Sittings of the Chamber of Deputies of March 16, 2004
- Abstract of the sittings
- Full-text of the sittings
- Published in Monitorul Oficial no.32/2004
Video - Flash & IOS
Vous etes ici: | Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of March 16, 2004 |
Sittings of the Chamber of Deputies of March 16, 2004
1. | Intervenții ale deputaților: | ![]() |
|||
![]() |
1.32 | Iosif Armaș - marcarea efectelor benefice ale noilor măsuri guvernamentale; | ![]() |
După cum se știe, noii miniștri ai Guvernului au depus jurământul joi, săptămâna trecută, la Palatul Cotroceni, în fața președintelui României. Fără îndoială, măsura care a determinat decizia de restructurare a Guvernului reprezintă efectul undei de șoc venite de la Bruxelles, după reproșurile făcute la adresa conducerii de la București de anumiți reprezentanți de seamă ai Uniunii Europene. Crearea funcției de viceprim-ministru, înființarea unei cancelarii a primului ministru, cu atribuții extinse, apariția unor noi structuri administrative, toate acestea lasă să se întrevadă intenția Executivului de a certifica prin măsuri prompte angajamentul făcut la Bruxelles de către premier, de a conferi activității Guvernului un plus de fermitate și coerență în urgentarea finalizării dosarelor cu chestiuni nevralgice în planul negocierilor de aderare a României la UE: reforma justiției, reforma administrației publice, lupta împotriva corupției. Guvernul restructurat va trebui să acționeze astfel încât obiectivele noastre strategice privind încheierea negocierilor la sfârșitul acestui an și, respectiv, integrarea propriu-zisă în 2007 să fie îndeplinite. Acest lucru nu va fi posibil fără voința politică de a accelera reformele, mai ales cele din domeniile precizate. Pentru că asta cere acum Uniunea Europeană de la noi. Oficialii de la Bruxelles nu doresc să ne rezolvăm toate problemele pe care le mai avem în patru sau cinci luni. Așa ceva este imposibil. Dacă testul integrării României ar fi fost rezolvarea tuturor problemelor existente acum, decizia de neintegrare a României s-ar fi luat demult și ar fi fost una fermă. Cerința Uniunii Europene este una cu mult mai modestă, ea se referă la garanții politice că autoritățile statului chiar intenționează să facă toate reformele necesare și să rezolve toate problemele României. Altfel spus, se dorește să dăm dovadă de seriozitate, să ne punem pe treabă și să aplicăm legile pe care deja le avem și care sunt la standardele europene. "Guvernul de la București a demonstrat că înțelege mesajele primite de la Bruxelles - a declarat, recent, prim-ministrul Adrian Năstase - și contează pe dialogul continuu cu structurile europene, pe sprijinul și cooperarea lor". Cum spuneam la început, reorganizarea Guvernului are ca scop concentrarea asupra obiectivului prioritar al aderării la UE și al coordonării eficiente a eforturilor în această direcție. Reunit în noua formulă, Guvernul a luat în discuție fiecare aspect al listei concise pentru care s-a obținut sprijinul Comisiei europene, fiecare membru al Cabinetului având obligația de a prezenta progresele realizate în domeniile de care răspunde. De altfel, premierul a și anunțat că, săptămânal, autoritățile române vor transmite parlamentarilor europeni interesați un raport de evaluare a progreselor pe fiecare din domeniile semnalate în raport. |