Dezbateri parlamentare
Sedinta Camerei Deputatilor din 20 mai 2020
- Sumarul sedintei
- Stenograma completa
- publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.46/2020
Video - Flash & IOS
Sunteti aici: | Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 20 mai 2020 |
Sedinta Camerei Deputatilor din 20 mai 2020
![]() |
13. | Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 (Pl-x 147/2020). (rămasă pentru votul final). | ![]() |
||
consulta fisa PL nr. 147/2020 |
................................................ | |
![]() |
14. Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011; Pl-x 147/2020; procedură de urgență. Comisia pentru învățământ. Vă rog, domnule președinte, prezentați raportul. Domnul Cîmpeanu. |
![]() |
Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu (de la tribună): Cu permisiunea dumneavoastră, domnule președinte, pentru raportul anterior am de făcut o precizare. Sigur, se întâmplă lucrurile cu o viteză foarte mare în perioada pe care o traversăm și probabil că din cauza aceasta au scăpat, de exemplu, momente esențiale precum ar fi deschiderea, pe 16 mai, a acelei biblioteci digitale despre care se spunea că nu funcționează. Nu, ea funcționează! E drept, de patru zile, dar funcționează! Este cea mai mare bibliotecă românească de resurse digitale. Era o rectificare la luarea de cuvânt precedentă. Revin la raport. În baza prevederilor art. 94 și art. 114 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu adresa Pl-x 147 din 22 aprilie 2020, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a primit, spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011. Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în sensul ca în situația în care se instituie stare de urgență sau stare de asediu potrivit prevederilor constituționale, pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la învățătură, activitățile desfășurate în învățământul preșcolar și școlar să se poată desfășura și online. Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice, Camera Deputaților fiind primă Cameră sesizată. În urma dezbaterii, în ședința din data de 12 mai 2020, comisia, cu 11 voturi pentru respingere, 9 voturi împotriva respingerii și o abținere, a propus respingerea propunerii legislative. Vă mulțumesc. |
![]() |
Și eu vă mulțumesc. Trecem la dezbateri generale. Vă rog să faceți legătura cu domnul Moldovan, din partea Grupului PNL. |
![]() |
Domnul Sorin-Dan Moldovan (prin audioconferință): Mulțumesc, domnule președinte de ședință. Stimați colegi, Prezenta propunere legislativă prevede că în situația în care se instituie stare de urgență sau stare de asediu activitățile desfășurate în învățământul preșcolar, școlar și universitar se pot desfășura și online. Starea de urgență prin care am trecut a scos în evidență lipsurile sistemului de educație și problemele cu implementarea învățământului online. În Programul de guvernare cu care ați câștigat alegerile în 2016, stimați colegi de la PSD, la Capitolul "Politici în domeniul educației", pagina 63, erau două măsuri, și anume: realizarea Platformei E-learning și modernizarea procesului de predare-învățare prin dotarea tuturor - repet -tuturor școlilor, cadrelor didactice și copiilor cu mijloace adecvate. Dacă cele două puncte din program ar fi fost mai mult decât simple promisiuni electorale, atunci sigur situația din învățământ sau situația învățământului online ar fi fost mult mai bună astăzi. Nu ați făcut nimic în trei ani de guvernare pentru tehnologizarea sistemului de educație, acesta este adevărul. În șapte luni, însă, Guvernul PNL, prin Ministerul Educației, a reușit să pună la dispoziție platforma digitală educred.ro, unde sunt centralizate mai multe tipuri de resurse digitale și informații utile pentru activitățile educaționale. Și tot Guvernul PNL a alocat la începutul lunii mai 150 de milioane de lei pentru achiziționarea a 250.000 de dispozitive electronice conectate la Internet. La aceasta se adaugă ce a precizat și colegul meu, domnul Cîmpeanu. Grupul parlamentar al PNL susține adoptarea raportului de respingere pentru această lege, întrucât propunerea nu asigură respectarea principiului egalității, consacrat de Constituția României, generându-se discriminări între beneficiarii direcți ai educației, din păcate. Vă mulțumesc. |
![]() |
Și eu vă mulțumesc. Am finalizat dezbaterile. Rămâne la votul final cu propunere de respingere. Vă propun o pauză de zece minute, pentru ca stafful tehnic să încarce ordinea de zi pentru votul final. Deci în zece minute începem ședința de vot final. |