printat la mine în documentul respectiv, dar pot să vă spun că s-au luat următoarele măsuri: s-a înființat Garda Forestieră prin mărirea numărului de angajați, să ajungem la numărul de un inginer la 12 mii de hectare; s-au dotat atât cu mașini, cât și cu combustibil, pentru a putea să fie operativi și să facă brigăzi mobile cu celelalte organe de control din România; de asemenea, s-a dezvoltat și este în avizare CTI interministerial - dezvoltarea sistemului informatic, care să integreze toate celelalte sisteme, inclusiv "Radarul pădurii", Sumalul și amenajamentele și toate celelalte, astfel încât după circa un an, un an jumătate, cât prescriem că se va implementa acest program, vom ști de la amenajamentul pădurii până la prelucrare, de unde este lemnul, cine a fost, cine l-a pus în valoare și toate celelalte. Și asta se va face în timp util.

De asemenea, am început să încheiem protocoale cu celelalte instituții. Avem protocol cu vămile, avem protocol cu Ministerul de Interne, cu Jandarmii, cu Poliția, astfel încât prin acea dezvoltare a sistemului informatic, să nu mai fie numai cei 674 de ingineri care controlează la data asta sau care vor controla modul de exploatare a pădurilor, vor fi în jur de 20 de mii de agenți care pot să constate anumite contravenții, adică pot să intervină în acest sistem și cei din cadrul Poliției, din cadrul Jandarmeriei, Poliției de Frontieră, Vămii.

De asemenea, vom deschide un punct permanent în Vama Constanța, vom face un birou în cadrul noii Gărzi Forestiere care va lucra 24 din 24 referitor la ce iese din țară prin vamă.

Mulțumesc frumos.

Mă scuzați, nu s-a printat și de aici...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ludovic Orban:

Să veniți mai pregătit.

În fine, mai avem înscrisă pe ordinea de zi o interpelare formulată de domnul deputat Gheorghe Tinel, adresată Ministerului Sănătății, pentru care s-a solicitat amânare.

Ca atare, închidem ședința consacrată răspunsurilor la interpelări.

 
       

Ședința s-a încheiat la ora 17,25.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 14 decembrie 2019, 15:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro