Sittings of the Chamber of Deputies of December 12, 2018
- Abstract of the sittings
- Full-text of the sittings
- Published in Monitorul Oficial no.2/2019
Video - Flash & IOS
You are here:: | Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of December 12, 2018 |
Sittings of the Chamber of Deputies of December 12, 2018
1. | Declarații politice și intervenții ale deputaților: | ![]() |
|||
![]() |
1.53 | Petre-Florin Manole - declarație politică intitulată "Educația pentru drepturile omului, o necesitate, nu un lux"; | ![]() |
"Educația pentru drepturile omului, o necesitate, nu un lux" La începutul acestei săptămâni, pe 10 decembrie, s-a sărbătorit, la nivel mondial, Ziua internațională a drepturilor omului, instituită de Organizația Națiunilor Unite pentru celebrarea zilei de 10 decembrie 1948. Printr-un act istoric fără precedent, a fost proclamată Declarația Universală a Drepturilor Omului, devenită între timp un reper puternic pentru toate statele lumii și un ideal al oricărei societăți democratice. Subliniez, astăzi, rolul crucial pe care activitatea Națiunilor Unite, de promovare a drepturilor omului și a înțelegerii între popoarele lumii a avut-o pe plan mondial. Educația pentru drepturile omului este cheia unei societăți puternice, unde statul, prin mecanismele sale, trebuie să apere și să protejeze drepturile și libertățile fundamentale, iar cetățenii să conviețuiască în respect pentru drepturile celor din jur. Însăși Declarația Universală a Drepturilor Omului consacră, la art. 26, faptul că "învățământul trebuie să întărească respectul față de drepturile omului și libertățile fundamentale", fiind în sarcina autorităților statului să creeze un cadru optim în care copiii, elevii și studenții să devină cetățeni democratici, activi în societatea României de mâine. Din păcate, un raport al Consiliului Europei din anul 2017 ne arată că țara noastră se află în urmă cu implementarea recomandărilor din Carta Consiliului Europei privind educația pentru cetățenie democratică și educația pentru drepturile omului. Profilul de formare al absolvenților ne spune că, la finalul clasei a XII-a, elevii trebuie să "participe la viața civică prin exercitarea cetățeniei active și să manifeste un comportament proactiv și responsabil în societate", fapt pe care actuala programă școlară nu îl asigură. De aceea, subliniez nevoia introducerii în curriculumul național a educației pentru drepturile omului, astfel încât să creștem generații viitoare de cetățeni care nu stau indiferenți în fața abuzurilor și care înțeleg pe deplin faptul că drepturile omului sunt o necesitate, nu un lux. |