Mihaela Huncă
Mihaela Huncă
Ședința Camerei Deputaților din 28 februarie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.36/07-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 28-02-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 februarie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.66 Mihaela Huncă - declarație politică cu titlul "Creșterea participării la educația de calitate înseamnă o productivitate a muncii sporită și venituri mai mari";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Mihaela Huncă:

"Creșterea participării la educația de calitate înseamnă o productivitate a muncii sporită și venituri mai mari"

În opinia mea, România trebuie să acorde prioritate maximă educației timpurii și celei primare, pentru a beneficia în câțiva ani de o productivitate a muncii sporită și de venituri mai mari.

De aceea, consider că atragerea mai multor copii spre școală și îmbunătățirea sistemului de educație, cu accent pe învățământul preșcolar și cel obligatoriu, ar trebui să reprezinte o prioritate a tuturor strategiilor care urmăresc reducerea disparităților și dezvoltarea capitalului uman în România.

Numeroase studii internaționale au arătat că investiția în învățământul preșcolar este una dintre cele mai rentabile investiții.

Învățământul preuniversitar reprezintă fundamentul nivelurilor superioare de educație. Reducerea sustenabilă a ratei mari de părăsire timpurie a școlii nu este fezabilă fără o investiție constantă în primii ani de școală și în perioada care pregătește copilul pentru înscrierea la școală. Dezvoltarea învățământului preuniversitar ar contribui în mod cert la reducerea riscului de neșcolarizare sau de abandon școlar.

Pentru anul 2020, Uniunea Europeană are ca obiectiv reducerea sub 10% a ratei de părăsire timpurie a școlii. În cazul Românei, estimările naționale și ale Comisiei Europene arată că atingerea țintei naționale de 11,3% până în 2020 va presupune eforturi semnificative, în special în mediul rural și în rândul minorității rome.

Pentru prevenirea și combaterea fenomenului de părăsire timpurie a școlii, România a demarat o serie de programe anuale de asistență socială adresate elevilor din medii dezavantajate, însă este nevoie acum de o evaluare de impact a acestor programe, pentru a putea realiza o apreciere a eficacității fiecăruia.

Conform studiilor realizate de UNICEF, s-a calculat faptul că un an de școală în plus duce la creșterea veniturilor cu 8-9% și la scăderea cu 8% a riscului de apariție a unor probleme de sănătate.

Pentru România, susținerea și dezvoltarea într-o mai mare măsură a educației preuniversitare se traduce printr-o creștere economică mai mare, de la 2% la 3%. Aceasta ar aduce un câștig între 12-17 miliarde de euro, în următorii zece ani.

Toate analizele realizate la nivel local și european arată că investiția în educația timpurie reprezintă aria de intervenție cea mai rentabilă.

Având în vedere aspectele prezentate, mă voi implica, alături de colegii mei, în realizarea de proiecte legislative și voi face demersuri pentru creșterea calității actului educațional, inclusiv prin realizarea evaluării periodice a unităților de învățământ, eliminarea birocrației, pentru a permite cadrului didactic să se concentreze pe activitățile pedagogice și cele desfășurate strict în interesul elevului, dezvoltarea unor programe de detecție timpurie și intervenție pentru copiii în risc de abandon școlar, dar și pe generalizarea programului Școală după Școală, cu includerea unor mecanisme de asigurare a calității pentru activitățile pedagogice, cum sunt cele remediale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 5:38
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro