Plen
Ședința Camerei Deputaților din 13 iunie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.102/17-06-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 13-06-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 iunie 2016

    Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16,14.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Florin Iordache, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Ion-Marcel Ciolacu și Cristian Buican, secretari ai Camerei Deputaților.

Partea a doua a ședinței a fost condusă de doamna deputat Rodica Nassar, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Bună ziua, stimați colegi.

Rog colegii să ia loc în bănci, să putem începe ședința.

Mulțumesc.

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și vă anunț că, din totalul celor 378 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența un număr de 233.

La primul punct al ordinii de zi, în conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, au fost distribuite următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților din zilele de luni, 13, și miercuri, 15 iunie; programul de lucru pentru perioada 13-19 iunie 2016; lista rapoartelor depuse în perioada 8-13 iunie 2016 de comisiile permanente sesizate în fond; informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

 
Video in format Flash/IOS Informare privind demisia domnului deputat Octavian-Marius Popa din Grupul parlamentar al PNL și activarea ca deputat neafiliat.  

A fost depusă la secretarul general o solicitare din partea domnului deputat Popa Octavian-Marius, deputat în Parlamentul României, Circumscripția electorală nr. 38 Tulcea, Colegiul uninominal nr. 3; ne anunță să luăm act de demisia din Grupul PNL, începând cu data de 6 iunie 2016, urmând să rămână deputat independent.

Video in format Flash/IOS Legea pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere (Pl-x 230/2008/2009). (retrimisă comisiei)  

Dacă la ordinea de zi?

Vă rog, domnule Florin Pâslaru, liderul Grupului PSD, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Am rugămintea ca de la votul final să reîntoarcem la comisie, pentru o zi, Pl-x 230/2008; pentru o zi, să se discute mâine în comisie și miercuri să intre din nou la votul final, deci Pl-x 230/2008. Și o să vă spun la pachet - și PL-x 579, de la poziția 176 de la respingeri s-o aducem pe poziția 2 și s-o retrimitem la comisie pentru o săptămână.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Deci repetați: 230 pe poziția 2 și...?

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții (PL-x 579/2015). (retrimis comisiilor)  

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Și PL-x 579, de pe 176 de la respingeri pe poziția 3 și...

Pentru o săptămână s-o retrimitem la comisie.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

OK.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Vă solicit votul dumneavoastră pentru aducerea pe poziția 2 a Pl-x 230.

Domnule Pâslaru, vă rog, precizați.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Deci: 576 de la poziția 176 de la respingeri pe poziția 3, iar 230 de la votul final, pentru că nu e scrisă cum trebuie.

Mulțumesc.

Domnule președinte, am precizat, pe poziția 2. Și apoi retrimisă la comisie.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Procedură, vă rog, domnule Cernea.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Săptămâna trecută am votat schimbarea Regulamentului. Vom putea vota în sfârșit cu cartele sau, din nou, prin ridicare de mână?

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Prin ridicare de mână. Astăzi s-a discutat...

Vă răspund eu, domnule deputat.

Astăzi, în Biroul permanent, la solicitarea liderului Grupului PNL, s-a discutat această problemă. Secretariatul tehnic, pentru săptămâna viitoare, va îndeplini toate procedurile să se poată vota. În acest moment, trebuie corelat. Abia de săptămâna viitoare se va putea folosi cartela de vot. Deci astăzi și miercuri se va vota prin ridicare de mână.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Legii 416/2001 privind venitul minim garantat (Pl-x 486/2015). (retrimisă comisiei)  

Domnule Paul Dobre, vă rog. Tot pe procedură?

Și apoi voi supune votului propunerile făcute de liderul Grupului PSD.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

Avem și noi o propunere.

La poziția 23, Pl-x 486/2015, completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat - două săptămâni.

 
Video in format Flash/IOS Legea pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere (Pl-x 230/2008/2009). (retrimisă comisiei)  

Și aș vrea o precizare, domnule președinte. Poziția 2 vreți s-o retrimiteți... de pe ordinea de zi? E o informare, nu e un proiect de lege.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Nu, e rămasă la votul final...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

Am întrebat poziția și...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Nu...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

Păi, spuneți-i poziția ei...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Nu, nu a fost trecută la votul final, este vorba de Pl-x 230.

Stimați colegi, supun votului dumneavoastră Pl-x 230, aducerea pe poziția 2 și retrimitere la comisie pentru o zi.

Să înceapă votul.

Cine este pentru?

210 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Un vot împotrivă.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Deci, cu 210 voturi pentru și un vot împotrivă, a fost adus pe poziția 2 și retrimis la comisie pentru o zi.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții (PL-x 579/2015). (retrimis comisiilor)  

Mai departe. 579 să fie adus pe poziția 3 și să fie retrimis, de asemenea, la comisie.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

Am înțeles.

Voturi împotrivă?

Un vot împotrivă.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 211 voturi pentru și un vot împotrivă, propunerea a fost acceptată.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Legii 416/2001 privind venitul minim garantat (Pl-x 486/2015). (retrimisă comisiei)  

Următoarea. Propunerea domnului Victor Paul Dobre. Pl-x 486, pe poziția 5, să fie retrimis pentru două săptămâni.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Unul.

Abțineri? Nu.

Deci, cu 214 voturi pentru și un vot împotrivă, propunerea a fost acceptată.

Mergem mai departe.

Tot procedură? Vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult.

În condițiile în care se vede clar că jumătatea dreaptă a sălii este cvasigoală... sigur, colegii de la PSD sunt prezenți în număr mare, dar în niciun caz nu suntem 214 oameni în sală, în acest moment... (Vociferări.)

Vă înțeleg vociferările, dar vă spun că am dreptate. Oricine poate vedea că din nou s-a numărat greșit. Este o rușine pentru Parlamentul României că astfel de proceduri...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da, vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

... sunt utilizate fără niciun fel de transparență și fără niciun fel de modalitate de a verifica acuratețea numărării voturilor.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da, vă mulțumesc.

Eu am încredere deplină în cei doi secretari, și suma pe care mi-au dat-o, eu v-am anunțat-o.

 
Video in format Flash/IOS Informarea Grupului parlamentar al PSD privind constatarea încetării de drept a calității de președinte al Camerei Deputaților și membru al Biroului permanent a domnului deputat Ștefan Valeriu Zgonea. <P>Prezentarea punctului de vedere al Comisiei permanente a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului referitor la solicitarea Grupului PSD din Camera Deputaților cu privire la dispozițiile art. 32 alin.(3) din Legea nr. 96/2006. <P>Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Hotărâre privind vacantarea funcției de președinte al Camerei Deputaților și membru al Biroului permanent al Camerei Deputaților. (PH CD 54/2016).  

Trecem mai departe, la următorul punct pe ordinea de zi.

2. Informarea liderului Grupului PSD cu privire la încetarea de drept a calității de președinte al Camerei Deputaților și membru în Biroul permanent a domnului deputat Valeriu Ștefan Zgonea, precum și Proiectul de Hotărâre pentru vacantarea funcției de președinte al Camerei Deputaților și membru în Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Îl invit pe domnul Florin-Costin Pâslaru, liderul Grupului PSD, pentru prezentarea informării.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

În temeiul dispozițiilor art. 21 alin. (4) lit. d) din Regulamentul Camerei Deputaților, astfel cum a fost modificat și completat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 48 din 8 iunie 2016, în calitate de lider al Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, solicit să se constate încetarea de drept a calității de președinte al Camerei Deputaților și membru în Biroul permanent a domnului deputat Ștefan Valeriu Zgonea, ca urmare a pierderii sprijinului politic al grupului parlamentar pe care îl reprezint.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Pentru prezentarea punctului de vedere al Comisiei permanente a Camerei Deputaților și Senatului pentru Statut, îl invit pe domnul președinte Bogdan Niculescu Duvăz, președintele comisiei, pentru a prezenta acest punct de vedere.

Vă rog, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu Duvăz:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia permanentă a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, analizând aspectele prezentate în solicitarea Grupului PSD din Camera Deputaților, ca și argumentele invocate de domnul deputat Ștefan Valeriu Zgonea, președintele Camerei Deputaților, în cererea înregistrată cu nr. 1/2157/VZ din data de 4 mai 2016, consideră că prevederile art. 32 alin. (3) din Legea nr. 96, republicată, sunt clare și exprimă fără echivoc intenția legiuitorului: "Pierderea sprijinului politic de către deputat sau senator atrage de drept încetarea calității de titular al oricărei funcții obținute prin susținere politică".

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt comentarii?

Vă rog, domnule Cernea.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte de ședință.

Este un lucru extrem de trist că domnul Valeriu Zgonea a fost exclus din cel mai mare partid al României, ca pondere în Parlament, pentru un delict de opinie.

De asemenea, este extrem de grav că schimbarea Domniei Sale din funcția de președinte al Camerei Deputaților s-a făcut printr-o forțare, printr-un abuz și o schimbare abuzivă a Regulamentului.

Desigur că și domnul Valeriu Zgonea a explicat foarte bine în intervenția Domniei Sale...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Care e procedura, domnule deputat?

Declarații, joi dimineața, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Nu, nu, ați spus mai devreme dacă sunt observații și am luat cuvântul. (Vociferări.)

La orice PH-CD putem să ne exprimăm punctul de vedere.

Așadar, este extrem de grav, iar dumneavoastră, dacă considerați că aveți dreptate, ar trebui să fiți liniștiți, să veniți la microfon și să-mi explicați unde greșesc, nu să vociferați în sală.

Așadar este un pas în minus pentru democrația din România. Eu nu apăr aici un om, apăr un principiu.

Cred că ar fi trebuit să respectăm Regulamentul până la ultima virgulă și ultimul detaliu.

Și-i invit pe cei care acum... pe care îi aud, în sală, că vociferează, să vină la microfon să explice...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

... de ce au luat astfel de decizii abuzive pentru Parlamentul României și pentru democrația din țara noastră.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Grupul PNL?

Domnule Andronache, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Asupra proiectului de hotărâre există câteva nelămuriri care ar fi bine să fie clarificate, pentru că altfel acest proiect de hotărâre, din punctul nostru de vedere, are câteva deficiențe grave.

În primul rând, domnul lider de grup de la PSD a propus revocarea domnului Zgonea și ulterior...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vacantarea...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Gabriel Andronache:

... încetarea calității de membru al Biroului permanent (Vociferări.)

Eu asta am auzit. În fine, lăsând chestiunea asta la o parte, aici ni s-a prezentat un punct de vedere al Comisiei pentru Statut. În virtutea acestui punct de vedere, constatăm că domnul Zgonea este revocat din funcție, ca urmare a unei sancțiuni care i se aplică, pentru că nu ar mai fi membru al unui grup parlamentar.

Față de această situație, țin să vă atrag atenția că, într-o atare constatare, revine Comisiei juridice de la Camera Deputaților să discute despre sancționarea domnului Zgonea, și nu Comisiei pentru Statut.

Într-o astfel de situație ne aflăm și, pe cale de consecință, a supune la vot vacantarea funcției, ca sancțiune pentru domnul Zgonea, este, în mod evident, neregulamentar.

De aceea, vom vota împotriva acestui proiect de hotărâre.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Domnul Neacșu.

Stimate coleg, pentru corecta informare a dumneavoastră, discutăm de încetarea calității de președinte, în temeiul art. 21 alin. (4) lit. d).

Vă mulțumesc.

Deci încetarea, despre asta discutăm.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Marian Neacșu:

Cred că colegul meu antevorbitor a vorbit doar pentru stenogramă, nici măcar pentru colegii Domniei Sale, pentru că lucrurile sunt cât se poate de clare.

Discutăm aici - și a fost precizat foarte clar - încetarea de drept a mandatului parlamentarului care îndeplinea o funcție de demnitate în Camera Deputaților, ca urmare a faptului că nu mai este membru al partidului politic care l-a propus pentru acea demnitate și căruia îi aparține acea demnitate.

Aceste prevederi se află în egală măsură, începând de săptămâna trecută, în Regulamentul Camerei Deputaților și în Legea nr. 96 privind Statutul deputaților și al senatorilor.

Mai mult decât atât, Regulamentul, săptămâna trecută, a fost pus de acord cu prevederile Deciziei nr. 602 a Curții Constituționale.

În consecință, orice altă discuție legată de altă tehnologie juridică decât cea efectiv propusă aici nu este decât o pierdere de timp. Deci discutăm despre încetarea de drept a mandatului și, în măsura în care nu mai sunt alte discuții, domnule președinte de ședință, vă rog să constatați încetarea de drept a mandatului și să procedați la votarea Proiectului de Hotărâre privind vacantarea postului.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da. Alte intervenții dacă mai sunt?

Nemaifiind alte intervenții, repet.

Stimați colegi,

În temeiul art. 21 alin. (4) lit. d) și art. 28 alin. (41) din Regulamentul Camerei Deputaților, am luat act de încetarea de drept a calității de președinte al Camerei Deputaților și membru al Biroului permanent a domnului deputat Valeriu Ștefan Zgonea, începând cu data de astăzi.

Și urmează dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind vacantarea funcției de președinte al Camerei Deputaților și membru al Biroului permanent.

Dacă sunt alte intervenții? Nu.

Dezbatem proiectul de hotărâre, pe articole.

Dacă sunt observații...

La titlu, dacă sunt observații? Nu.

La preambul, dacă sunt observații? Nu.

La articolul unic, dacă sunt observații? Nu.

Supun votului dumneavoastră, stimați colegi, proiectul de hotărâre în ansamblu.

Cine este pentru? 167 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 32.

Abțineri? Una.

Colegi care nu-și exprimă votul? Unul.

Deci cu 167 de voturi pentru, 32 de voturi împotrivă, o abținere și un coleg care nu și-a exprimat votul, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

În aceste condiții, stimați colegi, rog membrii Biroului permanent... în sala Biroului permanent, pentru 5 minute.

 
       

După o scurtă pauză.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la comunicarea Comisiei Europene către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor privind o strategie a UE pentru gazul natural lichefiat și pentru stocarea gazelor COM(2016) 49 (PH CD 51/2016). (rămas pentru votul final)  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Stimați colegi, vă rog să luați loc, să putem continua ședința.

Doamnă președinte Ana Birchall, începem cu...

Continuăm cu...

3. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei Europene către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor... este vorba COM 49.

Doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

Comisia pentru afaceri europene a fost sesizată cu acest COM 49/2016.

Pe scurt, Comisia pentru afaceri europene a recomandat valorificarea potențialului gazului natural lichefiat de a reduce în unele cazuri impactul de mediu în cât mai multe domenii, nu doar în transportul maritim; a reafirmat importanța gazului natural lichefiat din perspectiva dezvoltării unui proiect la Marea Neagră; a recomandat diversificarea surselor de gaz natural; a atras atenția că incertitudinea cu privire la evoluția prețului gazului natural lichefiat pe termen mediu și lung ar putea afecta deciziile de dezvoltare a capacității de stocare și a reafirmat interesul României în investițiile pentru creșterea capacităților de stocare de la nivelul de 3 miliarde metri cubi la 5 miliarde metri cubi și în dezvoltarea unor infrastructuri regionale.

Și vă supun spre adoptare opinia, așa cum a fost adoptată și redactată în ședința Comisiei pentru afaceri europene, din 17 mai, unde a fost adoptată în unanimitate.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei Europene către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor: O strategie a UE pentru încălzire și răcire COM(2016) 51 (PH CD 52/2016). (rămas pentru votul final)  

Mergem mai departe.

Următorul.

4. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei Europene către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor: O strategie a UE pentru încălzire și răcire COM 51.

Doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Comisia pentru afaceri europene a fost sesizată cu COM 51/2016.

Pe scurt, Comisia pentru afaceri europene a reafirmat dreptul cetățenilor de a alege soluția dorită de încălzire și răcire, pe baza unor preferințe socio-economice specifice locale și comunitare; a recomandat ca utilizarea căldurii reziduale să fie luată în considerare ca sursă de energie cu amprentă carbonică redusă; a atras atenția că eficiența energetică trebuie să fie îmbunătățită astfel încât să permită echipamentelor să fie reparate și reciclate; a atras atenția că extinderea caracterului inteligent al echipamentelor clădirilor și orașelor poate contribui la un mediu mult mai propice pentru copii; a atras atenția că unele tehnologii de răcire prezintă impact asupra biodiversității solului; a recomandat introducerea de granturi pentru IMM-uri ce doresc să-și îmbunătățească eficiența energetică.

