Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Relații publice > Versiunea pentru printare

primit de la președintele Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, domnul deputat Viorel Ștefan (Grup PSD)

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a avut ca principal punct pe ordinea de zi a ședinței de marți, 15 martie, audierea conducerii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pe probleme ce țin de proceduri administrativ - fiscale aplicabile în cursul acestui an.

La această audiere, ANAF a fost reprezentat de către domnul Eugen-Dragoș Doros - președinte și domnul Florin Tunaru - vicepreședinte.
Președintele ANAF a informat membrii Comisiei că are ca obiectiv prevenirea și combaterea evaziunii fiscale cu accent pe îndrumarea contribuabililor, simplificarea procedurilor și creșterea gradului de conformare voluntară a acestora.
Declarația 088 – Declarație pe proprie răspundere pentru evaluarea intenției și a capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA, este un formular care, în opinia membrilor comisiei, ar trebui simplificat pentru a nu îngreuna obținerea statutului de plătitor de TVA. ANAF a informat membrii comisiei că în acest sens au fost organizate dezbateri cu mediul de afaceri și va ține cont de sugestiile primite. Astfel, se lucrează la modificarea ordinelor care reglementează atât înregistrarea în scop de TVA, cât și anularea înregistrării în scop de TVA, în vederea flexibilizării acestor proceduri. Acest formular va trebui să fie ușor de aplicat pentru contribuabilii care nu prezintă risc sau prezintă risc fiscal mic. De precizat că nici un criteriu dintre cele prevăzute în formular nu este determinant pentru obținerea codului de TVA.
Una dintre direcțiile strategice principale este aceea ca pe termen mediu, respectiv lung, să avem un ANAF modern, aliniat la cele mai bune practici internaționale, cu proceduri clare și baze de date performante.
ANAF a precizat că organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii s-a încheiat și se așteaptă creșterea gradului de colectare și de conformare voluntară a acestora, a îmbunătățirii și eficientizării activității de inspecție fiscală la această categorie de contribuabili.
ANAF a informat că în vederea eficientizării activității dezvoltă permanent analiza de risc în baza informațiilor de natură fiscală despre contribuabil.
De asemenea, unul dintre obiectivele strategice pentru anul 2016, în ceea ce privește inspecția fiscală, îl va reprezenta intensificarea acțiunilor de control la contribuabilii identificați cu risc fiscal asociat prețurilor de transfer.
Referitor la punctul 2 de pe ordinea de zi, în urma analizării cererii de reexaminare transmisă de către Președintele României, Comisia a adoptat, prin vot, modificarea legii în sensul introducerii unor condiționalități privind eliberarea tranșelor de împrumut, propunând plenului Camerei Deputaților adoptarea legii cu amendamente.
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 9:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro