Plen
Ședința Camerei Deputaților din 21 decembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.234/28-12-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 21-12-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 decembrie 2015

13. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2015 privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (PL-x 864/2015) (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 864/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

10. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2015 privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, PL-x 864.

Caracter ordinar. Procedură de urgență.

Rog, Guvernul.

Domnule secretar de stat, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gabriel Biriș (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Bună seara!

Doamnelor și domnilor deputați,

Domnule președinte,

Sunt Gabriel Biriș, începând de săptămâna trecută, secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare, așa cum a spus și domnul președinte, completarea Legii privind Codul fiscal și privind Codul de procedură fiscală și cuprinde, printre altele, următoarele dispoziții: devansarea măsurii de reducere a cotei de impozitare a impozitului pe dividende de la 16 la 5%; majorarea plafonului aplicabil la impozitul pe venitul microîntreprinderilor de la 65.000 la 100.000 de euro, precum și introducerea unei cote diferențiate, între 1-3%, pe venitul microîntreprinderilor, în funcție de numărul de salariați, măsură cu scopul de a stimula angajarea; determinarea impozitului lunar aplicabil veniturilor din salarii și asimilate acestuia obținute în afara funcției de bază, la nivelul de 16%, determinat... asupra bazei de calcul determinate ca diferență între venitul brut și contribuțiile sociale obligatorii; devansarea măsurii de reducere a cotei de impozit de la 16-5% pentru veniturile sub formă de dividende sau câștigurilor obținute urmare a deținerii de titluri de participare la organisme de plasament colectiv, la fel ca și anteriorul; precizarea faptului că, la stabilirea venitului impozabil din pensii, contribuția la sănătate este deductibilă; lărgirea sferei de aplicare a taxării inverse la telefoane mobile și alte dispozitive electronice, precum și unele clarificări cu privire la impozite și taxe locale.

Susținem forma adoptată de comisie.

Mulțumim frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Îl invit, în continuare, pe domnul Viorel Ștefan, președintele Comisiei pentru buget.

Prezentați raportul și timpul, domnule președinte. Procedură de urgență.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor,

Conform prevederilor Regulamentului, comisia noastră a fost sesizată pentru dezbaterea pe fond a prezentului proiect de lege.

Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul în 7 decembrie 2015.

Conform prevederilor din Constituție și Regulament, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ și, în urma reexaminării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună spre dezbatere și adoptare plenului Camerei prezentul proiect de lege, cu amendamentele admise prezentate în Anexa 1 și cele respinse, care se regăsesc la Anexa 2, la raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul face parte din categoria legilor ordinare.

10 minute, timp de dezbatere.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Să înceapă votul pentru timpul propus de domnul președinte.

61 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și o abținere.

Timpul a fost acceptat.

La dezbateri generale?

Prima înscrisă doamna Andreea Maria Paul.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria-Andreea Paul:

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal votează în favoarea acestui proiect de lege, care are un pachet consistent de măsuri de relaxare fiscală în favoarea mediului de afaceri și facem acest lucru pentru că pachetul de măsuri de relaxare fiscală a fost declarat ca fiind sustenabil de către actualul Guvern Cioloș.

Pe lângă măsurile pe care le-a descris deja secretarul de stat al Ministerului Finanțelor Publice, mai apare o măsură de relaxare fiscală foarte importantă pentru populație: reducerea TVA la 9% pentru apa potabilă și tot la 9% pentru apa destinată irigațiilor, aplicate tot de la începutul anului viitor.

Întregul pachet de măsuri de relaxare fiscală despre care am vorbit până acum are un impact bugetar de 2 miliarde de lei în anul 2016. Acest impact bugetar crește anual, gradual, și ajunge la 2,5 miliarde de lei în anul 2019. Însă, în anul viitor, apare un impact de runda a doua, în urma acestor măsuri de relaxare fiscală, care vor readuce la buget peste 600 de milioane de lei și acest lucru se va întâmpla și în anii viitori.

Tot în anul 2016 impactul este semnificativ asupra creșterii economice. Vorbim de un impact pozitiv de plus 0,05% al produsului intern brut.

Așadar, votăm pentru măsurile de relaxare fiscală sustenabile.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

În continuare, îl invit la cuvânt pe domnul Marian Neacșu, liderul Grupului PSD.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

M-am liniștit, domnule Nicolăescu.

De fapt, asta ar fi aproape a treia premieră și voiam să le remarc pe celelalte două de până acum. Prima dintre ele este faptul că îl avem pentru prima dată pe domnul Biriș aici, de partea asta a baricadei. Aș fi foarte curios să văd primele negocieri pe care le are Domnia Sa cu mediul de afaceri când discută despre relaxare fiscală... Să mă invitați și pe mine!

A doua chestiune este aceea potrivit căreia de la acest microfon am ascultat-o adesea pe distinsa colegă antevorbitoare care pe bună dreptate a venit și a precizat că unele dintre măsurile luate de Guvernul anterior au fost bune, dar totdeauna exista un dar. De data aceasta n-a mai fost dar-ul. Dar-ul este pentru mediul de afaceri, doamnă Paul, pentru că, într-adevăr, de astă-dată acest proiect legislativ care propune o serie de măsuri de relansare fiscală extrem de importante pentru mediul antreprenorial și care erau îndelung așteptate, parte dintre ele au făcut parte din corpul legii inițiale privind Codul fiscal, așa cum s-a precizat aici. Datorită colectării bugetare mai bune, datorită prezumtivei colectări bugetare mai bune, și pentru anul viitor, și acelor efecte de runda a doua, de care amintea doamna deputat, suntem absolut convinși că pot fi susținute măsurile de relansare fiscală, cu atât mai mult cu cât toate măsurile de relansare fiscală, luate în ultimii doi ani de zile, au dovedit că, deși importurile și taxele au fost reduse în România, banii colectați la bugetul de stat au fost mai mulți de fiecare dată, ceea ce dovedește, o dată în plus, dacă vreți, că o economie se dezvoltă mai puțin prin măsuri de austeritate, care nu fac decât să blocheze afluxurile economice, și aproape totdeauna prin măsuri de relansare fiscală, care fac să se dezvolte mediul antreprenorial.

Evident că am susținut de la bun început acest proiect legislativ, am asistat adesea la discuțiile care au fost purtate la Ministerul de Finanțe cu mediul de afaceri referitor la această temă. Mă bucur că am putut să devansăm o parte dintre măsurile fiscale și că există spațiu fiscal pentru asta și bineînțeles că vom vota acest proiect legislativ.

V-ați liniștit, domnule Nicolăescu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule Neacșu.

În continuare, din partea Grupului UDMR, domnul deputat Ödön Szabó.

Video in format Flash/IOS

Domnul Szabó Ödön:

Stimate domnule președinte,

Stimați colegi,

Evident că vom susține această inițiativă legislativă, cu atât mai mult cu cât am depus-o mai demult la modificările la Codul fiscal ca inițiativă a UDMR-ului, într-un pachet mai larg, întrucât noi avem în proiectul nostru, în programul nostru, reducerea cheltuielilor pentru întreținerea unei familii. În ceea ce privește cheltuielile la apă este doar una din aceste cheltuieli. Ne-am gândit și dorim să susținem în continuare reducerea TVA-ului la cheltuieli de încălzire centralizată, la energie electrică, la salubrizare și chiar a cheltuielilor de canalizare.

Astăzi, este un paradox. Apa intră într-o gospodărie cu TVA de 9% și iese din gospodărie cu 24% și va ieși din 1 ianuarie cu 20%, deci nu există o coerență legislativă în acest sens.

Proiectul nostru, pe care l-am propus, prevedea, printre altele, două elemente importante: scăderea costurilor pe familie, în acest fel în bugetul fiecărei familii rămânând mai mulți bani și cu acești bani, ulterior, economia putând să se relanseze prin creșterea cheltuielilor pe care acele familii le pot realiza.

Deci există un proiect coerent și sperăm ca unul din aceste elemente fiind luate să ajungem și la celelalte din proiectul nostru.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Continuăm, stimați colegi.

Avem 105 amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu.

De la 1-10. Observații? Nu.

De la 11-20?

De la 21-30?

De la 31-40?

De la 41-50?

5l-60?

61-70?

71-80?

81-90?

91-100?

De la 101-105? Observații? Nu.

Adoptat.

Rămâne la votul final.

Mulțumesc mult.

Aici încheiem prima parte a ședinței noastre.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 14 decembrie 2019, 14:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro