Sittings of the Chamber of Deputies of September 23, 2014
- Abstract of the sittings
- Full-text of the sittings
- Published in Monitorul Oficial no.102/2014
Video - Flash & IOS
You are here:: | Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of September 23, 2014 |
Sittings of the Chamber of Deputies of September 23, 2014
1. | Declarații politice și intervenții ale deputaților: | ![]() |
|||
![]() |
1.23 | Nicolae-Ciprian Nica - declarație politică intitulată "România 100, un proiect de țară"; | ![]() |
"România 100, un proiect de țară" Există voci în opoziție și în mediul celor care fac analize politice care vorbesc de o așa-zisă lipsă a unui proiect politic. Sigur, dacă vorbim despre proiectul politic al opoziției este evident pentru toată lumea că el există. În schimb, cred că doar cârcotașii nu văd proiectul guvernamental România 100, proiect prin care Guvernul României vrea să aniverseze 100 de ani de la Marea Unire a României prin unirea de facto a celor trei provincii, prin dezvoltarea unei infrastructuri adecvate secolului XXI, dar și, deloc de neglijat, prin dezvoltarea armonioasă a acestor provincii din punct de vedere economic. Sigur, aceleași voci vorbesc despre faptul că încă ne lipsesc autostrăzile, dar uită să spună că Aradul este aproape unit cu Brașovul prin autostrăzi, la fel cum uită să spună că deja ajungem cu trenul de la Constanța la București în două ore și jumătate, la fel ca pe autostradă. Eu sunt vrâncean și pentru mine proiectul România 100 devine, pe zi ce trece, o certitudine. În 2004, fostul ministru al transporturilor, deputatul Miron Mitrea, semna contractul prin care DN 2 D Focșani-Târgu Secuiesc urma să fie reabilitat, în așa fel încât să se creeze o axă de transport rapidă care să unească Transilvania cu sud-estul României. Era un proiect ambițios prin care un guvern post-decembrist urma să facă un nou drum prin inima Carpaților. Din păcate, aproape 10 ani de zile acest proiect a stagnat. Au fost reabilitați 80 de kilometri din cei aproximativ 150 de kilometri care urmau să fie reabilitați și proiectul a fost uitat mai bine de 5 ani. El a fost reluat în primăvara acestui an și, de câteva zile, au început lucrările la ultimii 25 de kilometri, respectiv limita județului Vrancea, Ojdula. Cel mai probabil că în câteva luni de zile acest drum va fi finalizat și atunci putem spune că Guvernul Ponta a finalizat primul proiect marca România 100, un drum care unește Transilvania cu Moldova și Țara Românească. Cred că vorbele sunt mai puțin importante decât faptele, iar faptele arată că România 100 este un proiect de țară, un proiect prin care provinciile României vor fi unite printr-o infrastructură europeană la o diferență de 100 de ani de la Marea Unire. Firește, acesta este primul pas și cred eu cel mai important, căci dezvoltarea economică armonioasă a provinciilor nu poate fi realizată decât atunci când există o infrastructură de transport bine pusă la punct, în așa fel încât toate zonele României să poată fi puse în valoare și să devină atractive din punct de vedere al investițiilor. Cred că prin astfel de proiecte România își găsește drumul firesc, drum pe care orice lider care iubește această țară și îi prețuiește pe români trebuie să pășească cu gândul că doar astfel poate îndeplini dezideratele celor care au gândit Marea Unire în urmă cu aproximativ 100 ani. |