Cătălin-Ioan Nechifor
Cătălin-Ioan Nechifor
Sittings of the Chamber of Deputies of April 24, 2017
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.64/03-05-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
12-12-2019 (joint)
12-12-2019 (joint)
12-12-2019 (joint)
11-12-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2017 > 24-04-2017 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 24, 2017

15. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
  15.3 Cătălin-Ioan Nechifor
 
see:

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Următorul. Domnul deputat Nechifor Cătălin are o interpelare adresată Ministerului Transporturilor. Din partea Ministerului Transporturilor dacă...?

Vă rog, doamnă secretar de stat.

Damnă Maria Magdalena Grigore, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră, formulată în ședința Camerei Deputaților, având nr. 189B din 2017, având ca obiect "Planul de Dezvoltare al TAROM pentru destinația Suceava", vă comunicăm următoarele:

Companiei Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM i se aplică prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, iar Ministerul Transporturilor, în conformitate cu art. 4 alin. (1) al acestui act normativ, în calitate de autoritate tutelară, nu poate interveni în activitatea de administrare și conducere a acestei companii.

Totuși, am solicitat Companiei TAROM un punct de vedere avizat cu privire la întrebările dumneavoastră.

Ținem să precizăm faptul că în acest moment TAROM se află sub un susținut proiect de definire strategică cu implicații majore privind rețeaua de rute internaționale operate, structura de costuri, structura parcului de aeronave, politici tarifare și distribuționale, politici de produs, care, într-un final, vor răspunde preocupărilor exprimate în interpelarea dumneavoastră.

Materializarea obiectivelor de mai sus este condiționată de o serie de acțiuni, a căror realizare este în plin proces. Ne referim îndeosebi la inițierea restructurării flotei TAROM. Precizăm că Regiunea Moldovei se află sub cea mai înaltă atenție și preocupare a actualei conduceri TAROM, cu intenția armonizării necesităților și dinamicilor segmentelor de piață utile Companiei Naționale, cu produse aviatice pe care le vom lansa și susține în piață.

Menționăm că vă vom ține la curent cu privire la noutățile produsului TAROM și cu gama de produse aviatice, curse naționale, dar mai ales internaționale, precum și cu politicile tarifare ale companiei.

Vă mulțumim.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da.

Mulțumesc.

Domnul deputat, domnul Nechifor.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:

Domnule președinte,

Stimată doamnă secretar de stat,

Cunosc foarte bine care sunt și constrângerile și prevederile legale ale ministerului și ale Companiei TAROM, dar - și mă bucur că ați încercat să obțineți un răspuns din partea Companiei - nu putem să asistăm nepăsători la acest trend pe care Compania TAROM, companie națională, îl are de foarte mult timp.

Cu siguranță, nu e vina actualului mandat de management al companiei. Lucrurile vin din trecut, de când această flotă, foarte dezechilibrată, opera și cu Boeing și cu Airbus, opera și cu ATR-uri. E foarte greu să fii în profit, să rămâi în zona în care poți să faci și business.

Dar interpelarea mea era adresată tocmai în sensul în care putem împreună să creștem și partea de profit pentru TAROM, și partea de destinații. Pentru că - vă dau un exemplu foarte simplu - cursa actuală de Suceava, pe care o operează TAROM, este o cursă anapoda, să spun elegant. Pentru că vine avionul de la București la Suceava, pleacă la ora 21 și ceva, aterizează la 22,00 și pleacă din nou, dimineața, către capitală, pe la ora 7,00. Vă dați seama că foarte puțini turiști vin doar în condițiile în care să doarmă câteva ore în hotel în Suceava și să plece înapoi la București.

Am solicitat, prin dumneavoastră, companiei, să ia în calcul un zbor de zi, așa încât oferta de zbor să fie mai versatilă și într-adevăr să putem beneficia și pentru plecat la București, dar și pentru venit la Suceava.

Un singur lucru vreau să mai spun, la final, anume, acela legat de faptul că, în acest moment, competiția pe care o aveți în România este una foarte acerbă. Suntem cu toții convinși de faptul că în momentul în care și Ryanair-ul, și Wizz Air-ul, poate că și alte companii vor opera destinații interne mai multe, șansa TAROM-ului de a rămâne în piață devine din ce în ce mai puțin probabilă.

Așadar, rugămintea mea este să accelerați fenomenul de restructurare a companiei. Sper să găsiți cele mai bune soluții, atât privitoare la flotă, cât și privitoare la destinații.

Vă mulțumesc foarte mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da.

Vă mulțumesc și eu.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie lundi, 16 décembre 2019, 9:35
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro