Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of November 25, 2015
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.212/04-12-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
03-06-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2015 > 25-11-2015 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 25, 2015

8. Dezbaterea Proiectului de Lege privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligațiilor asumate prin credite (PL-x 743/2015). (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 743/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

7. Proiectul de Lege privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligațiilor asumate prin credite - PL-x 743/2015. Caracter ordinar, amendamente admise, 33.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să intervină cineva? Nu dorește nimeni.

Din partea Comisiei juridice, cine prezintă raportul? Domnule Stragea, vă rog.

Puteți lua loc sau la microfonul central.

Domnule Stragea, vă rog.

Păi... Inițiatorul? Bun. V-am rugat. La inițiator n-a ridicat nimeni mâna. Nu s-a auzit?

Vă rog. Fiți mai atenți, stimați colegi.

Video in format Flash/IOS

Domnul Daniel-Cătălin Zamfir:

Dragi colegi,

Legea pe care am să vă rog s-o votați astăzi, darea în plată sau, așa cum a fost numită de presă, "Dai casa băncii și scapi de datorii", e o lege justă, este o lege care aduce echitatea în raporturile contractuale dintre clienți și bancă.

Este o lege în primul rând pe care Parlamentul European a recomandat-o pentru toate țările membre și, mai ales, e o lege pe care cel puțin 800 de mii de familii din România o așteaptă să fie votată de acest Parlament.

De aceea cred că este un proiect de lege cu o susținere atât de largă. 155 de colegi parlamentari au semnat alături de mine acest proiect și vă mulțumesc tuturor pentru susținerea lui, așa cum le mulțumesc și celor care nu au semnat, dar și-au arătat pe parcurs susținerea atât în spațiul public, cât și în comisiile de specialitate.

Din păcate, legea a stârnit o reacție extrem de agresivă a bancherilor care o consideră o lege antibănci. Ea nu este o lege împotriva băncilor, este, în schimb, o lege care aduce echilibru. Riscul devalorizării datorat crizei trebuie împărțit în mod echitabil între clienți și bancă, pentru că atunci când banca a acordat creditul a considerat că valoarea ipotecii acoperă suma ipotecată, împrumutată.

Ca urmare, în cazul în care clientul nu mai poate rambursa creditul, banca se va putea îndrepta doar asupra bunului ipotecat, atât și nimic mai mult.

Eu cred cu tărie că urmarea acestei legi nu va fi că 800.000 de case vor fi puse în brațele băncilor, ci va fi o mai mare responsabilizare a bancherilor în acordarea viitoarelor credite, iar în privința celor în curs va determina băncile să renegocieze, în condiții mult mai echitabile, rambursarea creditelor.

Vreau să știți că ieri la Comisia juridică a avut loc o dezbatere extrem de consistentă asupra legii care a fost în final adoptată în unanimitate.

Trebuie să vă spun că deși, atât la comisie, cât și în spațiul public, au fost aruncate argumente extrem de alarmiste, cu rea intenție - ba că se falimentează o bancă și mai trage încă trei după ea, ba că băncile pierd între două și patru miliarde, ba că se va înăspri creditarea - și cu toate astea, nici reprezentanții BNR, nici ai celorlalte instituții financiare nu au adus nicio probă sau o analiză măcar în susținerea acestor lucruri, deși toți membrii comisiei le-au cerut măcar un text scris sau o propunere de amendare a proiectului. Băncile s-au rezumat la a spune doar că nu vor legea sub nicio formă.

Realitatea este - și o știm cu toții: băncile au vândut deja o mare parte din creditele neperformante recuperatorilor, de multe ori SRL-uri, la 10% din valoare. Le vând așa, pentru că un credit, după 6-7 ani - perioadă de rambursare plus un avans de 25%-30% inițial, el este aproape achitat.

Și ce mai știm este că băncile sunt acum într-o situație delicată financiar nu din cauza noastră, a mult huliților parlamentari, așa cum încearcă acum să ne găsească pe noi țapi ispășitori, ci din cauza zecilor de comisioane și clauze abuzive dovedite de instanțele de judecată care au condamnat băncile să dea înapoi acum zeci de milioane de euro.

Demersul nostru legislativ vreau să vă asigur, dragi colegi, că este în concordanță chiar cu ceea ce spunea președintele Băncii Centrale Europene, Mario Draghi, care în mai 2013 îndemna băncile, și citez: "să evite executarea silită, pentru că e mai costisitoare și în general va genera mai puține venituri decât vânzarea voluntară a locuinței", dar mai ales vreau să vă spun că este în concordanță și cu deciziile Curții de Justiție a Uniunii Europene, care confirmă că legea se aplică și creditelor în derulare.

Vă rog încă o dată, dragi colegi, să dați votul dumneavoastră pentru această lege, având convingerea că faceți dreptate.

În România sunt zeci de oameni care să știți că și-au pus capăt zilelor, pentru că nu au mai văzut o ieșire din coșmarul datoriilor la bancă.

Legea aceasta să știți că este ieșirea, ea dă dreptul la o viață nouă, fără datorii, până la urmă, la o viață normală.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Comisia juridică?

Domnul Ciprian Nica, vă rog, raportul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități, cu adresa nr. PL-x 743 din 28 octombrie 2015, a dezbătut Proiectul de Lege privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligațiilor asumate prin credite.

Consiliul Legislativ, prin avizul nr. 675, a avizat favorabil inițiativa legislativă.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a avizat favorabil proiectul de lege, în ședința din 10 noiembrie 2015.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa legislativă în ședința din 26 octombrie 2015.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea procedurii legale potrivit căreia debitorul aflat în imposibilitate de a achita împrumutul acordat în baza unui contract de credit să poată preda creditorului imobilul ipotecat aflat în proprietatea sa, în vederea stingerii obligațiilor asumate.

În calitate de invitați, la ședință au participat: domnul Daniel Zamfir, în calitate de inițiator; au luat cuvântul: domnul Bogdan Preda, director executiv, Consiliul Patronatelor Bancare din România, domnul Alin Iacob, președinte, Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, domnul Nicolae Cinteză, director, Banca Națională a României, domnul Mihai Bogza, președinte, Consiliul Investitorilor Străini, și domnul Florin Dănescu, Președintele Executiv al Asociației Române a Băncilor.

La ședința comisiei au participat, dintr-un număr total de 26 de membri, 22 de deputați.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât în unanimitate să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea Proiectului de Lege privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligațiilor asumate prin credite. Face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

La dezbateri generale cine se înscrie?

Vă rog, domnule deputat, vă rog.

Aveți două minute, domnule deputat.

Grupul ALDE.

Video in format Flash/IOS

Domnul Vasile-Cătălin Drăgușanu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Mă număr și eu printre inițiatorii acestui proiect legislativ. L-am susținut de la bun început și am fost martori și de această dată la o campanie dusă împotriva acestor tipuri de proiecte de lege. S-a văzut încă o dată, dacă mai era nevoie, discrepanța în relațiile dintre bănci și debitori.

Cu toate acestea, băncile ar trebui să înțeleagă că această lege nu este îndreptată împotriva lor, ci vine să responsabilizeze relațiile comerciale dintre bănci și clienții persoane fizice ai acestor bănci. De ce? Pentru a nu perpetua o situație ca cea în care ne aflăm astăzi, când au fost acordate credite fără o minimă analiză a riscurilor la care sunt supuși cetățenii, dar și fără o minimă analiză a riscurilor la care băncile se supun.

Și pentru că vorbim de riscuri, până în prezent, băncile, în relațiile contractuale cu clienții, nu și-au asumat niciun fel de riscuri. Or, într-o piață liberă, capitalistă, unde orice agent economic în relațiile de afaceri își asumă și riscurile, și băncile, ca niște agenți economici ce sunt, trebuie să-și asume anumite riscuri.

Cu toate acestea, vreau să asigur băncile că niciun debitor care a achitat ani de-a rândul ratele la bănci nu va apela la această procedură, decât dacă nu are o altă variantă. Un client care este de bună-credință și care își plătește ratele la zi nu va apela la o astfel de procedură.

Pe de altă parte, evaluările imobilelor achiziționate prin credite au fost făcute de către evaluatorii agreați de bănci. Nu pot băncile să vină astăzi și să spună: "domnule, evaluarea nu a fost corectă sau a fost supradimensionată".

Și așa cum spunea și domnul deputat, coleg al nostru, s-a vorbit despre falimentul unor bănci.

Permiteți-mi să nu cred în acest lucru, atâta timp cât băncile au putut să-și vândă aceste credite neperformante cu un procent de 2% sau până în 10%, deci discount de 90% din creditul inițial.

Grupul ALDE va susține acest proiect legislativ și-l va vota.

Mulțumesc frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul PNL.

Vă rog, vă rog, domnule deputat.

Și apoi domnul Niță, Grupul PSD, vă rog.

Aveți două minute, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Răzvan Horia Mironescu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Și eu mă număr printre inițiatori și am susținut de la început acest proiect de lege care, așa cum spunea și colegul meu, domnul Zamfir, aduce o echitate în relația dintre bănci și debitori.

În același timp, el se înscrie, spun eu, fără să fie legat neapărat sută la sută de o directivă europeană, se înscrie în tendința despre care vorbeam la intervenția anterioară, aceea de a ajuta consumatorul să se informeze mai bine și să aibă o relație mai corectă cu partenerii de afaceri, să spunem, cu care intră în contact, deci furnizorii de produse și de servicii. În cazul acesta, de servicii bancare, de servicii de creditare.

De ce spun asta? Pentru că este clar că, în momentul de față, debitorii erau puși într-o situație de inferioritate față de bănci, acestea având posibilitatea să vândă la o valoare mult inferioară creanța și debitorii erau urmăriți toată viața pentru diferența de valoare față de garanția pusă la contractarea creditului.

În momentul de față nu se va pune problema ca cineva să facă abuz de... niciun debitor să facă abuz de această prevedere legală, pentru că este clar că, în momentul în care se semnează darea în plată, debitorul, cu bună știință, renunță la toate plățile și la avansul pe care l-a plătit anterior acestui act.

Deci va fi într-adevăr o soluție de ultim moment, atunci când nu va găsi altă formulă de restructurare sau de plată a creditului în continuare.

Aș vrea să mai adaug că în timpul dezbaterilor din Comisia juridică, din păcate, împreună cu colegii mei deputați am constatat lipsa totală de viziune a reprezentanților Direcției de Supraveghere din Banca Națională, care, în momentul în care au fost puși să dea niște păreri pertinente, în calitatea lor de reglementatori ai pieței bancare, au finalizat prin a spune "nu avem atribuții în domeniul acesta, nu avem atribuții în domeniul celălalt", parcă nu erau Banca Națională și parcă nu erau Direcția de Supraveghere a Băncii Naționale.

Consider că asupra acestui lucru va trebui noi, Parlamentul, să ne îndreptăm mai mult în următoarea perioadă, în special în zona de clauze abuzive, în așa fel încât piața bancară să devină, să redevină, dacă vreți, o piață competitivă, în care raporturile dintre bancă și client, indiferent dacă este persoană fizică sau juridică, să fie la nivelul celor din Comunitatea Europeană.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Emil Niță.

Se pregătește domnul Cseke Attila.

Video in format Flash/IOS

Domnul Emil Niță:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Sunt unul dintre semnatarii acestui proiect de lege și am făcut-o deschis, fără niciun fel de reținere, atunci când am fost solicitat de colegul deputat de Brașov, Daniel Zamfir, având câteva argumente foarte importante.

În primul rând, eu am considerat că în orice relație, ca ales, trebuie să servesc interesele cetățeanului: onest, corect și din punctul de vedere al legii, de asemenea, foarte corect.

Știm că de fiecare dată când un om se duce să facă un credit la bancă, banca îi pune în față omului un contract stufos, un contract pe care oamenilor foarte pricepuți le este foarte greu să îl parcurgă și le este foarte greu să vadă în interiorul acestui contract toate chichițele pe care banca le pune în aceste contracte.

Apar de fiecare dată în contractele acestea acele comisioane de credit, de risc. Întreb și eu: dacă omul în momentul în care semnează un astfel de contract cu o instituție bancară își asumă și plata acestui coeficient de risc, oare omul nu are o poziție corectă vizavi de această instituție bancară?

Al doilea argument este acela că la un moment dat este posibil ca piața dintr-o țară să nu mai acopere sută la sută acele garanții pe care omul le pune în contract. Dar nu are omul nicio vină, omul poate este onest și omul poate se află într-o situație dificilă nu din vina lui.

Și am văzut foarte multe situații și în dezbaterea în comisie, unde colegul a prezentat un film cred că elocvent, am văzut foarte multe cazuri în care oamenii au recurs la gesturi extreme, fiind puși în această ipostază de a nu mai îndestula prin garanția pe care au pus-o în contractul respectiv, și a-i fi puse rețineri pe toate drepturile lui.

Din acest punct de vedere, eu cred că este corect ca în astfel de relații riscul să fie împărțit. Și cred că este corectă susținerea pentru acest proiect de lege.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnul Cseke Attila și apoi... câte un vorbitor de la fiecare grup și apoi domnul Zisopol, fără problemă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cseke Attila-Zoltán:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Grupul UDMR a fost formațiunea care a introdus, în noiembrie 2013, prima propunere legislativă pentru ajutorarea celor care au credite valutare și care prevedea și prevede, și este în dezbaterea dumneavoastră, conversia la cursul de schimb valutar de la data contractării creditului.

De asemenea, o altă propunere legislativă, pentru modificarea Legii locuinței, prin care s-ar da posibilitatea, temeiul legal, autorităților locale de a participa în cadrul procedurilor de executare silită a imobilelor, cumpărând aceste imobile și punându-le la dispoziția celor nevoiași. Astfel încât, având acest pachet legislativ promovat de Grupurile UDMR, noi salutăm și această propunere legislativă care este întemeiată, din punctul nostru de vedere, pentru un motiv foarte simplu: atunci când cetățeanul s-a prezentat pentru a încheia un contract de credit, băncile comerciale i-au impus un anumit expert, o firmă de expertiză, nu a putut veni cetățeanul cu expertiza proprie sau cu firma cu care dorește să facă expertiza valorii imobilului, casei, apartamentului pe care îl dă în ipotecă, ceea ce nu a fost un lucru corect. Dar dacă s-a întâmplat așa, atunci băncile comerciale trebuie să-și asume responsabilitatea acestei expertize făcute pe banii debitorului, dar numai cu expertul indicat de către banca comercială. Dacă ai indicat tu acest expert al valorii imobiliare, atunci eventualele fluctuații ulterioare ale pieței imobiliare nu mai trebuie să afecteze debitorul respectiv.

Din acest punct de vedere, propunerea legislativă, din punctul nostru de vedere, poate fi susținută și Grupul parlamentar al UDMR va susține acest lucru.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Zisopol, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Vă mulțumesc, stimate domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați,

Stimați invitați,

Personal vreau să vă spun că sunt de acord cu toate argumentele colegilor mei.

În plus, aș dori să concluzionez spunând că, atâta timp cât acest proiect de lege aduce valoare adăugată cetățeanului în relația cu sistemul bancar, consider că este un început bun, sper să nu ne oprim aici.

Și în plus vă aduc la cunoștință faptul că membrii Grupului parlamentar al minorităților naționale vor vota acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnul Pâslaru.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

E normal atunci când o lege este bună, când un proiect de lege este bun, este în folosul cetățenilor care ne-au trimis în Parlament, sigur că o votăm.

Noi, Grupul parlamentar al PSD, considerăm că acest proiect de lege este un lucru în folosul cetățenilor, al celor care au avut probleme cu creditele bancare, al celor care au fost, pe undeva, trișați în contractul pe care l-au avut cu banca, motiv pentru care între inițiatori se numără un număr destul de mare de membri ai Partidului Social Democrat. Iar noi, Grupul Parlamentar al PSD, vom vota cu toată convingerea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnul Cupșa, al doilea vorbitor de la Grupul PNL.

Vă rog, domnule deputat.

Și apoi domnul Movilă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Cupșa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vă salut cu respect, doamne și domni deputați.

Așa cum spuneau toți antevorbitorii mei, toate grupurile parlamentare, deci și Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal, susțin și vor vota această inițiativă legislativă.

Nici nu se putea altfel, pentru că este de necontestat faptul că în România se petrece un fenomen social, economico-social, de fapt, de o mare amploare care, cum spuneam, nu poate fi contestat: 800.000 de familii sunt afectate grav de criza creditelor garantate ipotecar, sunt afectate într-o măsură mai mare sau mai mică, deoarece creditele sunt foarte greu sau chiar imposibil de restituit.

Acest fenomen nu este unul caracteristic doar României. Cu intensități și caracteristici naționale, el se petrece, se întâmplă în acest moment în întreg spațiul comunitar.

Reglementarea actuală legislativă din România este una improprie, este nepotrivită pentru a răspunde nevoii de soluționare a acestei probleme sociale. Drept urmare, se impunea ca legiuitorul să intervină și prin acest text de lege asta se întâmplă.

Lipsa de intervenție a Băncii Naționale a României, în mod special, dar și a politicului a permis băncilor, pe de o parte, un abuz de poziție care a determinat impunerea unor condiții contractuale foarte împovărătoare pentru clientul cetățean român.

Pe de altă parte, aceeași lipsă de intervenție a permis băncilor să acorde împrumuturi chiar și atunci când clientul nu s-ar fi calificat pentru condițiile impuse, falsificând, prin zelul funcționarilor, angajaților și prin proceduri improprii, starea de fapt, permițând astfel unor clienți vulnerabili să acceseze credite care acum se dovedesc imposibil de rambursat, obligațiile contractuale neputând fi respectate.

Concluzionăm: este nevoie de o intervenție legislativă. Și am făcut-o. Și ca o ultimă concluzie și cea mai importantă, formula pe care noi am găsit-o, legea pe care noi o propunem, pe care o vom vota, o vom adopta și sperăm că va fi și promulgată este una potrivită atât din punct de vedere constituțional, cât și din punctul de vedere al nevoilor sociale.

Și o să vă spun de ce. Este una potrivită această soluție legislativă, pentru că trebuie să ținem cont de existența unui vădit dezechilibru la data încheierii contractului de creditare, un dezechilibru între bancă și client, un dezechilibru de mijloace, cât și de poziție dominantă.

Este o soluție corectă, pentru că trebuie să ținem cont că acordul de voință s-a realizat în considerarea informațiilor și simulărilor, predicțiilor pe care le-au făcut specialiștii băncilor sau cei agreați de către bancă.

Este corectă soluția legislativă, pentru că avem nevoie să partajăm riscul contractului dintre bancă și client.

Este corectă soluția legislativă, pentru că banca este singura parte din contract care urmărește realizarea unui profit.

Este corectă soluția legislativă, pentru că, la data încheierii contractului de credit, valoarea bunului imobil luat în garanție ipotecară era mult superioară valorii creditului.

Este corectă soluția legislativă, pentru că clientul pierde, pe lângă imobilul al cărui proprietar este în prezent, și tot ceea ce a plătit până la zi.

Este corectă, de asemenea, soluția, pentru că procedura vânzării, în condițiile pieței, a unui imobil, cel puțin în teorie, poate să aducă sume mai mari de bani decât într-o procedură de executare silită.

Este corectă această soluție, pentru că debitorii, persoanele fizice nu vor mai putea fi urmărite silit, scăpând astfel de stresul, inconvenientele care pe mulți dintre ei îi incapacitau să mai desfășoare o activitate socială în condiții normale, o situație care afecta serios atât raporturile de muncă, cât și raporturile de familie.

Așadar, soluția legislativă, așa cum este ea, care nu contravine - trebuie să subliniez acest lucru - niciunei prevederi comunitare care să fie obligatorie pentru statul român, trebuia și este susținută de către întreaga forță politică, de către întregul Parlament.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnul Movilă.

Un minut, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Movilă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Apreciez faptul că de la Grupul PSD am primit un minut astăzi, pentru că tema este foarte importantă.

Chiar dacă nu sunt inițiator, proiectul de lege inițiat de colegii mei, de colegii noștri este un proiect de lege principial corect, un proiect de lege care vine să așeze într-o normalitate comportamentul băncilor, pornind de la ideea că, oricum, la semnarea unui contract de credit, valoarea pe care băncile o solicită este măcar 1,5 ori valoarea creditată, împrumutată, faptul că băncile, atunci când executau clienții, niciodată, cel puțin eu nu am văzut să pornească executarea, vânzarea bunului de la o valoare de piață și de regulă pornește vânzarea de la valoarea debitului pe care o au de recuperat. Cum spuneam, principial este corect acest proiect de lege. Și eu, și colegii mei din Mișcarea Populară îl vom vota.

Mulțumesc și felicitări pentru colegii care au avut această inițiativă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Procedură, domnul Cernea, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Poate că acest proiect de lege este excelent, poate că vine în întâmpinarea foarte multor cetățeni, poate că a fost bine gândit, intens dezbătut la comisii, dar el este adus în fața plenului cu încălcarea Regulamentului: art. 69 pct. 2 prevede că raportul trebuia să ne fie distribuit cu 5 zile înainte, or, raportul este postat pe site-ul Camerei Deputaților cu data de astăzi. Sigur, a fost ședința de ieri a Comisiei juridice.

Realmente nu înțeleg, nu înțeleg de ce persistăm în aceste încălcări sistematice ale regulamentului. Prin aceste încălcări de fapt dovedim că nu respectăm propriile reguli, umbrim acele legi bune pe care - și sper că și aceasta este una dintre ele - pe care le adoptăm, iar în cazul în care adoptăm poate unele legi mai puțin bune, cine va răspunde? Cine va răspunde că le-am votat cu încălcarea regulamentului, fără o aprofundată reflecție și fără să fim cu adevărat în cunoștință de cauză.

Pentru că, haideți să fim serioși, nimeni dintre noi nu poate fi într-o adevărată cunoștință de cauză, dacă primește rapoartele în timpul ședinței, pentru a-și face un punct de vedere...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

... pentru votul final care urmează.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Trecem la dezbaterea legii.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu. Adoptat.

Sunt 33 de amendamente admise.

De la 1 la 5 dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

De la 6 la 10 dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

De la 11 la 15 dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

De la 16 la 20 dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

De la 21 la 25 dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

26-30. Observații? Nu. Adoptate.

31? 32? 33? Nu.

Rămâne la votul final.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 5 june 2020, 13:37
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro