 |
 |
 |
|
|
|
Sittings of the Chamber of Deputies of October 18, 2016
 |
8. |
Supunerea la votul final: |
 |
 |
|
|
|
După pauză
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă rugăm să luați loc, stimați colegi, să putem începe sesiunea de vot final. Suntem în cvorum, da? Mulțumesc. 192 de voturi pentru sunt... În acest moment, 192 de colegi sunt în sală. Mulțumesc. Putem începe. Rog colegii, domnul Mocioalcă, domnul... Vă rog, luați loc, să putem începe sesiunea de vot final. Avem 42 de legi la votul final. Urmează apoi votul cu bile.
|
|
|
|
|
Primul punct. 1. Moțiunea simplă inițiată de 80 de deputați. Se adoptă cu votul majorității deputaților prezenți. Cine este pentru? Vă rog să votați moțiunea simplă. 155 de voturi pentru. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? 60. Deci moțiunea a fost adoptată. (Aplauze.) Explicarea votului. Vă rog, domnule Ganț. 155 de voturi pentru și 60 de colegi care nu și-au exprimat votul, Grupul PNL. Vă rog, domnule Ganț.
|
|
|
|
|
Domnul Ovidiu Victor Ganț: Vă mulțumesc. Stimate, domnule președinte, Stimate colege, stimați colegi, Doresc doar să reamintesc faptul că Grupul parlamentar al minorităților naționale nu votează niciodată moțiuni simple, asta pentru a nu exista echivocuri. Vă mulțumesc frumos.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Și eu vă mulțumesc. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
2. Proiectul de Hotărâre privind vacantarea unui loc de deputat, ca urmare a demisiei domnului deputat Dan-Cristian Popescu. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. 222 de voturi pentru. Cu unanimitate de voturi a fost adoptat. Următorul.
|
|
|
|
|
3. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților. Proiectul nr.108. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu unanimitate de voturi, 224 de voturi, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
4. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor - O strategie europeană pentru o mobilitate cu emisii scăzute de dioxid de carbon COM (2016) 501. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu unanimitate de voturi, 224 de voturi, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
Trecem la secțiunea "Legi ordinare. Adoptări". 5. Proiectul de Lege privind înființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului; Lege ordinară. Comisia de cultură propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? 8 abțineri. Cu 211 voturi pentru și 8 abțineri, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
6. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor - Accelerarea tranziției Europei către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon Comunicare de însoțire a măsurilor în temeiul Strategiei-cadru pentru o uniune energetică: propunere legislativă privind reducerile anuale obligatorii ale emisiilor de gaze cu efect de seră de către statele membre în perioada 2021-2030, propunere legislativă privind includerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a absorbțiilor rezultate din activități legate de exploatarea terenurilor, schimbarea destinației terenurilor și silvicultură în cadrul de politici privind clima și energia pentru 2030 și comunicare privind o strategie europeană pentru mobilitatea cu emisii scăzute COM (2016) 500. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu unanimitate de voturi, 225 de voturi, a fost adoptat. Următorul.
|
|
|
|
|
7. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu și Banca Europeană de Investiții privind stabilirea unui nou cadru de parteneriat cu țările terțe bazat pe Agenda Europeană privind Migrația. COM (2016) 385. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu unanimitate de voturi, 226 de voturi, a fost adoptat. Următorul.
|
|
|
|
|
8. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, către Consiliu și către parlamentele naționale privind Propunerea de directivă de modificare a directivei privind detașarea lucrătorilor, în ceea ce privește principiul subsidiarității, în conformitate cu Protocolul nr. 2 COM (2016) 505. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 227 de voturi pentru a fost adoptat.
|
|
|
|
|
9. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților. Proiectul 113. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 299 de voturi pentru a fost adoptat.
|
|
|
|
|
10. Proiectul de Lege privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor din tutun și a produselor conexe și de modificare a Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun - PL-x 272/2016. Comisia pentru sănătate, Comisia pentru industrii și Comisia juridică propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 231 de voturi pentru a fost adoptat.
|
|
|
|
|
11. Legea pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, reexaminată la cererea Președintelui României. Comisia pentru industrii propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 232 de voturi pentru. Adoptat. Explicarea votului. Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
Domnul Lucian Nicolae Bode: Domnule președinte, Dragi colegi, Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a votat modificările aduse la Legea nr. 123/2012. Legea energiei electrice și a gazelor naturale, Legea nr. 123/2012, este legea care guvernează un sector vital pentru România și anume, sectorul energetic național. De asigurarea securității și siguranței sistemului energetic național noi credem că depinde atât dezvoltarea economiei României, cât și bunăstarea cetățenilor ei. De asemenea, eu și Partidul Național Liberal considerăm obligatoriu ca în centrul politicilor energetice naționale să fie poziționat cetățeanul. România, țară membră a Uniunii Europene, se bucură de toate drepturile conferite de acest statut, dar are și obligații de care trebuie să se achite. Și aș da două exemple: transpunerea unor directive în domeniul respectiv, politica ajutoarelor de stat. Nu în ultimul rând, toate demersurile noastre, ale legiuitorului, în ceea ce privește legislația care guvernează sistemul energetic național, noi considerăm că trebuie să fie transparente, clare și predictibile. Acestea sunt câteva dintre argumentele pe care le-am avut în vedere în momentul adoptării Legii nr. 123/2012, fiind unul dintre inițiatori și promotori ai acestei legi și în calitate de deputat, și în calitate de membru al Guvernului care a lucrat la această inițiativă legislativă. Închei, dragi colegi, spunând că toate modificările aduse la această lege care respectă argumentele enunțate mai sus vor fi susținute de către Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Alte intervenții? Domnule Iancu, vă rog.
|
|
|
|
|
Domnul Iulian Iancu: Domnule președinte, Stimați colegi, Este o propunere legislativă care a făcut carieră în aceste zile în presă. Și aș vrea să vă spun în câteva cuvinte ce reprezintă. Vorbim despre siguranța sistemului energetic național, despre alimentarea consumatorului român în condiții de siguranță și securitate deplină. Faptul că noi vorbim aici și se pune accent asupra cărbunelui, este doar o parte a întregului tablou. În ultima abordare la nivelul Uniunii Europene, practic, intrăm cu toții într-o tranziție care schimbă în totalitate istoria omenirii după COP 21. Cel mai important impact asupra securității, schimbărilor climatice și inegalității sociale îl are energia. Cum este proiectată energia? Timp de 45 de ani a fost redus impactul asupra combustibilului fosil cu doar 5% în mixul energetic. Doar 5% în 45 de ani. Până în 2060, o să mai scadă de la 81 la 70%. Deci pe ce se bazează omenirea în continuare până în 2060? În continuare pe un mix tehnologic bazat pe cărbune, gaze, nuclear, ca fiind baza consumului de energie. Spre ce ne îndreptăm cu toții? Către energie electrică, să știți. Toată abordarea, în toate politicile, se îndreptată către energie electrică. Și atunci noi, aici, despre ce vorbim în această lege? Despre rolul pe care-l are producătorul. Nu vorbim doar despre importanța cărbunelui. Nu facem referire explicit la cărbune, ci la toți producătorii din România. De ce cărbunele este totuși atât de important? Pentru că el acoperă 30% astăzi din producția de energie. Dacă noi ne-am concentra doar pe energia hidro, să zicem, sau energia regenerabilă, am avea o bătălie pe cea mai ieftină energie...
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Concluzionați, vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
Domnul Iulian Iancu: Imediat. ...și cine ar acoperi diferența de 30% din necesarul de consum de energie al acestei țări? Nimeni nu s-a gândit la problema exclusiv legată de siguranță și de securitate în alimentarea cu energie a României. Iată că noi ne gândim la acest proiect. Și vă spun de ce este această dezbatere în spațiul public. Sunt deranjați pentru că la un alt articol cerem transparentizarea importului și exportului de energie electrică. Asta deranjează. Dacă veți întreba orice instituție din Guvernul României cât este import, cât este export, la ce prețuri, ce cantități, nu sunt în stare să vă dea acest răspuns. De ce? Pentru că este netransparentă. Acest lucru deranjează, stimați colegi...
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Mulțumesc, domnule deputat.
|
|
|
|
|
Domnul Iulian Iancu: ... și nu producția de energie despre care vorbim atât de mult în aceste zile. Mulțumesc. (Aplauze.)
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Alte intervenții? Vă mulțumesc, domnule deputat. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
12. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 17/2016 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăți care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, precum și pentru înființarea funcției de atașat agricol - PL-x 312/2016. Comisia pentru agricultură propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 252 de voturi pentru, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
13. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.13/2016 pentru prorogarea termenului prevăzut la art.62 alin.(3) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală (PL-x 331/2016). Comisia pentru buget propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 252 de voturi pentru, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
14. Proiectul de Lege pentru modificarea unor acte normative - PL-x 273/2016. Comisia juridică și Comisia pentru muncă propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 251 de voturi pentru. Cu unanimitate a fost adoptat.
|
|
|
|
|
15. Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului de modificare a Acordului privind înființarea Băncii Internaționale de Investiții și a Statutului acesteia - PL-x 323/2016. Comisia pentru buget propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 250 de voturi pentru a fost adoptat.
|
|
|
|
|
16. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului - Pl-x 675/2015. Comisia pentru agricultură propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Abțineri? Cu 240 de voturi pentru și 12 abțineri a fost adoptat.
|
|
|
|
|
17. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 3 alin. (1) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, PL-x 314/2016. Comisia pentru muncă propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Două abțineri. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 250 de voturi pentru și două abțineri, a fost adoptat. Vă rog. Explicarea votului.
|
|
|
|
|
Doamna Maria-Andreea Paul: Domnule președinte, Stimați colegi, În acest proiect de lege, Partidul Național Liberal a depus un amendament pentru majorarea tichetului de masă de la 9,57 de lei, cât este în prezent, la 15 lei. Echivalentul a 15 lei, a unei mese calde pe zi pentru un angajat, este absolut necesar într-o Românie în care pe piața muncii 3 din 10 angajați primesc salariul minim pe economie. Asta înseamnă 1,13 milioane de români care lucrează oficial cu salariul minim pe economie. 4 din 10 români sunt surprinși de sărăcie sau de excludere socială severă. Așadar, era necesară majorarea valorii tichetelor de masă la 15 lei, echivalentul a 0,5% din costul salarial mediu brut pe economie, și sistemul rămâne opțional la nivelul angajatorului, așa cum a fost și până în prezent, pentru a stimula angajații în funcție de posibilitățile angajatorului. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Alte intervenții? Nu sunt. Mai departe.
|
|
|
|
|
18. Propunerea legislativă privind diminuarea risipei alimentare, Pl-x 851/2015. Comisia pentru industrii propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 250 de voturi pentru. Explicarea votului. Vă rog, domnule deputat. Grupul PNL.
|
|
|
|
|
Domnul Florin-Alexandru Alexe: Este o lege la care s-a lucrat de peste un an și jumătate, o lege care atacă o problemă foarte gravă atât la nivelul Uniunii Europene, cât și la nivelul României. Vorbim, la nivelul României, de 2,5 milioane de tone de alimente risipite. 2% din risipa la nivelul Uniunii Europene revine României. Vreau să mulțumesc grupului de lucru de la Ministerul Agriculturii cu care am lucrat în toată această perioadă. Vreau să mulțumesc Comisiei noastre pentru industrii care a dat dovadă de un profesionalism extrem în această privință și societății civile care m-a susținut și cu care am colaborat pe toată durata acestui proiect de lege. De asemenea, vreau să-i fac o mențiune specială domnului senator al UNPR, Marian Vasiliev, care a renunțat la un proiect de lege asemănător tocmai pentru a sprijini acest proiect de lege. Și vreau să vă felicit pe voi, parlamentarii români, pentru că suntem a treia țară a Uniunii Europene, după Franța și Italia, care are o lege care atacă risipa alimentară. Mulțumesc mult de tot.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Domnul Antal, Grupul UDMR.
|
|
|
|
|
Domnul Antal István: Grupul UDMR a susținut și a participat activ la dezbateri în cadrul Comisiei pentru industrii și servicii și am dori să se respecte ad litteram ce scrie în lege și șase luni, care s-au stabilit, ar fi de ajuns pentru elaborarea normelor, într-adevăr, să fie de bun augur, și cei care eliberează normele de aplicare să nu denatureze cumva, așa cum de obicei se întâmplă cu aceste norme de aplicare în cazul unor legi care nu convin unor funcționari. Noi avem speranța ca cel puțin în doi-trei ani de zile 30% din produsele agro-alimentare astăzi, distruse astăzi și aruncate, să fie în folosul societății pentru acele asociații, fundații, care, conform legii, au dreptul ca prin sponsorizare sau prin donații să beneficieze de această lege. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
Poziția 19. Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, PL-x 345/2014. Comisia pentru buget și Comisia juridică propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 248 de voturi pentru, cu unanimitate de voturi, a fost adoptat. Domnule președinte Dragnea, vă rog. Explicarea votului. Sigur.
|
|
|
|
|
Domnul Nicolae-Liviu Dragnea: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Doar câteva considerații. Acum aproape doi ani și jumătate, niște deputați ai PSD, inițiator colega noastră Ana Birchall, a inițiat acest proiect de lege care, astăzi, prin votul nostru, a devenit lege, urmând să meargă la publicare și, sper, la promulgare. De asemenea, tot colegii noștri au inițiat și Legea insolvenței persoanelor fizice care a fost adoptată acum două săptămâni, dacă nu greșesc. Vreau să mulțumesc tuturor parlamentarilor care au votat astăzi acest proiect de lege, tuturor celor care au muncit pentru ca în final legea să aibă o formă care să poată să fie adoptată. Vreau, de asemenea, să precizez câteva lucruri. Acum o săptămână am cerut colegilor mei ca, după votul din comisie, în plen, a doua zi, să se elimine gradul de îndatorare de 50% și s-a eliminat și le mulțumesc. De asemenea, în săptămâna trecută, cred că și dumneavoastră, dar și eu am primit mai multe mesaje de la cei care sunt în contract cu băncile, în acest tip de contract de credit. Și printre alte exemple am reținut unul care mi s-a părut relevant. Un cetățean român a contractat acum 9 ani de zile un credit de 275.000 de franci elvețieni. După 9 ani de zile în care a plătit lună de lună, doar 50.000 de franci elvețieni i-au fost scăzuți din credit, rămânând să mai plătească încă aproape 20 de ani 225.000 de franci elvețieni. Ăsta nu este un contract onest între un client și bancă. Este de fapt o formă de sclavie pe viață. Am cerut în acest sens colegilor mei să întoarcem legea la comisie, ieri, să se elimine acest prag de 250.000 de franci elvețieni, și pentru asta le mulțumesc. Am cerut, de asemenea, împrumutaților să mai aibă răbdare o zi pentru a vota astăzi legea și fără acel amendament. În încheiere, vreau să spun că nu este o lege împotriva sistemului bancar. Este o lege care trebuie să repare o mare nedreptate. Dar, în același timp, eu cred că sistemul bancar din România și Banca Națională din România trebuie să-și regândească abordarea în relațiile contractuale dintre bancă și client. Nu suntem dispuși să stăm indiferenți la atitudinea "profit cu orice preț". Cred că trebuie să fie un echilibru între asumarea riscului între bancă și client. Vă mulțumesc încă o dată pentru votul dumneavoastră. (Aplauze.)
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Grupul PNL. Domnule deputat Zamfir, vă rog.
|
|
|
|
|
Domnul Daniel-Cătălin Zamfir: Dragi colegi, Eu sunt astăzi în fericita situație ca, la numai cinci luni de zile de la adoptarea Legii dării în plată, să vin din nou în fața dumneavoastră să vă mulțumesc. Să vă mulțumesc că ați decis să facem dreptate, căci despre dreptate este vorba, dragi colegi, în amendamentele pe care le-am susținut, amendamente care au suscitat atâta interes și dezbatere. Aveam obligația să facem dreptate zecilor de mii de familii care sunt împovărate cu rate la bancă, pentru că băncile le-au vândut produse financiare înșelătoare. Or, numai în această formă pe care am susținut-o dintotdeauna, cu conversia creditelor la data semnării contractului, fără grad de îndatorare și fără plafon, ne asigurăm că legea asta, pe de o parte, repară nedreptatea făcută acestor oameni, dar are și un efect sancționatoriu pentru băncile...pentru acele bănci care și-au permis să acorde într-un mod cu totul iresponsabil acest tip de credit. Eu, în final, aș vrea să mai fac o mențiune, domnule președinte. Eu apreciez foarte tare că domnul președinte Dragnea, după ce a analizat toate variantele de amendamente propuse la această lege, unele chiar venite din partea colegilor Domniei Sale, a ales să susțină varianta noastră. Varianta cea corectă este aceasta: curs istoric, fără plafon, fără grad de îndatorare. Și... (Aplauze.) Și chiar mă bucur foarte tare că într-un final domnul președinte Dragnea a înțeles, fără să fie nevoie să traducem din română în română, că această lege nu este despre protecție socială. Oamenii aceștia nu au nevoie să fie asistați social, oamenii aceștia au nevoie de dreptate. Or, dreptatea numai așa le-o putem da: conversie la curs istoric, fără grad de îndatorare, fără plafon. Pentru că am spus-o dintotdeauna, dragi colegi, nu putem pune plafoane la înșelăciune. Vă mulțumesc. (Aplauze.)
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Grupul UDMR. Vă rog, domnule deputat, explicarea votului.
|
|
|
|
|
Domnul Szabó Ödön: Stimate domnule președinte, Stimați colegi, Vin și eu în fața dumneavoastră să vă spun că am votat această inițiativă legislativă și să mulțumesc domnului președinte Dragnea, pentru că a susținut forma aceasta, inițiată de noi, în comun cu toate partidele, inclusiv cu PSD-ul, prin Legea... PL-x-ul 337/2014. Această lege, pe care am votat-o inițial, vorbea de cursul la zi. Forma pe care noi am propus-o, prin 337, se referea la toate cursurile valutare, nu doar franci elvețieni, ci și dolari și euro. Eu cred că este un prim pas pe care trebuie să-l ducem mai departe, prin inițiativa pe care am propus-o în PL-x 337, care va veni în plen și să-l susținem la fel, în comun. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Domnul Merka, Grupul minorităților. Vă rog.
|
|
|
|
|
Domnul Adrian-Miroslav Merka: Mulțumesc, domnule președinte, Stimați colegi, Discutăm pe teme: dreptate socială, ajutor social. Da, este o dreptate, pe care am transmis-o noi, toți, prin muncă asiduă, în cele două comisii, cea juridică și de buget-finanțe, care au lucrat la inițiativa unor colegi. Dar, așa cum au precizat și colegii, a fost o muncă în comun, prin care am dat un semnal că se poate face dreptate pentru cetățenii României. O dreptate, dacă e să o luăm socială sau alt fel de dreptate, este dreptatea lor, a cetățenilor, care, la un moment dat ne-au transmis un semnal de alarmă. Am încercat să discutăm între noi, să precizăm cine are dreptate, mai multă sau mai puțină. Dar, ați precizat și dumneavoastră, stimați colegi care ați vorbit înaintea mea, am făcut-o pentru cetățenii României. Și pentru aceasta și Grupul parlamentar al minorităților naționale, prin reprezentanții săi, în cele două comisii și nu doar, Grupul, în întregime, a făcut acest pas și acest demers pentru a sprijini și a veni cu propuneri constructive în comisii, ca toți cetățenii României să beneficieze de acea dreptate care până la urmă se face în Parlamentul României. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă mulțumesc și eu. Grupul ALDE. Vă rog, doamnă deputat.
|
|
|
|
|
Doamna Cornelia Negruț: Domnule președinte, Stimați colegi, Considerăm că Parlamentul a rezolvat în cele din urmă această situație de criză pentru zeci de mii de familii de români, generată de creditele luate în franci elvețieni. Împărțirea acestei poveri financiare între creditor și debitor va elimina în sfârșit calvarul a sute de mii de români care nu-și mai pot achita ratele pentru creditele bancare contractate în această monedă. Această lege va rezolva totodată și mobilitatea sistemului bancar, în condițiile în care băncile nu și-au respectat angajamentul, potrivit căruia vor oferi alternative clienților care au angajat credite în franci elvețieni, pentru ca ei să-și poată plăti ratele dublate sau triplate, din cauza fluctuațiilor de schimb valutar. ALDE susține în continuare, inclusiv reluarea discuțiilor pe tema conversiei în lei, a tuturor creditelor bancare angajate în monedă străină, așa cum prevedea inițial propunerea legislativă a doamnei deputat Ana Birchall, deoarece ar fi un semn de normalitate și am demonstra că Parlamentul este cu adevărat preocupat de rezolvarea adevăratelor probleme ale românilor. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Alte intervenții? Nu sunt. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
20 marginal. Proiectul de Lege privind ceremoniile oficiale. Comisia pentru administrație propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? 12 împotrivă. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 230 de voturi pentru și 12 voturi împotrivă. Explicarea votului, domnul Cseke. Vă rog.
|
|
|
|
|
Domnul Cseke Attila-Zoltán: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Grupul UDMR nu a votat acest proiect legislativ. Am dat explicațiile în cadrul dezbaterii. Nu credem că mai este necesar un organism la nivel central, chiar dacă acesta se înființează în cadrul Administrației Prezidențiale, un organism la nivel central care să centralizeze toate listele ceremoniilor oficiale de la autoritățile locale, inclusiv. De asemenea, nu credem că pe definiția dată în această lege, o manifestare organizată de o primărie, de Ziua femeii, de 8 Martie, sau de Ziua copilului, trebuie să fie o ceremonie oficială. Din păcate, acesta este textul legii. Credem că este greșit. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
21. Proiectul de Lege privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 237 de voturi. Cu unanimitate, a fost aprobat.
|
|
|
|
|
22. Proiectul de Lege privind cooperarea internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară. Comisia pentru politică externă propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 237 de voturi pentru, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
23. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România. Comisia pentru transporturi și Comisia pentru industrii propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 236 de voturi pentru, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
24. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 72/2013 privind reorganizarea unor instituții publice aflate în subordinea Ministerului Culturii. Comisia pentru cultură propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Abțineri? 220 de voturi pentru, 12 abțineri. A fost adoptat.
|
|
|
|
|
25. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor Forestiere. Comisia pentru muncă și Comisia pentru agricultură propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 233 de voturi... Da, vă rog, explicarea votului, Grupul UDMR. Vă rog.
|
|
|
|
|
Domnul Korodi Attila: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Actul normativ adoptat astăzi ne dă o garanție importantă în viitor. În momentul în care aplicarea legilor forestiere, ale protecției mediului intră câteodată într-un conflict deschis, într-un conflict instituțional cu cei care sunt răspunzători din punctul de vedere al implementării legii, intră și în conflict cu cei care ar dori ca legea să nu fie corespunzător implementată. Legea de astăzi - și mulțumesc colegilor care au inițiat, au sprijinit și au susținut, pentru că a trecut o perioadă destul de lungă până la adoptarea acestei legi - legea de astăzi aduce până la urmă o reașezare a tot ce înseamnă activitatea Gărzii Forestiere, dar, pe de altă parte, susținerea activității Gărzii de Mediu și Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, pentru a-și desfășura activitatea în condiții optime. De acum încolo, de la aceste instituții trebuie să așteptăm transparență, eficiență, pentru că... condițiile în care pot să-și desfășoare activitatea de-acum încolo sunt mult mai diferite și mai bune. De aceea, mulțumesc tuturor celor care au susținut această lege și sper să nu se întoarcă în Parlament pentru revizuire. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Domnul Tinel Gheorghe, Grupul PNL.
|
|
|
|
|
Domnul Tinel Gheorghe: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Spuneam și la dezbaterea în plen a legii că ea nu e perfectă. La numărul de personal n-am reușit să clarificăm în plenul Parlamentului cam care ar trebui să fie ordinul de mărime al celor care se ocupă cu controlul respectării regimului silvic în România. Am rămas la același număr, 339. Și vă dau un exemplu, în comparație cu anul 2000, când aveam 700 de consilieri care urmăreau respectarea aplicării regimului silvic. Am obținut un câștig, totuși, pe partea de salarizare. Și aici, într-adevăr, este meritul nostru, al tuturor, că am înțeles că nu poți controla administrația silvică cu un salariu de 700 de lei, minim pe economie. Una peste alta însă legea, așa cum a fost ea adoptată, aprobată de noi și votată, răspunde unei necesități, a administrației silvice, dar mai ales a celor care monitorizează partea aceasta, de administrație silvică. Urmează însă s-o îmbunătățim, pentru că sunt multe lucruri care trebuie schimbate acolo, în atitudine, în corectitudine, pe partea de integritate. Partidul Național Liberal susține forma aceasta. Bănuiesc însă că va trebui să mai amendăm în continuare și pe partea de mediu, pentru că trebuie foarte multe lucruri făcute în continuare. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Doamna Carmen Moldovan, vă rog, Grupul PSD.
|
|
|
|
|
Doamna Carmen Ileana Moldovan: Vă mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Dați-mi voie, în primul rând, să mulțumesc tuturor colegilor mei, în numele Grupului Social Democrat, pentru că am reușit ca o astfel de inițiativă, demarată în timpul guvernării social-democrate, să fie astăzi, concret, ceea ce a devenit. Este, alături de Radarul pădurilor, mult controversatul radar al pădurilor și, de asemenea, de noul Cod silvic, o garanție împotriva tăierilor ilegale. În același timp, aș vrea să evidențiez faptul că, în spiritul echității și al dreptății de care unii dintre noi vorbeam mai devreme, PSD, Grupul PSD a susținut ca această salarizare a celor din Garda de Mediu să devină realitate și pentru celelalte agenții... Garda Forestieră, mulțumesc, domnule Duvăz, să devină realitate și pentru celelalte agenții subordonate ministerului, atât la nivel național, cât și la nivel teritorial. Totodată, aș vrea să evidențiez din nou faptul că, încercând să eficientizăm această structură, am înființat la nivelul Ministerului Mediului o structură nouă, Direcția Gărzii Naționale Forestiere, tocmai pentru o coordonare unitară la nivelul Gărzilor Forestiere teritoriale. În concluzie, înființarea acestei Gărzi Forestiere reprezintă încă o măsură coercitivă pentru protecția pădurilor României. Și pot să mai adaug că este și devine de fapt o prioritate zero, trebuie să devină o prioritate zero pentru noi toți. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.
|
|
|
|
|
26. Proiectul de Lege pentru instituirea Zilei limbii turce. Comisia pentru drepturile omului și Comisia pentru cultură propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 242 de voturi pentru. A fost adoptată. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a... A, explicarea votului... Vă rog, dumneavoastră sunteți inițiator.
|
|
|
|
|
Domnul Iusein Ibram: Mulțumesc, domnule președinte. În primul rând, vreau să vă mulțumesc pentru votul pe care l-ați dat astăzi în plenul Parlamentului. Proiectul de lege are ca obiect promovarea și conservarea obiceiurilor și tradițiilor Comunității turce din România. Cu acest prilej, se vor organiza activități culturale, omagieri și identificarea personalităților turce din România. Vă mulțumesc încă o dată pentru votul pe care l-ați dat.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Revenim.