Vă supun spre aprobare opinia, așa cum a fost adoptată, cu unanimitate, în ședința Comisiei pentru afaceri europene din 17 mai 2016.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Nu sunt intervenții.

Și ultimul, Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei...

A, păi... domnul... da. Grupul PNL, domnul Bode. Îmi pare rău, secretarii nu mi-au...

Vă rog, domnule Bode.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați,

După cum știm, printre angajamentele României se numără și susținerea Planului Juncker, în ceea ce privește crearea uniunii energetice.

După cum știți, printre obiectivele acestui plan, regăsim și interconectarea rețelelor naționale de energie cu rețelele statelor vecine, tocmai pentru a garanta securitatea aprovizionării cu gaze naturale a statelor membre.

De asemenea, tot printre angajamentele României, vom regăsi și susținerea concluziilor COP 21 - Conferința Părților de la Paris, din decembrie 2015, în ceea ce privește energia și schimbările climatice.

Tot așa, printre obiectivele stabilite cu ocazia Conferinței Părților de la Paris din decembrie 2015 vom regăsi, printre altele: reducerea încălzirii globale, creșterea cantității de energie produsă din surse regenerabile, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, creșterea eficienței energetice și, nu în cele din urmă, stabilirea unui procent minim privind interconectarea rețelelor de energie electrică și gaze naturale între statele membre.

Sigur, sunt mulți pași care ar mai trebui făcuți: definirea consumatorului vulnerabil, definirea rolului statului în ceea ce privește, pe de o parte, statul, ca formator de politici energetice și, pe de altă parte, statul, ca reglementator, ca proprietar în sistemul energetic românesc și, nu în cele din urmă, definirea unei strategii energetice pe termen lung pentru România.

Dar, analizând cele două documente programatice la care făceam referire în intervenția mea, la care România a aderat, considerăm adoptarea acestei hotărâri bine-venită.

Partidul Național Liberal, prin grupul parlamentar, va susține această hotărâre.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da. Alte intervenții dacă mai sunt? Nu mai sunt. Nu mai sunt alte intervenții.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind măsurile de garantare a securității aprovizionării cu gaze naturale și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 994/2010 COM (2016) 52 (PH CD 53/2016). (rămas pentru votul final)  

Ultimul.

5. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind măsurile de garantare a securității... COM 52.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Comisia pentru afaceri europene, pe scurt, a subliniat că situarea României în minoritatea statelor membre cu resurse de gaze proprii semnificative ar putea atrage dezavantaje socio-economice, dacă mecanismele de compensare nu sunt elaborate de o manieră echitabilă; a solicitat detalierea rolului de facilitare al Comisiei Europene și a sarcinilor sale concrete în garantarea securității aprovizionării cu gaze naturale; a recomandat mecanismele voluntare de agregare a cererii și în deplină conformitate cu normele Organizației Mondiale a Comerțului și cu normele Uniunii în materie de concurență, pentru achiziționarea colectivă de gaze naturale; a susținut necesitatea unui mecanism permanent de consultare a statelor membre, în vederea acțiunii comune, în cazurile în care este afectată securitatea aprovizionării cu gaze; și-a exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că statele membre pot fi autorizate să ia măsuri care se abat de la planurile convenite, fără însă a se stabili pe ce criterii.

Vă supunem spre adoptare opinia, așa cum a fost adoptată în unanimitate de Comisia pentru afaceri europene, în ședința din 18 mai 2016.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da. Vă mulțumesc.

Intervenții din partea colegilor? Nu sunt intervenții.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind stabilirea nivelului redevențelor petroliere și miniere din România și utilizarea sumelor provenite din exploatarea resurselor (Pl-x 292/2015). (retrimisă comisiei)  

Trecem la propunerile legislative cu propunere de respingere.

18. Propunerea legislativă privind stabilirea nivelului redevențelor petroliere și miniere din România și utilizarea sumelor provenite din exploatarea resurselor - Pl-x...

La aceasta vreți să interveniți?

Vă rog.

Domnul Pâslaru, liderul Grupului PSD.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Având în vedere că există niște modificări de formă, nu de fond, vă rog să o supuneți votului plenului, pentru retrimitere la comisie, pentru două săptămâni.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Supun votului dumneavoastră, stimați colegi, propunerea Grupului PSD, de a fi retrimisă două săptămâni.

Cine este pentru?

Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Unul.

Abțineri?

Cu 153 de voturi pentru și un vot împotrivă a fost retrimisă la comisie.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru prevenirea abandonului școlar în rândul elevilor - cazuri sociale (Pl-x 197/2014). (rămasă pentru votul final)  

Următorul.

19. Propunerea legislativă pentru prevenirea abandonului școlar în rândul elevilor...

Propunerea comisiei, de respingere a inițiativei, nu a întrunit numărul necesar de voturi și, ca urmare, s-a hotărât retrimiterea. Am primit raportul suplimentar.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să intervină cineva? Nu.

Din partea Comisiei pentru muncă?

Domnule vicepreședinte Baltă, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Mihai Baltă:

Mulțumesc, domnule președinte.

În temeiul art. 4 alin. (3) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Propunerea legislativă pentru prevenirea abandonului școlar în rândul elevilor - cazuri sociale a fost retrimisă Comisiei pentru muncă și protecție socială, prin adresa Pl-x 197/2014 din 13 mai 2015, în vederea reexaminării și întocmirii unui nou raport.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal pentru eliminarea treptată a principalilor factori ce determină abandonul școlar, și anume a factorului socio-economic.

În urma reluării dezbaterilor în ședința din 6 octombrie 2015, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, menținerea soluției inițiale, de respingere a propunerii legislative, exprimată în raportul depus în data de 4 septembrie 2014.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice, conform prevederilor art. 73 alin. (3) din Constituția României, republicată.

Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit prevederilor art. 75 din Constituția României și ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții din partea colegilor?

Vă rog, Grupul PNL. Domnule deputat, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Romeo Florin Nicoară:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

PNL nu va susține un astfel de proiect, având în vedere că în prezent mai multe măsuri vin în sprijinul elevilor, astfel încât să se reducă abandonul școlar. Amintim aici programele: "Cornul și laptele", "Școala după școală", "Euro 200", "A doua șansă".

Considerăm că o modificare care să aibă ca obiect alimentația elevilor ar trebui să se facă asupra Legii educației naționale, cum ar fi înlocuirea cu o masă caldă, a programului "Cornul și laptele", dar în niciun caz printr-o lege separată.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții dacă mai sunt?

Rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea art.165 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (PL-x 173/2015). (rămas pentru votul final)  

20. Proiectul de Lege pentru completarea art. 165 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, PL-x 173/2015. Caracter organic.

Inițiatorii dacă doresc să intervină? Nu.

Comisia pentru muncă.

Domnule Baltă, vă rog să prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Mihai Baltă:

Mulțumesc, domnule președinte.

La întocmirea prezentului raport comisia a avut în vedere avizul negativ al Consiliului Legislativ; avizul negativ al Consiliului Economic și Social; avizul negativ al Comisiei pentru buget, finanțe și

Bănci; avizul negativ al Comisiei juridice, de disciplină și imunități; avizul favorabil al Comisiei pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale; avizul favorabil al Comisiei pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați; punctul de vedere negativ al Guvernului.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea art. 165 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, în sensul enumerării unor sporuri cu caracter permanent care se utilizează la stabilirea punctajelor anuale.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, conform prevederilor art. 73 alin. (3) din Constituția României, republicată.

Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi, un vot împotrivă.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 3 martie 2015.

Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit prevederilor art. 75 din Constituția României și ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat.

În urma finalizării dezbaterilor, comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea proiectului de lege, din următoarele considerente.

Potrivit art. 165 din Legea nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, la determinarea punctajelor lunare, pentru perioadele anterioare datei de 1 aprilie 2001, se utilizează salariile brute sau nete, după caz, așa cum au fost ele înscrise în carnetul de muncă, precum și sporurile cu caracter permanent care, după data de 1 aprilie 1992, au făcut parte din baza de calcul a pensiilor, conform legislației anterioare, și care sunt înregistrate în carnetul de muncă sau sunt dovedite cu adeverințe eliberate de unități.

Aceste sporuri sunt prevăzute în Anexa nr. 15 la normele de aplicare. Enumerarea sporurilor instituite prin propunerea legislativă este limitativă și se suprapune prevederilor hotărârii Guvernului mai sus menționate.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Ați citit raportul.

Mulțumesc mult.

Intervenții dacă sunt?

Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Romeo Florin Nicoară:

Mulțumesc, domnule președinte.

PNL va vota împotriva raportului de respingere, întrucât avem mai multe discrepanțe în legislația actuală, cu privire la sporurile cu caracter permanent.

În raportul de respingere s-a motivat că aceste sporuri care fac obiectul propunerii legislative sunt prevăzute în Anexa nr. 15 la normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010, aprobate prin H.G. nr. 257/2011.

Poate că dacă toate acestea ar constitui o anexă la lege, și nu la normele de aplicare, am reduce cu mult numărul proceselor ce sunt cu acest obiect pe rolul instanțelor de judecată.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă mai sunt alte intervenții? Dacă nu mai sunt, rămâne la votul final. Are caracter organic.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr.21/1991 (Pl-x 243/2015). (rămasă pentru votul final)  

21. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, Pl-x 243/2015.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu.

Din partea Comisiei juridice, domnul deputat Vasile Varga.

Vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Vasile Varga:

Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost sesizată, spre dezbatere în fond, cu această propunere legislativă.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă.

Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale, Comisia pentru comunitățile de români din afara granițelor țării, de asemenea, ambele au dat un aviz negativ.

Consiliul Legislativ a dat un aviz favorabil.

Guvernul nu susține adoptarea acestei propuneri.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în sensul prevederii exprese a unor situații în care poate fi retrasă cetățenia română, precum și al instituirii unor excepții de la regula privind imposibilitatea retragerii cetățeniei române persoanei care a dobândit-o prin naștere.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților respingerea propunerii legislative.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Dacă nu sunt intervenții, rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea art.11 din Legea nr.21 din 1 martie 1991 a cetățeniei române (PL-x 251/2014). (rămas pentru votul final)  

22. Următorul, Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art. 11 din Legea nr. 21 din 1 martie 1991 a cetățeniei române, PL-x 251/2014.

Inițiatorii doresc să intervină? Nu.

Tot domnul deputat Vasile Varga. Vă rog să prezentați raportul Comisiei juridice.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Vasile Varga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege.

Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale și Comisia pentru comunitățile de români din afara granițelor țării au dat un aviz favorabil. De asemenea, și Comisia pentru administrație publică.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil, iar Guvernul României a transmis un punct de vedere prin care precizează că Parlamentul va decide asupra oportunității adoptării acestei inițiative legislative.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților respingerea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea art. 11 din Legea nr. 21 din 1 martie 1991 a cetățeniei române.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Intervenții, dacă sunt? Dacă nu sunt, rămâne la votul final.

Următorul, Pl-x 486/2015 a fost retrimis la comisie. Termen două săptămâni.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea art.16 alin.(1) din Legea apiculturii nr.383/2013 (Pl-x 413/2015). (rămasă pentru votul final)  

24. Propunerea legislativă pentru modificarea art. 16 alin. (1) din Legea apiculturii nr. 383/2013, Pl-x 413/2015.

Inițiatorii? Nu.

Din partea Comisiei pentru agricultură. Raport comun, Comisia pentru agricultură și Comisia pentru buget.

Domnule Munteanu, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Munteanu:

Raport comun.

Comisia pentru agricultură și cea pentru buget au fost sesizate spre dezbatere, în fond, cu Propunerea legislativă pentru modificarea art. 16 din Legea apiculturii.

Senatul României, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare înregistrarea în circulație a mașinilor neînmatriculate.

Comisia pentru agricultură, în ședința din 8 octombrie 2015, iar Comisia pentru buget, în ședința din 30 septembrie 2015, au dezbătut această propunere.

În unanimitate de voturi propunerea a fost respinsă.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Intervenții dacă sunt? Dacă nu sunt, rămâne la votul final, are caracter ordinar, cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.16 din Legea apiculturii nr.383/2013 (PL-x 418/2015). (rămas pentru votul final)  

25. Tot propunere de respingere are și Proiectul de Lege pentru modificarea art. 16 din Legea apiculturii nr. 383/2013, PL-x 418/2015. Caracter ordinar.

Dacă inițiatorii doresc să intervină? Nu doresc.

Tot raport comun, Comisia pentru buget și Comisia pentru agricultură. Tot domnul Munteanu, vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Munteanu:

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 12 mai.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare scutirea de la plata impozitului asupra mijloacelor de transport autopropulsate înregistrate sau înmatriculate în circulație care efectuează transportul stupilor.

Cele două comisii, în unanimitate de voturi, propun respingerea proiectului de lege.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Intervenții dacă sunt? Dacă nu sunt, rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.62/2011 a dialogului social, republicată, cu modificările și completările ulterioare (Pl-x 491/2013). (rămasă pentru votul final)  

26. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 62/2011 a dialogului social, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Pl-x 491/2013.

Dacă inițiatorii doresc să intervină? Nu doresc.

Din partea Comisiei pentru muncă, domnul vicepreședinte Baltă.

Vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Mihai Baltă:

Mulțumesc, domnule președinte.

La întocmirea raportului, comisia a avut în vedere: avizul favorabil al Consiliului Legislativ; avizul negativ al Consiliului Economic și Social; avizul favorabil al Comisiei juridice, de disciplină și imunități; avizul negativ al Comisiei pentru egalitate de șanse pentru femei și bărbați; punctul de vedere negativ al Guvernului.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii dialogului social nr. 62/2011, republicată, cu modificările ulterioare, în sensul includerii în comisiile de dialog social constituite la nivelul instituțiilor publice a reprezentanților fundațiilor și a altor organizații nonguvernamentale reprezentative la nivel național și județean.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative, deoarece asociațiile, organizațiile neguvernamentale și fundațiile sunt constituite în temeiul liberului drept la asociere și urmăresc desfășurarea unor activități de interes general, comunitar sau în interesul lor nepatrimonial, pe când sindicatele și patronatele sunt parteneri sociali ce participă la negocierea și încheierea contractelor colective de muncă.

În concluzie, natura juridică diferită a sindicatelor sau a patronatelor, față de asociații și fundații, derivă din reglementările legale diferite care le guvernează, ceea ce duce la neincluderea în categoria partenerilor sociali a asociațiilor și fundațiilor.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice, conform prevederilor art. 73 alin. (3) din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 23 de deputați, din totalul de 24 de membri ai comisiei și doamna Alexandra Patricia Braica, secretar de stat, domnul Bogdan Hossu, președintele Confederației Naționale Sindicale "Cartel Alfa", domnul Costin Dumitru, președintele Blocului Național Sindical, domnul Mihai Axinte, doamna Simona Ianculescu și domnul Eftimie Marius, din partea Patronatului.

Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat în ședința din 6 noiembrie 2013.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

Rămâne la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap (Pl-x 561/2009). (rămasă pentru votul final)  

27. Și ultimul, este vorba de Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, Pl-x 561/2009. Caracter organic.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu dorește.

Raport comun: Comisia pentru muncă și Comisia pentru sănătate. Tot domnul Baltă. Vă rog, prezentați raportul comun.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Mihai Baltă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport comun suplimentar.

În urma reluării discuțiilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, menținerea soluției de respingere a propunerii legislative, prezentată în rapoartele comune depuse anterior, în octombrie 2012, respectiv în 28 august 2013.

La lucrările comisiei au participat membrii celor două comisii și la dezbateri domnul Alin Cârstoiu, șef serviciu Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, și doamna Irina Avramescu, consilier în Ministerul Finanțelor Publice.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat în ședința din 2 noiembrie 2009.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, și ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Intervenții dacă sunt? Nefiind intervenții, rămâne la votul final cu propunere de respingere.

 
Video in format Flash/IOS Primirea de răspunsuri orale la interpelările adresate membrilor Guvernului.  

Fiind ora 17,00, conform programului pe care dumneavoastră l-ați aprobat, urmează sesiunea dedicată răspunsurilor la întrebări și interpelări. Va conduce doamna vicepreședinte Rodica Nassar.

Doamnă vicepreședinte, vă invit să conduceți ședința.

       

După o scurtă pauză

 
       

În continuare, ședința a fost condusă de doamna deputat Rodica Nassar, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Rodica Nassar:

Bună ziua!

Permiteți-mi să deschid ședința noastră de astăzi consacrată răspunsurilor orale la interpelări.

 
Video in format Flash/IOS   Liliana Mincă

Doamna deputat Mincă Liliana a adresat o interpelare Ministerului Sănătății, cu titlul "Bolnavilor distrofici li se încalcă dreptul la viață, prin lipsa accesului la tratament".

Am să-i dau cuvântul domnului ministru secretar de stat Vulcănescu Răzvan Teohari să răspundă acestei interpelări.

Aveți cuvântul, domnule ministru.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Răzvan Teohari Vulcănescu (subsecretar de stat, Ministerul Sănătății):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimată doamnă deputat,

Centrul de Patologie Neuromusculară "Dr. Radu Horia" a fost o unitate spitalicească de monospecialitate, neurologie, aflată în subordinea directă a Ministerului Sănătății.

Obiectul de activitate al unității l-a constituit patologia degenerativă, neuromusculară, cu aspect genetic, patologie ce afectează îndeosebi copilul și adultul tânăr.

La propunerea Consiliului Județean Covasna și a Direcției de sănătate publică a fost elaborată Hotărârea de Guvern nr. 489/2011 privind desființarea și reorganizarea unor unități sanitare publice din județul Covasna, hotărâre prin care a fost aprobată desființarea Centrului de patologie neuromusculară despre care facem vorbire, din Vâlcele, prin preluarea activității de către Spitalul de Recuperare Cardiovasculară "Dr. Benedek Geza" din Covasna și transferul activității de asistență medicală din cadrul centrului în imobilul de la Întorsura Buzăului, construcție cu destinație de sediu, finanțată de către Ministerul Sănătății.

Prin comasarea unităților sanitare a luat ființă secția externă din Întorsura Buzăului, activitatea Centrului de Patologie Neuromusculară fiind preluată de Spitalul de Recuperare Cardiovasculară Covasna, denumit din anul 2010 "Dr. Benedek Geza".

În ceea ce privește situația pacienților distrofici și a fostului Spital "Dr. Radu Horia" din Vâlcele, care a fost desființat și a cărui activitate a fost preluată de Spitalul de Recuperare Cardiovasculară, Secția externă Întorsura Buzăului, precizăm că la momentul mutării spitalul avea o capacitate de 60 de paturi și toate acestea au fost mutate, fără diminuarea numărului de paturi.

În ultimul raport al Direcției de Sănătate Publică Covasna, prezentat Ministerului Sănătății, se precizează faptul că în localitatea Vâlcele nu există rețele de utilități, apă curentă sau canalizare, iar clădirea în sine necesita o intervenție foarte serioasă de reabilitare și modernizare.

În aceste condiții și în situația dată, este nevoie ca în primul rând Consiliul Județean Covasna să-și manifeste disponibilitatea de a prelua responsabilitatea managerială, de a participa cu fonduri la reabilitarea imobilului și la asigurarea sumelor necesare pentru plata utilităților pentru unitatea spitalicească ce ar putea să fie reînființată la Vâlcele. Atunci există suficiente argumente în vederea susținerii acestei propuneri făcute de către dumneavoastră.

Vă stăm la dispoziție și vă mulțumim pentru interpelare.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumim, domnule ministru.

Doamna deputat Liliana Mincă dorește să intervină.

Aveți cuvântul, doamnă deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Liliana Mincă:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Domnule ministru, îmi pare rău că nu este Ministrul Sănătății aici, a trimis un secretar de stat. Interpelarea mea nu era întâmplătoare, întrucât din anul 2011 acestor pacienți li se refuză internarea în alte spitale ce dețin specialiști pentru practica terapeutică și săli de fizioterapie, ei fiind practic condamnați la moarte în centrul de la Întorsura Buzăului, unde imobilul în care sunt internați este necorespunzător gravității bolii lor. Știți foarte bine că statisticile din România înregistrează un număr imens de cazuri diagnosticate cu distrofie musculară. A fost, așadar, închis singurul spital de profil, cu o capacitate doar de 120 de locuri, și repartizarea acestor pacienți s-a făcut într-o secție cu o capacitate de 40 de locuri.

Eu voiam să mă adresez direct domnului ministru, pentru că dânsul nu poate să țină distroficii ca pe niște ostatici la Întorsura Buzăului. Acesta este adevărul, ei sunt ținuți ostatici pentru banii pe care spitalul îi primește de la Casa de Asigurări.

Eu voiam să-i reamintesc domnului ministru al sănătății că dânsul conduce un minister care trebuie să servească interesele pacienților, și nu pacienții interesele unei clădiri.

Printr-un simplu ordin de ministru dânsul putea să redea acestui spital destinația pe care a avut-o.

Eu încă sper ca ministrul sănătății să dea un ordin de ministru și să nu-i mai țină ostatici pe bolnavii de distrofie musculară la Întorsura Buzăului.

Mulțumesc, doamnă președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim și noi.

Ar urma răspunsul unei interpelări adresate tot de către colega noastră, doamna deputat Mincă Liliana. Din păcate domnul secretar de stat Dumitru Botănoiu este reținut în ședința de la Senat. Sperăm să apară până la sfârșitul ședinței noastre, dacă mai așteptăm puțin.

Doriți să interveniți? Oricum...

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Liliana Mincă (din sală):

Eu pot să intervin, pentru că am răspunsul în scris.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Rodica Nassar:

Aveți răspunsul scris și nu mai doriți...

Da, vă rog să anunțați.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Liliana Mincă:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Răspunsul primit de la ministrul agriculturii, de la domnul Achim Irimescu, ministru care nu are ce să mai caute, de fapt, în Ministerul Agriculturii, întrucât știți foarte bine că noi, deputații, am votat o moțiune simplă, moțiune care a trecut, moțiunea colegilor noștri de la Grupul ALDE, alături de colegii noștri din PSD. Noi l-am trimis acasă pe domnul ministru Achim Irimescu.

Răspunsul primit de la minister este, de fapt, un răspuns venit de la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, pentru că domnul ministru, la data de 10 februarie a declarat presei - și citez - că "o parte dintre produsele pe care noi, românii, le consumăm sunt otrăvite". Dânsul parcă ar fi condus un SRL, nu Ministerul Agriculturii și Autoritatea Sanitară Veterinară pe care o avea în subordine. Și mai spunea dânsul că sunt o serie de produse care vin și din alte state și care nu respectă normele europene, au limită de pesticide depășită, deci otravă.

Răspunsul pe care Autoritatea Sanitară Veterinară mi-l transmite este un răspuns din care rezultă foarte clar că dânșii și-au făcut treaba, doar că ministrul habar n-avea, cum de altfel habar n-are că conduce Ministerul Agriculturii. Normal ar fi să meargă acasă, pentru că nici subvențiile pentru agricultori nu au fost plătite, mâncăm produse otrăvite, dar dânsul habar n-are, deși conduce acest minister. Cred că este un ministru neputincios, motiv pentru care nici astăzi nu este prezent în Parlament, să ne răspundă la întrebările pe care noi le-am formulat, în baza declarațiilor făcute de Domnia Sa, pentru că din luna februarie, când au fost făcute aceste declarații pe care le-am specificat în text, voiam să știu ce măsuri a întreprins Domnia Sa, ca ministru, și de ce invocă lipsa posibilităților de control ale ministerului, minister pe care chiar dânsul îl conduce și îl monitorizează, întrucât are autoritatea sanitar-veterinară în subordine.

Mulțumesc, doamnă președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim și noi.

 
Video in format Flash/IOS   Sorin-Avram Iacoban

Domnul deputat Iacoban Sorin-Avram nu este prezent astăzi la ședința noastră, dar urmează să primească un răspuns din partea Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, la interpelarea cu tema: "Prețul carburanților auto". Este prezentă din partea ministerului doamna secretar de stat Anca Magdalena Chiser.

Dacă doriți să prezentați răspunsul oral, având în vedere că nu este, de obicei se obișnuiește să se primească răspunsul în scris. Dar dacă vreți să adresați câteva cuvinte, este OK. Pentru stenogramă.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Anca Magdalena Chiser (secretar de stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri):

Consiliul Concurenței este autoritatea administrativă autonomă în domeniul concurenței, iar nu ANPC-ul, care pune în aplicare legislația națională și a Uniunii Europene în sectorul concurenței.

Potrivit atribuțiilor sale, Autoritatea Națională de Concurență este abilitată să efectueze investigații și să sancționeze practicile anticoncurențiale.

Și pentru a răspunde punctual întrebărilor: în perioada 2012 până în prezent, Consiliul Concurenței a emis o decizie de sancționare a unor companii petroliere active în România, respectiv SC Tinmar-Ind SA București, SC Planoil SRL București și SC Planoil Industries SRL București.

Companiile menționate au fost sancționate pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurențiale, constând în fixarea prețurilor discounturilor și a adaosurilor comerciale, împărțirea clienților și a surselor de aprovizionare, în activitatea de distribuție angro de benzină și motorină pe piața românească.

Valorile amenzilor aplicate fiecărei companii sunt menționate în răspuns. Precizăm faptul că toate companiile sancționate au recunoscut participarea la înțelegerea anticoncurențială și au beneficiat de o reducere a amenzii cu 20%. Amenda impusă Tinmar-Industries a fost achitată integral în cursul lunii aprilie anul curent.

Pentru sancțiunile care nu au fost achitate în termenul legal au fost demarate procedurile specifice de executare.

Punctul nr. 3: companiile menționate mai sus au fost sancționate pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurențiale, constând în fixarea prețurilor, discounturilor și adaosurilor comerciale aplicate în activitatea de distribuție angro de carburanți în România.

Și pentru punctul 4 din întrebare: sectorul petrolier este unul din sectoarele atent monitorizate de autoritatea de concurență. În îndeplinirea rolului său corectiv, Consiliul Concurenței a sancționat la sfârșitul anului 2011 șase companii petroliere pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurențiale cu privire la retragerea de pe piață a sortimentului de benzină Eco Premium. Companiile sancționate au fost SC OMV Petrom SA, SC OMV Petrom Marketing SRL, SC Lukoil România SRL, SC Rompetrol Downstream SRL, SC MOL Petroleum Products SRL și SC Eni România.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate în acest caz pentru încălcarea reglementărilor naționale și comunitare din domeniul concurenței a fost de peste 200 de milioane euro.

Facem precizarea că Înalta Curte de Casație și Justiție a confirmat decizia autorității de concurență pentru toate cele șase companii implicate.

Mulțumesc frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim și noi.

Vă rog să-mi permiteți să declar închisă ședința noastră de astăzi, consacrată răspunsurilor orale la interpelări.

 
       

Ședința s-a încheiat la ora 17,20.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 18 noiembrie 2019, 9:52
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro