Plen
Ședința Camerei Deputaților din 28 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/05-04-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 28-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 martie 2017

13. Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea și completarea articolului 27 al Legii nr.241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare (Pl-x 380/2016). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 380/2016

Video in format Flash/IOS

Voci din sală:

25!

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

25? A, scuzați! 25, corect.

25. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea art. 27 al Legii nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare.

Inițiatori?

Comisii?

Inițiator?

Comisia.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ilie Toma:

Raport comun asupra Propunerii legislative pentru modificarea și completarea art. 27 al Legii nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului și Comisia pentru industrii și servicii au fost sesizate, spre dezbatere în fond, în procedură obișnuită, asupra Propunerii legislative pentru modificarea și completarea art. 27 al Legii nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare, transmisă cu adresa nr. Pl-x 380 din 26 septembrie 2016.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă în ședința din 20 septembrie 2016.

Consiliul Legislativ - aviz favorabil.

Guvernul României a transmis, cu Adresa nr. 1.666 din septembrie 2016, punctul de vedere negativ.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea art. 27 al Legii nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare, în sensul introducerii unor noi dispoziții referitoare la drepturile și obligațiile operatorilor, care exercită dreptul de trecere pentru utilități, în situația executării lucrărilor de utilități noi, retehnologizare, revizii, reparații și intervenții la avarii.

Comisia pentru industrii și servicii și-a desfășurat lucrările în data de 4 octombrie 2016.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului și-a desfășurat lucrările în data de 25 octombrie 2016.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii sesizate în fond, cu unanimitate de voturi, au propus respingerea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea art. 27 al Legii nr. 241/2006.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri?

Vă rog.

Domnul Roman.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Partidul Național Liberal va vota pentru respingerea acestui proiect de lege care, practic, suprareglementează această parte de lucrări de apă și de canalizare.

În plus, această lege nu rezolvă o problemă mult mai veche, și anume refacerea la stadiul inițial a lucrărilor, acolo unde se execută lucrări la rețelele de apă și canalizare.

Practic, se dorește nu doar o suprareglementare, ci și oferirea unor drepturi suplimentare operatorilor, care papă bani destul de frumoși pentru rețelele de apă și de canalizare, dar uită, după ce-și fac treaba, să refacă infrastructura rutieră la starea inițială.

Din acest motiv, vom vota pentru respingere.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, altcineva?

Domnul Bichineț.

Video in format Flash/IOS

Domnul Corneliu Bichineț:

Domnule președinte,

Și noi vom vota pentru respingere, din motive foarte clare: cei care am lucrat în administrația publică locală știm, dar știu toți cetățenii acestei țări, că operatorii mănâncă banii cetățenilor. Se pierd cantități uriașe de apă pe parcurs, atunci când sunt avarii acestea țin două, trei, cinci zile; toate supărările intră în casele oamenilor.

Eu nu concep ca într-o țară - iar vorbim de apă -, unde apa este suficientă, noi să plătim mai mult decât în Sahara.

De aceea, vă spun să respingeți cu toată tăria astfel de proiecte de lege care izvorăsc din mintea unor parlamentari - nu mai sunt pe aici - care nu au ce face!

Vă mulțumesc.

...ca și cel cu stropitorile, de săptămâna trecută. Aveam de toate în România, numai familii formate din doi bărbați și stropitori agățate în tavan.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Pașcan.

Video in format Flash/IOS

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Distinși colegi,

Cred că nu putem aborda acest proiect legislativ la modul peiorativ sau să persiflăm. Această situație reală pornește, de fapt, dintr-o necesitate. Deseori, pe domeniul public se execută lucrări, sunt invocate situații de urgență, avarii etc., iar mai apoi, după lucrările respective, e potopul.

Pe de o parte, se pornește de la realitatea organizării de șantier: unde se depun utilajele, unde se creează acea organizare, unde este dirigintele care răspunde de execuție și după ce pleacă, firește, aproape că nu mai vede nimeni sau nu știe nimeni cui să te adresezi - adeseori se ajunge la instanță - pentru a se remedia zona la situația inițială.

Este, din acest punct de vedere, nevoie de o reglementare. Cea de față, din păcate, nu rezolvă și nu răspunde acestei necesități, și din punct de vedere al neclarității. Se stabilește cum se organizează șantierul, cum se intervine, dar mai apoi nu se finalizează cine răspunde cum se fac evaluările pentru pagube, cum sunt despăgubiți proprietarii.

Dar este un subiect care ar trebui să ne dea de gândit și poate chiar să genereze, din partea Comisiei pentru administrație publică, un proiect de lege, un act normativ coerent și care să răspundă acestor imperative ale zilei.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Altcineva?

Vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 8 decembrie 2019, 0:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro