Sigla Camerei Deputaților

Camera Deputaților

Limba:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Structuri parlamentare
    • Președintele Camerei Deputaților
    • Biroul permanent
    • Comitetul liderilor grupurilor parlam.
    • Grupurile parlamentare
    • Comisiile parlamentare
    • Deputații
      • În ordine alfabetică
      • Dupa circumscripția electorală
    • Structurile parlamentare comune
      • Comisiile parlamentare
      • Grupurile de prietenie
      • Delegațiile parlamentare
      • Alte grupuri
    • Organizarea din alte legislaturi
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Activitate parlamentară
    • Urmărirea procesului legislativ
    • Controlul parlamentar
      • Întrebari și interpelari
      • Moțiuni simple și de cenzura
      • Examinarea documentelor UE
      • Autorități sub control parlamentar
    • Activitate în plen
      • Ordinea de zi
      • Stenogramele ședințelor
      • Înregistrări audio-video
      • Votul electronic
    • Activitate în comisii
      • Ședințele comisiilor
      • Documente ale comisiilor
      • Înregistrări audio-video
    • Sancțiuni aplicate deputaților
  • Informații publice
    • Serviciile Camerei Deputaților
      • Atributii
      • Conducere
    • Relații publice
    • Internship la Camera Deputaților
    • Petiții și audiențe
    • Achiziții publice
    • Declarații de avere și interese
    • Informații economice
    • Proiect POCA
    • Funcționarea RA Monitorul Oficial
    • Transparența veniturilor salariale
    • Bunuri primite cu titlu gratuit
    • Prelucrarea datelor cu caracter personal
    • Oportunități de angajare
    • Sigla Camerei Deputaților
  • Pagina veche
  • Mentiune juridica
  • Istoric
  • Contact
Luminița-Maria Jivan
Luminița-Maria Jivan

Dezbateri parlamentare

  • Interogare stenograme
  • Înregistrari video ale sedintelor în plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a

Sedinta Camerei Deputatilor din 10 aprilie 2019

  • Sumarul sedintei
  • Stenograma completa
  • publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.54/2019
  • Video in format Flash/IOS Video - Flash & IOS
Sunteti aici: Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 10 aprilie 2019

Sedinta Camerei Deputatilor din 10 aprilie 2019

 Fragmente relevante pentru urmatoarea interogare: 
Vorbitor: Luminița-Maria Jivan

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.45 Luminița-Maria Jivan - declarație politică despre "Situația DN57, DN57A și a Proiectului de racordare la gaz din Clisura Dunării și Valea Carașului";

Interventie consemnata conform materialului depus la secretariatul de sedinta

Doamna Luminița-Maria Jivan:

"Situația DN57, DN57A și a Proiectului de racordare la gaz din Clisura Dunării și Valea Carașului"

Declarația mea de astăzi va avea ca punct de atenție atât situația drumului deja arhicunoscut în județ, și anume, DN57 cu adiacent DN57A, dar și a posibilului celui mai important proiect derulat vreodată în zona Clisurii și a Văii Carașului, mai exact, racordarea la gaz. Drumul care pornește din Moravița și ajunge spre Oravița, Cheile Nerei, Moldova Nouă și Clisura Dunării este unul dintre cele mai importante drumuri care duce spre cele mai frumoase locuri de vizitat din zona Banatului, însă, din cauza gropilor și a faptului că nu a fost reabilitat de 40 de ani, nu face altceva decât să descurajeze turiștii.

DN57 este un drum de doar 96 de kilometri, care a fost construit la începutul anilor ’70, iar timp de 40 de ani autoritățile nu au reușit să-l reabiliteze, gropile fiind doar peticite, fiind executate doar lucrări de întreținere curentă și periodică. Starea dezastruoasă a tronsonului obligă chiar cărășenii care se află aproape de DN57 să meargă la Timișoara prin Serbia, ieșind din România pe la Naidăș, parcurgând șoselele din Serbia, urmând ca apoi să între în țară pe la Moravița. Din cauza acestui drum, nu doar cărășenii care stau în apropiere îl ocolesc, dar și turiștii preferă să-l evite total.

Consolidarea DN57 reprezintă un mare beneficiu adus nu numai bănățenilor, ci și tuturor cetățenilor, deoarece reabilitarea infrastructurii va aduce mai mulți turiști în zonă. Acest drum ar putea ajuta turiștii să ajungă foarte repede la celebra Cascadă Bigăr, la morile de apă de la Rudăria, la Gladna, pe Cheile Nerei sau pe Clisura Dunării care reprezintă unul dintre obiectivele cu un potențial turistic extraordinar, nu numai pentru județ, cât și la nivel național. Mai mult decât atăt, starea tragică a drumului reprezintă o piedică majoră pentru potențialii investitori care doresc să întreprindă diverse afaceri în zonă. În urma discuțiilor avute cu primarii din Moldova Nouă și Oravița, investitorii care își doreau să deschidă afaceri în această zonă evitau vehement, din cauza infrastructurii dezastruoase și din cauza lipsei gazului de pe tronsonul începând cu Clisura Dunării spre Reșița.

În urma celor prezentate, am acționat în direcția rezolvării acestei situații, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără sprijinul actualei guvernări și fără sprijinul domnului ministru Răzvan Cuc, care a fost singurul ministru al transporturilor care a deschis cu adevărat ușa primarilor acestor zone afectate, cu scopul de a le oferi soluții.

Astfel, în urma vizitei ministrului în Caraș-Severin, acesta a asigurat că în acest an vor începe lucrările de reparații la DN57 și DN57A, respectiv Moravița-Oravița și Pojejena-Socol.

În ceea ce privește racordarea la gaz a localităților din Valea Carașului și din Clisura Dunării, curând, totul se va schimba și cetățenii acestor zone se vor bucura de racordarea la gaz. Sistemul de transport al gazelor naturale reprezintă un proces necesar pentru comunitățile din această regiune a Caraș-Severinului. În plus, a fost creată și o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară Valea Carașului-Valea Almăjului-Clisura Dunării, care are ca obiect înființarea, organizarea, reglementarea, finanțarea, exploatarea și gestionarea în comun a serviciului de alimentare cu gaz pe raza de competență a UAT-urilor membre, precum și realizarea în comun a unor proiecte de investiții publice de interes zonal sau regional. Membrii acestei Asociații sunt 22 de UAT-uri, urmând a li se alătura și alte unități administrativ-teritoriale, cum ar fi Carașova, Doclin, Ramna.

În urma interpelărilor și implicării mele, dar și a perseverenței primarilor din zonă, cu sprijinul actualei guvernări, lucrurile au început să se miște în această direcție, astfel că, de curând, i-am primit pe directorii TRANSGAZ România în Reșița care și-au asumat suportarea a 50% din costuri pentru finalizarea acestui proiect.

Având în vedere cele menționate, se poate contura foarte clar faptul că, în lipsa susținerii și bunăvoinței Guvernului PSD, aceste proiecte care poate par insignifiante, dar vă asigur că pentru cărășeni valorează extraordinar de mult, nu ar fi fost realizate. Pe această cale, am vrut să aduc la cunoștință că actuala guvernare are ca prim interes bunăstarea oamenilor, iar acest lucru este evidențiat de numeroasele proiecte finalizate prin țară, cum ar fi cele două din Caraș-Severin, care vor aduce o schimbare majoră în viața cărășenilor.

Camera Deputaților

Camera Deputaților

Adresa postală

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti

Legaturi utile

  • Președintele României
  • Senatul României
  • Guvernul României
  • Curtea Constituțională
  • Consiliul Legislativ
  • Monitorul Oficial

Camera Deputaților

HTTPS access
  • Harta site
  • Structuri parlamentare
  • Activitate parlamentară
  • Informații publice
  • Arhiva

Copyright © Camera Deputaților