|
|
|
|
|
27. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive. Comisia pentru învățământ și Comisia pentru apărare propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 242 de voturi pentru. A fost adoptat.
|
|
|
|
|
28. Propunerea legislativă privind unele măsuri de efectuare a reținerilor din veniturile obținute de persoanele fizice din contracte privind raporturi de muncă, în baza unor titluri executorii. Comisia juridică propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 242 de voturi pentru, a fost adoptată.
|
|
|
|
|
29. Legea privind reglementarea marketingului înlocuitorilor laptelui matern, reexaminată la cererea Președintelui României. Comisia pentru sănătate și Comisia pentru industrii propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. O abținere. O abținere. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 241 de voturi pentru și o abținere, a fost adoptată. Explicarea votului, Grupul PNL, doamna Roberta Anastase, vă rog.
|
|
|
|
|
Doamna Roberta Alma Anastase: Mulțumesc mult, domnule președinte. Vă mulțumesc mult, tuturor, pentru acest vot. Este o lege care a fost depusă în 2011, o lege inițiată de UNICEF România, la recomandarea Organizației Mondiale a Sănătății, o lege pentru care au depus foarte mulți colegi efort, ca ea să ajungă în acest punct final al adoptării. Obiectivul declarat al acestei legi este promovarea alăptării ca metodă optimă pentru hrănirea sugarilor, dar și a copiilor cu vârstele cuprinse între 1 și 3 ani. În același timp, această lege este menită să corecteze anumite deficiențe care au apărut în actualele politici de marketing, promovate de producătorii de substituenți de lapte matern. Mă bucur că acest proiect legislativ a ajuns astăzi la final, că s-a bucurat și se va bucura, în continuare, de susținerea dumneavoastră. Și vreau să vă mulțumesc pentru tot efortul pe care l-ați făcut. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.
|
|
|
|
|
30 marginal. Propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum și pentru înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Fizioterapeuților din România. Comisia pentru sănătate propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? O abținere. 239 de voturi pentru. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 239 de voturi pentru și o abținere, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
Trecem la secțiunea "Legi organice. Adoptări". 31. Propunerea legislativă pentru modificarea art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41/2007 privind transmiterea unui teren din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului "Aeroport Internațional Brașov-Ghimbav" și pentru abrogarea Legii 297/2015 privind transmiterea unei suprafețe de teren din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului "Aeroport Internațional Brașov-Ghimbav". Comisia juridică și Comisia pentru agricultură propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu unanimitate, adică cu 238 de voturi pentru, a fost adoptată. Explicarea votului, Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat Andronache, deputat de Brașov.
|
|
|
|
|
Domnul Gabriel Andronache: Vă mulțumesc, domnule președinte. Stimate colege, Stimați colegi, Stimați reprezentanți ai autorităților publice locale, prezenți astăzi aici, pentru acest proiect de lege, Îmi exprim bucuria, pentru că acest proiect de lege a fost adoptat. Reprezintă un pas important în lămurirea situației juridice a terenului pe care se dezvoltă această investiție. Și, ca atare, în cadrul grupului de lucru, înființat la nivelul Comisiei juridice, cât și pe tot parcursul legislativ, am beneficiat de sprijinul tuturor grupurilor parlamentare. Se impune subliniat aspectul acesta. Și, de asemenea, dorim să vă mulțumim încă o dată.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc și eu. Explicarea votului, domnul Sturzu. Te rog, scurt.
|
|
|
|
|
Domnul Mihai Răzvan Sturzu: Mulțumesc mult, domnule președinte. Mulțumesc fiecărui parlamentar aflat astăzi în Camera Deputaților, indiferent de partid - PSD, PNL, PMP, PRU, UDMR și alte partide, ALDE și alți colegi. Oameni buni, Doamnelor și domnilor, Eu am mai luat cuvântul, în plenul Parlamentului, pe acest subiect, al aeroportului nostru de la Brașov. V-am spus că am vorbit aici și în calitate de brașovean, și de parlamentar, și de pilot, și de om care-și dorește ca Brașovul să se dezvolte așa cum merită. Vreau să vă spun în câteva secunde povestea acestui aeroport. Iar acum suntem într-o fază foarte importantă. Noi, brașovenii, ni-l dorim foarte mult și ni s-a tot spus că sunt băieți pe la București care nu vor să avem aeroportul acesta. Ni s-a spus că acum niciun domn care a fost primar pe la Sibiu nu-și dorește aeroportul acesta. Asta e! Ni s-au spus toate motivele din lumea aceasta și noi insistăm să credem că putem să facem acest aeroport. Deși este public faptul că nu i-am votat pe niciunul dintre ei, consider că este datoria mea, de parlamentar, care reprezintă brașovenii, să-i susțin atât pe primarul George Scripcaru, cât și pe președintele Consiliului Județean, Adrian Veștea, pentru că ei și-au asumat că fac acest aeroport. Iar dacă noi putem să ajutăm acest lucru, îl vom face.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Mihai Răzvan Sturzu: Doamnelor și domnilor, Încă o dată, mii de mulțumiri. Noi, brașovenii, credem că merităm acest aeroport.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Grupul PSD, domnul Emil Niță. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
Domnul Emil Niță: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Din această sală, a Parlamentului României, cred că sunt primul care ar trebui să vă mulțumesc pentru ce-ați făcut astăzi. Spun asta pentru că eu am fost acela care, cu ani în urmă, într-o conferință de presă, am lansat acest proiect la Brașov. Sunt primul care am vorbit, împreună cu colegii mei de la PSD, despre posibilitatea ca Brașovul să aibă un aeroport. Și Brașovul, ca un mare centru industrial și un oraș cu un potențial deosebit, să-și creeze și această facilitate care să le permită atât turiștilor, dar și oamenilor de afaceri, să ne viziteze și, de ce nu, să facă investiții în această zonă. Mulțumesc, în primul rând, social-democraților, atât de la Cameră, cât și de la Senat, pentru că ei sunt cei care au asigurat majoritatea în plenul celor două Camere ale Parlamentului României și au făcut posibil ca acest proiect să treacă. Mulțumesc, de asemenea, și colegilor de la Partidul Național Liberal - ai mei, cei de la Brașov -, care v-au convins de această dată să fiți în sală și să votăm acest proiect de lege. Mulțumesc tuturor. Să aveți succese!
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Grupul UDMR. Vă rog, domnule deputat, explicarea votului.
|
|
|
|
|
Domnul Fejér László-Ődőn: Mulțumesc, domnule președinte. Și noi, din județul Covasna, mulțumim că ați votat această lege în Parlament, că noi credem că împreună cu Brașovul o să avem aeroport. Nu numai Brașovul, ci și județul Covasna o să aibă aeroport. Și nu numai că o să ajutăm, ci deja am propus și am acceptat să și cofinanțăm acest aeroport. Mulțumesc frumos.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Mulțumesc. Alte intervenții? Nu sunt. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
32. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006. Comisia pentru industrii și Comisia pentru administrație propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Voturi împotrivă? 10 voturi împotrivă. Abțineri? Nu... 11. Colegi care nu-și exprimă votul? Cu 227 de voturi pentru, a fost adoptat. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
33 marginal. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică. Comisia juridică propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Cu 237 de voturi pentru, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
34. Proiectul de Lege pentru completarea alin. (1) al art. 139 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii. Comisia pentru muncă propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 237 de voturi pentru, a fost adoptat. Explicarea votului, Grupul PNL, doamna Pocora, vă rog.
|
|
|
|
|
Doamna Cristina-Ancuța Pocora: Stimați colegi, În calitate de inițiator al acestui proiect de lege, doresc să salut și să vă mulțumesc faptul că astăzi am votat proiectul de lege prin care se instituie Ziua de 1 iunie drept sărbătoare legală în care nu se lucrează, pentru toți cetățenii, indiferent dacă sunt sau nu părinți. Apreciez că adoptarea acestei legi are o importanță majoră pentru societatea românească, în general, și pentru familie, în particular. Actul normativ reprezintă un semnal prin care noi trebuie să conștientizăm, cu toții, mai ales în contextul declinului demografic, dar și al fenomenului separării familiilor, ca urmare a migrației părinților, că trebuie să avem grijă de copiii noștri, că trebuie să stăm mai mult alături de copiii noștri. Am susținut permanent adoptarea unui pachet de legi pentru susținerea familiei, iar Partidul Național Liberal a manifestat în această legislatură o preocupare constantă pentru familie, nucleul societății românești, inițiind și adoptând mai multe proiecte de lege în beneficiul românilor, cum ar fi: dublarea alocației pentru copii, mărirea indemnizației și a concediului pentru creșterea copilului sau Legea pentru combaterea violenței în familie. Consider că felul în care avem grijă de copiii noștri ne definește pe noi, ca societate, și arată preocuparea noastră față de familie, părinți și copii, și față de viitorul pe care îl putem construi împreună. Declararea Zilei copilului drept sărbătoare legală demonstrează încă o dată angajamentul meu și al Partidului Național Liberal în această direcție. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Mergem mai departe.
|
|
|
|
|
35. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2016 pentru modificarea Legii nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Secțiunea a III-a - zone protejate. Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, proiectul se consideră adoptat.
|
|
|
|
|
36. Proiectul de Lege privind transmiterea unui teren din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor, aflat în concesiunea Companiei Naționale de Căi Ferate "C.F.R."- S.A., în domeniul public al județului Cluj. Comisia pentru administrație și Comisia pentru transporturi propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 230 de voturi pentru. A fost adoptat. Explicarea votului, domnul Itu, vă rog, Grupul PSD.
|
|
|
|
|
Domnul Cornel Itu: Domnule președinte, Stimați colegi, Ca inițiator al acestui proiect, vreau să vă mulțumesc dumneavoastră pentru votul pe care l-ați dat azi. Ați dat un vot pentru dezvoltare, inovare, cercetare, Proiectul Tetapolis. Dacă azi brandul Clujului și al Transilvaniei este IT-ul, într-un viitor apropiat, brandul sper să fie cercetarea, dezvoltarea, inovarea. Încă o dată, mii de mulțumiri.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Mulțumesc. Alte intervenții? Nu sunt.
|
|
|
|
|
37 marginal. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist din România. Comisia juridică propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 231 de voturi. A fost adoptat.
|
|
|
|
|
38. Legea pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2006. Comisia juridică propune adoptarea legii, cu amendamente. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 236 de voturi pentru. A fost adoptată.
|
|
|
|
|
39. Legea pentru modificarea și completarea Legii dialogului social nr. 62/2011, reexaminată la cererea Președintelui României. Comisia pentru muncă propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Două abțineri. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 234 de voturi pentru, cu două abțineri, a fost adoptată.
|
|
|
|
|
40. Propunerea legislativă privind modificarea art. 109 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Comisia pentru muncă propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 237 de voturi pentru. A fost adoptată.
|
|
|
|
|
41. Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat. Comisia juridică propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 237 de voturi pentru, a fost adoptată.
|
|
|
|
|
42. Și ultima... respingere. Propunerea legislativă privind deconspirarea activității întregului personal al Securității. Comisia juridică propune respingerea. Cine este pentru? 171 de voturi pentru respingere. Împotrivă? 66. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Nu a întrunit numărul necesar pentru a fi respinsă.
|
|
|
|
|
Am terminat sesiunea de vot final. Urmează votul secret cu bile privind Proiectul de Hotărâre privind cererea de efectuare a urmăririi penale. Înainte de aceasta, o invit pe doamna deputat Elena Udrea să se adreseze plenului. Vă rog, doamnă deputat.
|
|
|
|
|
Doamna Elena Gabriela Udrea: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Iată-mă că sunt pentru a patra oară în ultimul an și jumătate în fața dumneavoastră. Din nou trebuie să dați un vot în ceea ce mă privește, la solicitarea DNA, un vot pentru începerea urmăririi penale într-un nou dosar. Eu mă întreb dacă nu v-ați plictisit sau dacă vă era dor de mine?! Personal mă simt ca într-un moment de stand-up comedy sau de stand-up tragicomedy. Am toate motivele să solicit la Cartea recordurilor să se înregistreze acest caz. N-a mai existat niciodată un parlamentar împotriva căruia să se formuleze 16 cereri de arestare preventivă, de reținere, de urmărire penală și totul într-un an și jumătate. Doar pentru mine ați fost obligați să votați, așa cum am spus, de 16 ori și astăzi veți mai vota încă o dată. Să sperăm că este ultima, în formula aceasta. Unii ar spune că este prea mult, că se consumă prea multă energie pentru îngroparea unui singur om, alții ar zâmbi și ar afirma că este evident că am devenit acarul Păun al României și inculpatul de serviciu. Ori de câte ori sistemul are o problemă pe care vrea să o mușamalizeze, are ceva de acoperit, ori de câte ori ceva nu merge, conform planurilor sistemului, mai apare un dosar, o acuzație la adresa Elenei Udrea. Am revăzut discursurile mele anterioare și mi-am dat seama că astăzi este evident, pentru oricine, orice om de bună-credință, fie el și cel mai suspicios din România, că tot ceea ce v-am spus, încă din februarie 2015, se întâmplă. De la acapararea puterii în România, prin folosirea informațiilor secrete și implicarea unor înalți ofițeri ai serviciilor, prin utilizarea abuzivă și discreționară a DNA-ului, care a impus tăcerea cu teroarea cătușelor și folosirea oamenilor "plantați" de sistem în instanțele judecătorești și până la modificarea structurii clasei politice, prin intervenția brutală în campaniile electorale, totul s-a petrecut și se petrece exact așa cum v-am spus: matematic. Acum un an vorbeam despre faptul că vor mai candida, vor mai ajunge să candideze doar cei agreați de sistem. Așa s-a întâmplat la alegerile locale, când au fost arestați ori acuzați primarii candidați indezirabili și așa se întâmplă și astăzi, când politicieni ori partide nedorite, care încurcă planurile sistemului de a conduce total și pentru mulți ani de acum încolo România, după 11 decembrie, sunt discreditați prin dosare făcute, în timp ce aleșii sistemului sau slugile lui, mai bine spus, sunt promovate pe bani mulți, nu știm ai cui, prezentate ca soluții salvatoare pentru România. Am afirmat în discursurile mele anterioare că tot ce mi se întâmplă nu are legătură cu justiția sau cu ideea de dreptate. Sunt încercări de a mi se închide gura și de discreditare. Sunt parte din planul sistemului de a vă inocula teama, spaima în rândul clasei politice, de a vă face să tremurați în bănci și de a executa astfel, prin intermediul vostru, un plan de manipulare uriașă, în vederea acaparării totale și definitive a puterii. Nu o să mai reiau argumentația mea din trecut, pentru că e clar că unii dintre dumneavoastră nu vreți să auziți, alții pur și simplu trebuie să executați ordine, de frică, pentru a nu deranja sistemul care vă poate lua la ochi, și uitați ce vi se întâmplă, sau pentru a nu vă pune rău cu șefii de partid, pentru că suntem în prag de alegeri, se fac listele pentru viitorul Parlament și fiecare, firesc, încearcă să găsească un loc. Dragii mei viitori foști colegi, Discursul meu de astăzi nu are ca scop să vă convingă să votați într-un fel sau în altul, ba, dimpotrivă, mi-ați face un bine dacă ați vota pentru începerea urmăririi penale, pentru că altfel acest moment de astăzi va fi folosit de sistem pentru a argumenta cum vreau eu să mă întorc în Parlament, pentru că Parlamentul îți oferă imunitate. Este, de fapt, ceva între la revedere și o slujbă de veșnică pomenire pentru actualul legislativ. Parlamentul acesta ales în 2012, din care fac și eu parte, este cel mai laș și nepregătit din istoria de după '89. Dintr-un amestec de frică, incompetență și ignoranță noi am permis ca această țară să fie acaparată de sistem. Scurt și la obiect. Am făcut legi care întăresc puterea sistemului, acționând la comandă ascunsă. Vă dau exemple: Legea alegerilor, Legea finanțării partidelor, Legea educației, Legea de aprobare a ordonanței privind plagiatele și exemplele pot continua. Am permis apariția și existența tuturor instituțiilor acestea care oferă privilegii oamenilor sistemului. Din cauza noastră există astăzi Academia Științelor Securității Naționale. Am scăpat serviciile de sub control. Nu se mai poate respira în România fără ca un băiat cu ochi albaștri să nu fie implicat, de la firme private care trebuie să cotizeze, altfel riscă să dispară, până la instituții publice care sunt înțesate de colaboratori. Ne-am întors pe vremea lui Ceaușescu, totul este raportat la noua securitate. Am permis și încurajat toate abuzurile procurorilor și, prin voturile noastre, am girat practica arestărilor preventive la zece ani de la comiterea presupuselor fapte. Mai acum vreun an și jumătate era imposibil să te duci în fața procurorilor, judecătorilor, să soliciți să se respingă cererile DNA. A fost nevoie de lupta și curajul câtorva oameni ca această practică, atât de des întâlnită și abuzivă, să fie temperată. Printr-o pasivitate, de cele mai multe ori interesată, nu ne-am îndeplinit atribuțiile. Toți suntem pasibili de abuz în serviciu, pentru că de frica sistemului nu am pus în acord legea cu zecile de decizii ale Curții Constituționale a României privind neconstituționalitatea unor articole din Codul penal și de procedură penală. Ne-am luat cu toții angajamentul că vom modifica Legea fundamentală. Proiectul de revizuire a Constituției a fost abandonat și nu mai are nimeni curaj să deschidă discuția pe această temă. Asistăm pasiv la distrugerea capitalului românesc. Vedem cu ANAF-ul, înțesat de oameni ai sistemului, asediază firmele cu capitalul românesc și nu facem nimic. Și din cauza noastră presa a devenit o măciucă a manipulării. Trebuia să creăm facilități fiscale pentru o presă independentă, în loc să permitem subordonarea sa în fața intereselor unor securiști mai vechi și mai noi. Am permis instalarea unui Guvern incompetent și numit din afara României, care conduce această țară în interesul altora, vânzând tot ce mai avem, dar nefiind în stare să cheltuie un euro din banii europeni alocați României. Au făcut ce au vrut cu banii românilor și noi tăcem complici. Închei aici această enumerare, deși ea poate fi mult mai lungă. Concluzia este una singură. Dragi colegi, noi am discreditat cea mai importantă instituție a democrației din România, am transformat Parlamentul în cârpa sistemului, în sacul de box al propagandei care aruncă pe această instituție cu zoaie, ori de câte ori cineva îndrăznește să se întrebe ce se întâmplă cu această țară. Din cauza noastră s-a ajuns până într-acolo încât oamenii să ia cu asalt Parlamentul - și în mare parte putem spune că ar fi îndreptățiți. Fricoși și mânați de interese meschine nu am făcut nimic din ceea ce trebuia să facem, pentru ca sistemul să nu prindă puterea pe care a prins-o astăzi în România. Din toate aceste motive, spun că vreau ca acest legislativ să-și termine mandatul. Nu este un discurs anti-Parlament, sunt parte a acestei instituții și, după cum vedeți, îmi amintesc de momentele în care susțineam și eu, ca mulți dintre dumneavoastră, cererile sistemului, fără să stau să le analizez. Eu îmi doresc, din contră, un Parlament puternic. Este un discurs împotriva spiritului de turmă, care de multe ori a existat pe holurile acestei instituții în ultimii patru ani. Eu îmi doresc, doamnelor și domnilor, ca Parlamentul viitor, ales pe 11 decembrie, să fie curajos, să nu sufere de ornitofobie, oamenii care vor veni să aibă coloană vertebrală, de fiecare dată, să înțeleagă ce înseamnă cu adevărat legitimitatea dată de votul românilor, să înțeleagă că au cea mai înaltă onoare în statul român, dar și cea mai mare responsabilitate. Drumul pentru recredibilizarea Parlamentului va fi lung și anevoios, curajul și determinarea sunt însă cele mai importante două calități pe care toți cei care vor veni vor trebui să le aibă. Sunt multe de făcut, legislativul trebuie să redevină instituția fundamentală a democrației din România, cea care va readuce, în limitele legale, activitatea sistemului scăpat de sub control. Eu am decis, ca și dumneavoastră, mulți dintre dumneavoastră, să candidez pentru un nou mandat de parlamentar, pentru că eu sper și cred că putem să ne întoarcem la democrație adevărată, fie ea și originală, dar democrație, și la redobândirea unei societăți normale, în care să și construim ceva în această țară, nu doar să demolăm. Cred că este nevoie de câteva proiecte concrete, pentru care însă ne va trebui curaj, nu doar curajul de a vorbi despre ele, pe care astăzi nu-l avem, ci chiar curajul de a le trece cu vot prin Parlamentul României. Vă dau câteva exemple: Refacerea Legii alegerilor, astfel încât, spre exemplu - doar un aspect - să nu mai fie atât de complicat să poți să aduni semnături; Modificarea Legii finanțării partidelor. Ce se întâmplă acum este o aberație legislativă, în timp ce legea veche era o ipocrizie generalizată. Trebuie adoptat un model similar celui american, eventual. Dacă americanii tot vor să ne învețe cum e cu statul de drept, ar putea la fel de bine să ne împrumute experiența lor pentru a crea o lege a finanțării partidelor și campaniilor electorale, la fel ca la ei. O lege a lobby-ului. Avem nevoie de o lege a lobby-ului, pentru a transparentiza un demers pe care astăzi unii îl interpretează abuziv, după cum vor ei, ca fiind trafic de influență. Modificarea Codului penal, prin punerea textului legislativ în acord cu toate deciziile Curții Constituționale. Sunt câteva zeci de hotărâri care așteaptă ca Parlamentul să-și facă timp să le rezolve. O lege a răspunderii magistraților, astfel încât aceștia să știe că și erorile lor sunt pedepsibile. Dacă noi, oamenii cu funcții în stat, politicieni sau nu, putem fi acuzați oricând de abuz în serviciu pentru greșelile noastre, este corect ca și ei să știe că există efecte atunci când comit abuzuri. Fac o paranteză - am auzit pe cineva zilele trecute spunând că există lege privitoare la o răspundere patrimonială și că ANAF, când plătește despăgubirile câștigate de români la CEDO, poate face o cerere pentru a le obține de la magistrații care au luat decizii abuzive. Eu o să fac o interpelare către ANAF și o să întreb câte astfel de cereri s-au făcut până acum. Pun pariu că niciuna. Și apoi, dragi colegi, justiția nu e doar despre ce ni se întâmplă nouă, politicienilor. Câți dintre sutele de mii de români care se consideră... sunt nemulțumiți de deciziile din instanță și se consideră abuzați, câți credeți că au bani să meargă la CEDO? Voi susține necesitatea revizuirii Constituției, astfel încât să delimităm mai clar puterile în stat, să vedem exact care sunt mecanismele de control, ca nu cumva o putere a statului să scape de sub control și să facă tot ceea ce dorește. Voi susține înființarea unei instituții care să verifice toate lucrările de doctorat ale celor care au dorit sau doresc să obțină o demnitate în statul român. Să dăm jos valul uriaș al ipocriziei generalizate și al imposturii. Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile despre care cred că va fi nevoie ca noul Parlament să aibă curaj să le pună în dezbatere în mod transparent, în mod onest, și apoi să le treacă prin această instituție care trebuie să rămână garantul democrației în România. Am simțit nevoia să vă spun lucrurile acestea pentru că, probabil, nu ne vom mai reîntâlni în această formulă. Eu știu că sunt "țintă", dar refuz să fiu și victimă și să merg așa, cu zâmbet tâmp, către abator. Stimați colegi, Am să vă spun scurt doar, pentru că, evident, miza acestei solicitări a DNA-ului către dumneavoastră nu este nici într-un caz fondul acuzațiilor care mi se aduc. Dar am să vă spun, totuși, câteva lucruri, pe scurt, despre cererea de astăzi, pe care trebuie să o votați. Am deja suficiente dosare, suficiente acuzații, cu acestea două, în plus sau în minus, pentru mine este la fel. De aceea, v-am și spus că în nici într-un caz nu o să vă solicit să votați împotriva cererii DNA. Ce vreau, însă, de la dumneavoastră, este să vă gândiți îndelung dacă nu cumva cele două fapte pentru care se începe urmărirea penală împotriva mea astăzi sunt lucruri de care ați putea fi acuzați oricare dintre voi mâine. Acuzațiile se referă la finanțarea campaniei din 2009, campaniei electorale și campaniei pentru referendumul de 300 de parlamentari. Dacă a cunoaște despre faptul că firmele fac sponsorizări într-o campanie înseamnă instigare la luare de mită, înseamnă că, oricare dintre dumneavoastră, mâine poate să fie acuzat de instigare la luare de mită. Fiecare dintre dumneavoastră a candidat o dată sau de două ori uninominal. Cu atât mai mare este implicarea într-o campanie când candidezi uninominal. Campania din 2009, mai ales cea la care se referă acuzația despre care vorbim acum, era despre referendumul privind reducerea numărului de parlamentari. Și, cu toate acestea, din toată acea campanie, s-au formulat acuzații doar la adresa mea. Întrebarea este: ce facem cu ce s-a întâmplat 27 de ani? O realitate la care toți am fost parte, noi, politicieni, presa, instituțiile, mediul de afaceri, societatea civilă și chiar și cetățenii. Chiar și cetățenii, care știm că unii nu ies la vot, scârbiți de politică, iar alții, mulți dintre cei care ies, ies doar dacă sunt cumpărați de partide. Ce facem cu această realitate, în care suntem cu toții implicați? O lăsăm să se transforme într-un nou instrument de anihilare a politicienilor incomozi, pe care să-l folosească sistemul, selectând câte unul ori de câte ori are nevoie să mai acuze pe cineva, sau tragem în mod onest, transparent, linie, ne recunoaștem fiecare partea de vinovăție pentru ce s-a întâmplat timp de 27 de ani, în modul în care s-au finanțat campaniile electorale și partidele politice și mergem mai departe pe un drum nou, pe un drum corect, pe un drum transparent, în care decidem că lucrurile se fac altfel decât s-au făcut până acum, dar nu lăsăm în urmă posibilitatea de a porni o nouă vânătoare de vrăjitoare. A fost etapa arestărilor preventive și a plimbatului cu cătușe. A urmat etapa acuzațiilor de abuz în serviciu, până a intervenit Curtea Constituțională. Acum suntem în etapa instigare la luare de mită, dacă în campania electorală ai avut cunoștință că firme sau persoane fizice au sponsorizat campania ta sau a partidului tău. Noi trebuie să decidem care este soluția pe viitor. Și eu mă întreb oare, analiza aceasta, a beneficiarilor de pe urma campaniilor electorale, este corectă când spun că ar trebui să răspundă și cei care au câștigat de pe urma unui partid sau a altuia, de pe urma victoriei unui candidat sau al altuia? Și pun o întrebare tranșantă: oare cei care așteptau, tremurând de teamă și de emoție, să câștige un candidat anume în 2009, pentru că în felul acesta își doreau să se perpetueze pe funcții, nu știau la vremea aceea cum se finanțau campaniile? Eu sunt convinsă că la vremea aceea și doamna Kovesi și domnul Coldea știau exact cum s-a finanțat campania PDL-ului, știau exact cum s-a finanțat campania pentru reducerea numărului de parlamentari, doar că atunci interesul era să câștige candidatul Traian Băsescu, pentru ca ei să se perpetueze pe funcții, așa cum în 2014 a fost interesul să câștige Klaus Iohannis, pentru ca ei să se perpetueze pe funcții. Doamnelor și domnilor deputați, Vă mulțumesc pentru atenția dumneavoastră. Sper să fie ultima dată când ne întâlnim pentru un astfel de motiv. Încă o dată, vă rog să meditați la lucrurile pe care vi le-am spus - și le știți foarte bine -, dar pe care nu avem curajul să le vorbim, să le spunem cu voce tare, să vă întrebați dacă și cât am contribuit fiecare la ceea ce se întâmplă astăzi cu România. Că România este bolnavă, nu cred că cineva are vreun dubiu. Care este tratamentul, în schimb, cu care am putea să o însănătoșim? Este ceea ce se aplică astăzi de către sistem? Eu cred că nu. Pentru că nimic bun nu s-a mai întâmplat în România ultimilor doi ani de zile. Iar cei care vă doriți un nou mandat de parlamentar - și eu vă urez din tot sufletul să-l obțineți -, sper să aveți curajul ca, împreună, din decembrie încolo, într-un Parlament nou, să facem ceea ce trebuie pentru această țară. România nu este doar despre noi, este despre oamenii care ne-au trimis aici și care așteaptă să facem curajos ceea ce este nevoie. Vă mulțumesc foarte mult.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Înainte de a începe ședința de vot trebuie să constituim o Comisie de numărare și validare a votului. Propuneri din partea grupurilor parlamentare. Grupul PSD, domnul lider de grup Florin Pâslaru. Nominalizarea pentru comisie.
|
|
|
|
|
Domnul Florin-Costin Pâslaru: Vă mulțumesc, domnule președinte. Grupul parlamentar al PSD o nominalizează pe doamna deputat Lucreția Roșca.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Grupul PNL? Domnul lider Nicolăescu. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu: Din partea Grupului PNL, domnul deputat Ionel Palăr.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Grupul UNPR? Domnule lider, vă rog.
|
|
|
|
|
Domnul Ion Răducanu: Grupul UNPR o nominalizează pe doamna Nistor Marioara.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. ALDE? Domnule vicelider?
|
|
|
|
|
Domnul Ion Cupă: Domnul Andrei Tănăsescu, din partea ALDE.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. UDMR? Domnule Márton Árpád, vă rog, faceți nominalizarea.
|
|
|
|
|
Domnul Márton Árpád-Francisc: Îl propunem pe domnul Bónis István.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Minoritățile? Domnule secretar Zisopol, vă rog.
|
|
|
|
|
Domnul Dragoș Gabriel Zisopol: Domnul deputat Ghera, din partea Grupului parlamentar al minorităților naționale. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Supun votului dumneavoastră componența comisiei. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? 222 de voturi pentru. Rog chestorii să ia loc în... Da, domnul Steriu și domnul Ionescu... vă rog, pentru împărțirea bilelor... Domnule secretar, domnule Ciolacu, vă rog să începeți apelul. Vă amintesc, stimați colegi, bilă albă în urnă albă înseamnă vot pentru, bilă albă în urmă neagră, bilă neagră în urnă neagră înseamnă vot contra și ambele bile în urna neagră înseamnă abținere. Îl rog pe domnul secretar Marcel Ciolacu să facă apelul.
|
|
|
|
|
Domnul Ion-Marcel Ciolacu: Adam Luminița-Pachel prezentă Alexe Costel absent Alexe Florin-Alexandru prezent Almăjanu Marin absent Amet Varol absent Anastase Roberta Alma prezentă Andea Petru absent Andronache Gabriel prezent Anghel Gabriela-Lola absentă Antal István absent Anton Marin prezent Anușca Roxana-Florentina absentă Ardeleanu Sanda-Maria absentă Avram Constantin prezent Avram Marian prezent Axente Ioan prezent Babuș Radu prezent Balan Ioan prezent Baltă Mihai prezent Băișanu Ștefan-Alexandru prezent Bălan Ion prezent Bănicioiu Nicolae absent Bărbulescu Daniel-Ionuț prezent Bejinariu Eugen prezent Benga Ioan prezent Berci Vasile absent Birchall Ana prezentă Bîrsășteanu Florică absent Blăjuț Viorel-Ionel absent Blănariu Valentin prezent Boboc Valentin Gabriel prezent Bode Lucian Nicolae prezent Bogdan Gheorghe-Dănuț prezent Nicio problemă, domnule Vainer. Bogdănici Camelia-Margareta absentă Bónis István prezent Borbély László prezent Bordeianu Dan prezent Bucur Constantin-Alin absent Bucura-Oprescu Simona prezentă Budurescu Daniel-Stamate prezent, nu votează Buican Cristian prezent Buicu Corneliu-Florin prezent Burlacu Ștefan prezent Calimente Mihăiță absent Caloianu Mario-Ernest prezent Calotă Florică Ică prezent Canacheu Costică prezent Cazan Mircea-Vasile prezent Călin Ion prezent Căprar Dorel-Gheorghe prezent Cătăniciu Steluța-Gustica absentă Cernea Remus-Florinel prezent Chebac Eugen prezent Cherecheș Florica prezentă Chiriță Dumitru prezent Chirteș Ioan-Cristian prezent Chirvăsuță Laurențiu prezent Chițoiu Daniel absent Cioată Cezar absent Ciobanu Liliana prezentă Ciocan Dan absent Ciofu Tamara-Dorina prezentă Ciolacu Ion-Marcel prezent Ciubotaru Lucian-Manuel prezent Ciucă Liviu-Bogdan absent Ciuhodaru Tudor prezent Ciurariu Florin prezent Cocei Erland absent Codîrlă Liviu prezent Comșa Cornel-George prezent Condurățeanu Andrei-Răzvan prezent Constantin Daniel absent Cosma Vlad-Alexandru absent Costin Gheorghe absent Covaci Dorel prezent Cozmanciuc Corneliu-Mugurel prezent Crăciunescu Grigore prezent Cristea Aurelia prezentă Cristea Victor prezent Cristian Horia prezent Cseke Attila-Zoltán prezent Cupă Ion prezent Cupșa Ioan absent Daea Petre prezent Bucura-Oprescu Simona, a doua oară, prezentă. Dalca Ștefan-Petru prezent Dascălu Constantin absent Deaconu Mihai absent Diaconu Adrian-Nicolae absent Diaconu Mihai-Bogdan absent Dîrzu Ioan prezent Doboș Anton prezent Dobre Mircea-Titus prezent Dobre Victor Paul prezent Dobrinescu Traian prezent Dolha Mircea prezent Dolha Nechita-Stelian prezent Dolineaschi Andrei prezent Dragnea Nicolae-Liviu prezent Dragomir Gheorghe prezent Dragomir Maria prezentă Drăghici Mircea-Gheorghe prezent Drăgușanu Vasile-Cătălin absent Dumbrăvanu Paul prezent Dumitrache Ileana Cristina prezentă Dumitru Georgică absent Dumitru Ovidiu-Ioan prezent Dușa Mircea prezent Emacu Gheorghe prezent Enea Constantin-Cosmin absent Eparu Ion prezent Erdei Dolóczki István prezent Fejér László-Ődőn prezent Fenechiu Cătălin-Daniel absent Firczak Gheorghe prezent Florea Damian absent Fonta Nuțu absent Frăticiu Gheorghe prezent Galan Constantin absent Ganț Ovidiu Victor prezent Gavrilescu Grațiela Leocadia absentă Găină Mihăiță prezent Geantă Florian Daniel prezent Gerea Andrei Dominic absent Ciocan Dan prezent Gheorghe Andrei Daniel prezent Gheorghe Florin prezent Gheorghe Tinel prezent Ghera Giureci-Slobodan prezent Ghiță Sebastian-Aurelian absent Gireadă Dumitru-Verginel prezent Gliga Vasile Ghiorghe absent Gorghiu Alina-Ștefania prezentă Grama Horia prezent Grecea Maria prezentă Gudu Vasile prezent Gunia Dragoș-Ionel absent Guran Virgil prezent Gurzău Adrian absent Gust Băloșin Florentin absent Gvozdenovici Slavomir prezent Harbuz Liviu absent Hărău Eleonora-Carmen prezentă Holban Titi absent Horga Vasile prezent Hulea Ioan prezent Iacoban Sorin-Avram prezent Ialomițianu Gheorghe prezent Iancu Iulian prezent Iane Daniel absent Iane Ovidiu-Cristian absent Ibram Iusein prezent Ignat Miron prezent Intotero Natalia-Elena prezentă Ionescu Aurelian prezent Ionescu George prezent Iordache Florin prezent Irimie Vicențiu-Mircea prezent Iane Ovidiu-Cristian prezent Iriza Scarlat absent Ispir Raluca-Cristina absentă Itu Cornel prezent Kelemen Atilla-Béla-László prezent Kelemen Hunor absent Kerekes Károly prezent Khraibani Camelia prezentă Korodi Attila absent Laza-Matiuța Liviu absent Longher Ghervazen prezent Lubanovici Mircea prezent Lupu Mihai prezent Man Mircea absent Manda Iulian Claudiu prezent Manea Victor-Gheorghe prezent Manolache Marius absent Manolescu Oana prezentă Marcoci Vlad absent Marcu Viorica prezentă Marian Ion Cristinel prezent Marin Gheorghe prezent Korodi Attila prezent Marin Laura Marocico Ion prezent Martin Eduard-Stelian prezent Márton Árpád-Francisc prezent Máté András-Levente prezent Matei Călin-Vasile-Andrei Mazilu Constantin absent Măduța Flavius-Luigi absent Melinte Ion prezent Merka Adrian-Miroslav absent Mihai Aurelian prezent Mihăilă Ioan absent Mihăilescu Ion-Bogdan absent Militaru Lucian prezent Mincă Liliana prezentă Mironescu Răzvan Horia absent Mitrea Manuela absentă Mîrza Gavril prezent Mocanu Adrian absent Mocioalcă Ion prezent Mocioi Niculina prezentă Moisii Constantin absent Moldovan Carmen Ileana prezentă Moldovan Iosif prezent Molnar Zsolt absent Motreanu Dan-Ștefan absent Movilă Petru prezent Munteanu Ioan prezent Murgu Neagu absent Nassar Rodica prezentă Nazare Alexandru absent Neacșu Marian prezent Negruț Clement absent Negruț Cornelia prezentă Nica Nicolae-Ciprian prezent Nichita Cristina prezentă Nicoară Romeo Florin prezent Nicolae Alexandri absent Nicolae Florian prezent Nicolăescu Gheorghe-Eugen prezent Nicolicea Eugen absent Niculae Aurel prezent Niculescu Dumitru prezent Niculescu Duvăz Bogdan Nicolae prezent Nistor Gheorghe-Vlad absent Nistor Marioara prezentă Niță Constantin absent Niță Emil prezent Nosa Iuliu prezent Oajdea Daniel Vasile prezent Oltean Ioan absent Orban Ludovic absent Oros Nechita-Adrian prezent Palașcă Viorel prezent Palăr Ionel prezent Paleologu Theodor prezent Pambuccian Varujan absent Pană Adriana-Doina absentă Pardău Dumitru prezent Paul Maria-Andreea prezentă Păun Nicolae absent Pârgaru Ion prezent Pâslaru Florin-Costin prezent Peia Ninel prezent Petrea Dorin Silviu absent Petrescu Petre absent Petric Octavian prezent Pistru-Popa Eusebiu-Manea absent Plumb Rovana prezentă Pocora Cristina-Ancuța prezentă Podașcă Gabriela-Maria prezentă Ponta Victor-Viorel absent Pop Georgian prezent Popa Octavian-Marius prezent Popa Radu Mihai prezent Popeangă Vasile prezent Popescu Dumitru-Iulian prezent Popoviciu Alin Augustin Florin prezent Potor Călin prezent Preda Cezar-Florin prezent Pușcaș Iacob prezent Raețchi Ovidiu Alexandru absent Răducanu Ion prezent Rădulescu Cătălin-Marian prezent Rădulescu Romeo prezent Reuer Elena-Ramona absentă Rizea Cristian absent Roman Cristian-Constantin absent Roman Ioan Sorin prezent Roman Petre absent Roșca Lucreția prezentă Roșca Mircea absent Rotaru Răzvan prezent Rusu Valentin absent Sava Andrei-Valentin prezent Sămărtinean Cornel-Mircea absent Săpunaru Nini prezent Săvoiu Ionuț-Cristian prezent Scarlat George prezent Schelean-Șomfelean Valeria-Diana absentă Secară Florin Mihail absent Sefer Cristian-George absent Seres Dénes prezent Silaghi Ovidiu Ioan prezent Simedru Dan Coriolan prezent Simionescu Adrian Constantin prezent Smarandache Miron Alexandru prezent Solomon Adrian prezent Stan Ioan prezent Stanciu Anghel prezent Stanciu Zisu prezent Stancu Ionel absent Stativă Irinel Ioan absent Stănescu Alexandru prezent Steriu Valeriu-Andrei prezent Stoica Mihaela absentă Stragea Sorin Constantin absent Stroe Ionuț-Marian prezent Stroe Radu prezent Sturzu Mihai-Răzvan prezent Suciu Vasile-Daniel absent Surdu Raluca absentă Surugiu Iulian-Radu prezent Szabó Ödön prezent Șcheau Ion prezent Șimon Gheorghe prezent Șoptică Costel prezent Șova Lucian prezent Ștefan Viorel prezent Ștefănescu Elena Cătălina absentă Știrbu Gigel-Sorinel prezent Tabugan Ion absent Taloș Gheorghe-Mirel absent Tararache Mihai prezent Tămâian Ioan prezent Tănase Răzvan-Ionuț absent Tănăsescu Claudiu-Andrei prezent Tătaru Florin-Cristian prezent Teju Sorin absent Teodorescu Cătălin-Florin prezent Teodorescu Ioan Viorel absent Thuma Hubert Petru Ștefan prezent Tiuch Cătălin absent Tîlvăr Angel prezent Toader Mircea-Nicu prezent Tocuț Dan-Laurențiu prezent Tomac Eugen prezent Traicu Rodin prezent Tudorie Violeta prezentă Tudose Mihai prezent Turcan Raluca prezentă Tușa Adriana Diana absentă Țigăeru Roșca Laurențiu absent Țîmpău Radu Bogdan prezent Udrea Elena Gabriela prezentă Udriște Gheorghe prezent Urcan Ionaș-Florin prezent Uricec Eugen Constantin prezent Ursărescu Dorinel prezent Vainer Aurel prezent Varga Lucia-Ana prezentă Varga Vasile prezent Vasilică Radu Costin prezent Vizitiu Sergiu-Constantin prezent Vladu Iulian prezent Vlase Petru Gabriel prezent Voicu Mădălin-Ștefan prezent Voicu Mihai Alexandru prezent Vreme Valerian absent Vulpescu Ioan prezent Weber Mihai prezent Zaharcu Neviser prezentă Zamfir Daniel-Cătălin prezent Zgonea Valeriu Ștefan prezent Zisopol Dragoș Gabriel prezent Zlati Radu prezent Amet Varol prezent Alexe Costel prezent Blăjuț Viorel-Ionel prezent Bucura-Oprescu Simona prezentă Cătăniciu Steluța-Gustica prezentă Ciocan Dan prezent Fenechiu Cătălin-Daniel prezent Gust Băloșin Florentin prezent Korodi Attila prezent Oros Nechita-Adrian prezent
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Rog comisia în sala de Birou permanent.
|
|
|
|
|
După pauză
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Domnule deputat, aveți cuvântul.
|
|
|
|
|
Domnul Bónis István: Vă mulțumesc frumos, domnule președinte. Proces-verbal referitor la rezultatul votului exprimat de deputați asupra Proiectului de hotărâre privind cererea de efectuare a urmăririi penale față de doamna Elena Gabriela Udrea, fost ministru al turismului și membru al Camerei Deputaților, în dosarul nr.121/P/215. Comisia de numărare și validare a voturilor, procedând la verificarea și numărarea voturilor exprimate de deputați prin vot secret cu bile asupra Proiectului de hotărâre privind cererea de efectuare a urmăririi penale față de doamna Elena Gabriela Udrea, fost ministru al turismului și membru al Camerei Deputaților, în dosarul nr.121/P/215, a constatat următoarele: numărul total al deputaților - 353; numărul deputaților prezenți - 252; numărul total de voturi exprimate - 244; numărul de voturi anulate - zero; numărul de voturi valabil exprimate - 244, din care: voturi pentru - 147; voturi contra - 96; abțineri - una. Potrivit art.76 alin.(2) din Constituția României, republicată, și art.157 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, hotărârea se adoptă cu votul majorității deputaților prezenți. Având în vedere că din totalul de 353 de deputați au fost prezenți 252, din care 147 au votat pentru, se constată că a fost adoptată hotărârea privind cererea de efectuare a urmăririi penale față de doamna Elena Gabriela Udrea, fost ministru al turismului și membru al Camerei Deputaților, în dosarul nr.121/P/2015. Încheiat astăzi, 18 octombrie 2016. Comisia de numărare și validare a voturilor: Lucreția Roșca - Grupul parlamentar al PSD; Ionel Palăr - Grupul parlamentar al PNL; Marioara Nistor - Grupul parlamentar UNPR; Claudiu-Andrei Tănăsescu - Grupul parlamentar ALDE; Bónis István - Grupul parlamentar al UDMR; Ghera Giureci-Slobodan - Grupul parlamentar al minorităților naționale. Secretar de ședință în plen, asistenți: domnul deputat Ion-Marcel Ciolacu, secretar al Camerei Deputaților, domnul deputat Cristian Buican, secretar al Camerei Deputaților. Vă mulțumesc frumos.
|
|
|
|
|
 |
|
|