Sigla Camerei Deputatilor

Camera Deputaţilor

Language:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Parliamentary bodies
    • The Speaker
    • Standing bureau
    • Committee of leaders of the parl. groups
    • Parliamentary goups
    • Parliamentary committees
    • Members
      • by Alphabetical order
      • by Constituencies
    • Joint parliamentary bodies
      • Parliamentary Committees
      • Friendship Parliamentary Groups
      • Parliamentary delegations
    • Other legislatures
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Parliamentary business
    • Bill tracking
    • Parliamentary control
      • Questions & Interpellations
      • Motions
      • EU subsidiarity check
      • Authorities under parliamentary control
    • Plenary activities
      • Agenda of the meetings
      • Minutes of the debates
      • Video & audio
      • Electronic voting
    • Committees activities
      • Meetings
      • Documents
      • Video & audio
  • Public information
    • General Secretariat
      • Attributions
      • Organizational structure
      • Leadership
    • Public relations
    • Internship la Camera Deputatilor
    • Petitions and hearings
    • Public procurement
    • Declarations of interest
    • Income and expenses
    • Recruitment
    • Logo
  • Legal notice
  • Historic
  • Contact
Cristian Buican
Cristian Buican

Sittings of the Chamber of Deputies of April 27, 2010

  • Abstract of the sittings
  • Full-text of the sittings
  • Published in Monitorul Oficial no.65/2010
  • Video in format Flash/IOS Video - Flash & IOS

Parliamentary debates

  • Interogare stenograme
  • Inregistrari video ale sedintelor in plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a
You are here:: Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of April 27, 2010

Sittings of the Chamber of Deputies of April 27, 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.91 Cristian Buican - declarație politică "De ce nu avem bani de drumuri în 2010?";

 

Domnul Cristian Buican:

"De ce nu avem bani de drumuri în 2010?"

am venit astăzi în fața dumneavoastră pentru a vă prezenta un nou eșec răsunător al deja mult hulitului Guvern Boc. După cum probabil bine știți, că doar ne-a anunțat însuși ministrul transporturilor, Radu Berceanu, anul acesta nu avem bani nici măcar pentru a petici gropile formate în urma acestei ierni. în aceste condiții în care bugetul de stat nu poate oferi finanțarea necesară reabilitării și construirii drumurilor și șoselelor din România, că de autostrăzi nici nu poate veni vorba, Guvernul Boc, prin reprezentantul său de la transporturi, ar trebui să se întoarcă cu fața către Uniunea Europeană și să acceseze rapid fondurile europene pe care această structură ni le pune la dispoziție pentru reabilitarea infrastructurii rutiere și feroviare. Din declarațiile publice ale premierului Emil Boc, am aflat că accesarea fondurilor europene reprezintă prioritatea numărul unu a acestui Guvern. Lesne de înțeles motivațiile, de neînțeles acțiunile. Tocmai de aceea vă voi prezenta în continuare cum în urma acțiunilor acestui guvern s-au pierdut 875 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, pe care Uniunea Europeană îi punea la dispoziția României pentru reabilitarea infrastructurii rutiere și feroviare.

În bugetul alocat transporturilor pe anul 2010, buget care oricum era insuficient, indiferent de procentul alocat pentru cofinanțările necesare obținerii proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, doar 8,5% din necesar au fost alocați, adică 28 de milioane de euro, din necesarul de 332 de milioane de euro care ar fi adus de la Uniunea Europeană 875 de milioane de euro fonduri nerambursabile. Cele 332 de milioane necesare pentru cheltuielile neeligibile ale proiectelor pe bani europeni nerambursabili nu numai că ar fi fost o gură de aer atât pentru ministrul transporturilor, dar și pentru întreg guvernul Boc.

De ce spun asta? Pentru că atât eu, cât și Partidul Național Liberal considerăm că doar prin investiții și crearea unui mediu propice mediului de afaceri putem ieși din criză. Mai mult, atragerea acestor fonduri nerambursabile ar fi permis aceluiași Guvern Boc să realizeze și implicit să îmbunătățească infrastructura rutieră și feroviară din România. Motivul pentru care nu s-a putut suplimenta bugetul transporturilor pentru asigurarea acestor cofinanțări și implicit atragerea a 875 de milioane de euro se numește incompetența Guvernului Boc, care, din dorința, neînțeleasă de nimeni de a păstra deficitul bugetar în limitele acordului cu FMI, nu a avut curajul de a cere o derogare de la FMI de majorare a deficitului cu 0,9 puncte procentuale pentru a putea obține aceste fonduri. Indiferent dacă Fondul Monetar internațional ar fi fost sau nu de acord cu această majorare a deficitului, Guvernul Boc tot ar fi fost răspunzător pentru lipsa de viziune și de idei care îl caracterizează. Afirm acest lucru cu toată convingerea, deoarece acest guvern incompetent nu a luat și nu a încercat să ia niciun fel de măsură economică de ieșire din criză decât un acord semnat în genunchi cu un fond avid.

Nu știu alții cum sunt, dar eu, când mă gândesc la Radu Berceanu, mă îngrozesc. Acest individ, de altfel, unul foarte bogat, este șef la transporturile din România și nu face nimic. Nu auzim de la acest individ decât că nu are bani, nu are bani și din nou că nu are bani. în aceste condiții, ar trebui să plece, că oricum nu are bani să asfalteze, să peticească, să construiască sau să reabiliteze. Ba mai mult, la unul din spitalele aflate în subordinea ministerului pe care îl conduce s-au descoperit zilele acestea nereguli grave care pot duce la pierderea de vieți omenești. Ce face acest ministru? Îi dă afară pe directorul instituției pe care, foarte probabil, el l-a pus acolo. În aceste condiții, stimați colegi, și mă refer aici mai ales la cei de la PDL, nu ar trebui să plece însuși ministrul? Pentru că oricum, la minister nu are bani, poate doar în conturile personale.

Un alt motiv pentru care aceste 875 de milioane nerambursabile nu au reprezentat o prioritate pentru acest guvern și implicit nici pentru ministrul transporturilor este faptul că aceștia sunt bani europeni. Iar aceștia sunt urmăriți până la ultimul leuț, atunci când sunt cheltuiți.

Dragi colegi, trebuie să luăm atitudine, altfel șoselele și căile ferate din România vor dispărea în praful și pulberea pe care Radu Berceanu le lasă pe unde trece. Vă rog pe această cale să încercăm, prin orice mijloace, să-1 îndepărtăm pe ministrul care nu face altceva decât să ducă la pierzanie infrastructura rutieră și feroviară din România.

Chamber of Deputies

Chamber of Deputies

Postal address

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania

+40213160300 +40214141111
webmaster@cdep.ro

Links

  • President of Romania
  • Senate
  • Government of Romania
  • Constitutional Court
  • Legislative Council
  • Monitorul Oficial - Official Gazette

Camera Deputatilor

HTTPS access
  • Sitemap
  • Parliamentary bodies
  • Parliamentary business
  • Public information
  • Archive

Copyright © Chamber of Deputies