Ion Eparu
Ion Eparu
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.46/25-03-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 17-03-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.7 Ion Eparu - declarație politică: "Educația tehnocrată, de la procente calculate greșit la politici publice pentru îmbunătățirea învățământului gimnazial";

Video in format Flash/IOS

Doamna Rodica Nassar:

Dau cuvântul în continuare domnului deputat Ion Eparu.

Urmează doamna deputat Doina Pană.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ion Eparu:

Vă mulțumesc foarte mult, doamnă președinte de ședință.

Stimați colegi,

Declarația politică de astăzi am intitulat-o: "Educația tehnocrată, de la procente calculate greșit la politici publice pentru îmbunătățirea învățământului gimnazial".

Am pus și un motto: "Marți, la lucrările Comisiilor reunite pentru muncă și educație nu a fost niciun reprezentant al Ministerului Educației, Tineretului și Sportului. DNA era în control la minister".

Stimați colegi,

În calitate de cadru didactic de peste 35 de ani în sistem, dar și în calitate de membru al Comisiei pentru educație, știință, tineret și sport a Camerei Deputaților, urmăresc cu îngrijorare - și vă rog să rețineți că eu am pus în ghilimele această licență, ca nu cumva să fiu acuzat de plagiat de către Administrația Prezidențială - evoluția procesului educațional din România, în toată complexitatea lui, cu îngrijorare pentru că, în opinia mea, desele modificări ale legislației, precum și încercările de a găsi soluții la nemulțumirile izvorâte din sistem nu au condus la îmbunătățirea mecanismelor ce reglează sistemul, ba, din contră.

Am trăit pe viu și trăiesc în continuare modificările profunde din învățământul superior. Am fost și sunt contemporan cu la fel de profundele schimbări din sistemul de învățământ preuniversitar.

Prezenta declarație are la bază o gafă - umană, s-a spus - a responsabililor din ministerul de resort. După simularea examenului de evaluare națională, pe site-ul ministerului a apărut cifra echivalentă dezastrului. Doar 30,58% dintre elevii de clasa a VIII-a, dintre cei care au participat la simulare, au obținut medii peste 5. A doua zi tehnocrații vinovați de gafa umană au rectificat știrea: 44,05% dintre participanți au luat medii peste 5. Ca și cum procentul real, în sine, nu ar fi fost de ajuns pentru a îngrijora, totul s-a suprapus cu această gafă impardonabilă.

Concluzia este corectă. Mai mult de jumătate din cei prezenți, adică 56% dintre elevii care vor termina ciclul gimnazial anul acesta, nu au reușit să obțină medii peste 5 la examenul de simulare. Acest examen de simulare s-a organizat în 2014 - 48,83% medii peste 5; în 2015 - 50,68% medii peste 5 și anul acesta - 44,05%. Deci, în 2016 sunt cele mai slabe rezultate.

Fenomenul este cu atât mai alarmant cu cât, prin evaluările succesive introduse la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nivelul de pregătire al elevilor ar fi trebuit să fie deja cunoscut și însoțit de măsuri care să corecteze lipsa de performanță constatată anterior.

Nu pun la îndoială rolul benefic al acestor simulări, măcar în furnizarea unei imagini corecte a pregătirii școlare. Și atunci, ce semnificație poate avea acest 56% note sub 5?! Care pot fi explicațiile de fond ale situației?

Din punctul meu de vedere, o primă măsură pentru implicarea susținută și atentă a elevilor în procedura de evaluare pe care o presupun simulările ar putea fi impunerea prezenței obligatorii și consemnarea notelor în catalog.

Adoptarea unor decizii în acest sens ar trebui să fie însoțită și de o serioasă evaluare internă a sistemului de învățământ.

Este bine că Ministerul Educației a solicitat Institutului de Științe ale Educației o analiză a rezultatelor obținute la simularea evaluării. Consider că o diagnoză de acest fel, care să prezinte evoluția rezultatelor școlare la finalul ciclului gimnazial, însoțită de investigarea și prezentarea cauzelor pentru care s-a ajuns la această situație, este mai mult decât necesară. În mod normal, mâine, ar trebui să fie anunțate rezultatele simulării la bacalaureat. Sper să avem o singură strigare.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Profesor universitar Ion Eparu, deputat în Colegiul nr. 10, Circumscripția Prahova.

Video in format Flash/IOS

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumim, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 22 noiembrie 2019, 6:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro