Plen
Ședința Camerei Deputaților din 28 noiembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.181/07-12-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 28-11-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 noiembrie 2018

11. Dezbaterea Proiectului de Lege privind respingerea Ordonanței Guvernului nr.4/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 348/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 348/2017

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

33. Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței Guvernului nr. 4/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal; este PL-x 348/2017; caracter ordinar; are și 7 amendamente admise.

Din partea Guvernului?

Aveți cuvântul, vă rog.

Domnul Florin Horațiu Iura (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Principalele prevederi ale acestui act normativ sunt:

- Introducerea, ca bază lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale și al contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de angajatori sau persoanele asimilate acestora pentru veniturile realizate în baza contractelor individuale de muncă cu normă întreagă sau cu timp parțial, inclusiv în cazul celor care prevăd plata în acord, al căror nivel este sub nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată. Astfel, venitul luat în calcul va fi salariul minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuțiile, și nu venitul realizat de salariat;

- Identificarea anumitor situații în care se află salariații, pentru care angajatorul nu este obligat la plata contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate la nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată.

Măsura are ca scop descurajarea angajatorilor care, în încercarea de a reduce sarcina fiscală, încheie contracte de muncă cu timp parțial, în situații în care activitatea desfășurată ar presupune un program normal de muncă.

Susținem adoptarea acestui act normativ în forma comisiei.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Din partea Comisiei pentru buget, domnul Iuliu Nosa, prezentarea raportului.

Vă rog.

Domnul Iuliu Nosa:

Raport asupra Proiectului de Lege privind respingerea Ordonanței Guvernului nr. 4/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins proiectul de lege în ședința din 10 octombrie 2017, Camera Deputaților fiind Cameră decizională.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare introducerea salariului minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuțiile de asigurări sociale și de asigurări sociale de sănătate, ca bază lunară de calcul la stabilirea acestor contribuții.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților un raport de adoptare a Proiectului de Lege privind adoptarea Ordonanței Guvernului nr. 4/2017, cu amendamente de tehnică legislativă, prezentate în anexă.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale?

Domnul Lucian Heiuș.

Domnul Lucian-Ovidiu Heiuș:

Stimați colegi,

Prin acest act normativ dumneavoastră de fapt încălcați orice principiu al fiscalității. Nu se poate ca să stabilești ca impunerea, ca... contribuțiile, ca impozitele să fie calculate la un venit mai mare decât venitul pe care îl realizează un contribuabil.

Acest lucru este neconstituțional, încalcă principiul justei impuneri a veniturilor.

Iar Partidul Național Liberal nu numai că va vota împotriva acestui act legislativ, ci îl va și ataca la Curtea Constituțională. Pentru că nu este normal ca un om, în România, să aibă un venit, iar dumneavoastră să doriți să-l impozitați la un venit mai mare decât cel pe care îl realizează.

Noi vă înțelegem că există o disperare pentru a crește veniturile la bugetul general consolidat, dar acest lucru se poate face printr-o mai bună colectare, nu printr-o impunere excesivă a oamenilor onești care muncesc zi de zi în țara aceasta. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Claudiu Năsui.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Stimați colegi,

Există o vorbă în poporul român, și anume, că peștele de la cap se împute.

Știți foarte bine că în mediul fiscal și în zona controlului fiscal, de multe ori, mediul de afaceri se plânge că toată lumea este considerată ca un potențial infractor. Contribuabili de bună-credință își văd recatalogate cheltuielile și apar ca din nimic obligații de plată, chiar dacă ei au fost de foarte mare bună-credință.

O mare problemă sunt aceste controale abuzive. Și ele se întâmplă pentru că, instituțional, în statul român, fiecare inspector consideră cumva că românul este din start un infractor.

Ce ați făcut prin această lege este să puneți acest principiu în această lege. Ați spus că toată lumea care muncește două ore știm noi de fapt că e un infractor, că el de fapt muncește 8. Și atunci îl vom impozita cât pentru 8 ore.

Această lege, această supraimpozitare a muncii part-time a cauzat și cauzează în continuare foarte multă durere în mediul privat. Și a cauzat, la începutul anului, dacă vă mai amintiți, chiar salarii nete negative, pentru că, odată cu trecerea contribuțiilor, dacă treceam contribuțiile pe 8 ore unui salariat de două ore, deodată îi dădea o sumă negativă; trebuia să muncească și mai mult ca să plătească.

Dacă votați această lege, votați acest principiu. Anume, faptul că noi știm că fiecare român e un infractor și îl impozităm noi mai mult, că știm noi că așa e bine. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Nu mai sunt alte intervenții la dezbateri generale.

Dacă la titlu sunt obiecții? Nu. Adoptat.

De la marginal 2 la marginal 7. Dacă sunt obiecții? Nu. Adoptate.

Proiectul de lege rămâne pentru ședința de vot final.

34... a fost retrimis la comisie.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 8 aprilie 2020, 21:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro