Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Relații publice > Versiunea pentru printare

primit de la președintele Comisiei pentru muncă și protecție socială, domnul deputat Adrian Solomon (Grup PSD)
În ședințele de marți, 01.11.2016, Comisiile pentru muncă, buget și juridică ale Camerei Deputaților au finalizat dezbaterile asupra OUG nr.20/2016.


Amendamentele adoptate de cele trei comisii se referă la introducerea în rândul beneficiarilor ordonanței a categoriilor de personal “uitate” de Guvernul tehnocrat, printre care îi amintim doar pe cei din sistemul de asistență socială, personalul TESA din sănătate, personalul de predare și cercetare din universități, precum și cel auxiliar din Bibliotecile Centrale Universitare. Adică era vorba de salariile a peste 100.000 de cetățeni din această țară.
Aceste două segmente ale economiei naționale, sănătatea și învățământul, trebuie să fie cu adevărat prioritare. Inechitățile din cele două sisteme trebuie să fie eliminate.

Ordonanța 20/2016 dată de guvernul tehnocrat care, în loc să aducă echitate în sisteme, mai mult a încurcat, generând și mai mult dezechilibru și discriminare între categoriile de personal. Deși deputații PNL au participat la dezbaterile generale, aceștia au părăsit sala înainte de a începe dezbaterile pe text.
Deputații PSD, ALDE, UDMR și ai minorităților naționale au analizat amendamentele care au fost depuse la comisii, unele dintre fiind adoptate, respectiv acele amendamente care răspundeau dezideratului stabilit inițial.
În ceea ce privește reașezarea grilelor și corespondența dintre funcții, între unitățile clinice și neclinice, cu sau fără compartimente de urgență, inclusiv cele pentru personalul TESA, dar mai ales pentru personalul medical de specialitate, precum și salarizarea pentru asistenții sociali, au făcut obiectul amendamentelor depuse de către Federațiile Sindicale Sanitas, Alma Mater și Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Aceste amendamente au fost adoptate de membrii comisiilor, iar prin ele se reglează inechitățile identificate, respectiv salarizarea personalului din direcțiile de sănătate publică, inspectoratele școlare și alte categorii de la nivel local.
Sigur că soluția optimă este legea salarizării unitare, dar trebuie menționat că, prin raportul pe care l-am adoptat, asigurăm baza solidă a acestei legi, care va pleca de la o salarizare echilibrată aflată în plată măcar pentru aceste două sisteme prioritare.
Dacă Guvernul Ponta, guvernul PSD a aplicat în 2015 măsuri de creștere a veniturilor, care au avut un impact de 3% în PIB și o reducere a taxelor, care a avut un impact de 2% din PIB, iar anul acesta vedem că veniturile fiscale și inclusiv creșterea economică, sunt pe trend ascendent, asta înseamnă că un impact de 0,5% din PIB nu poate constitui o problemă în ceea ce privește sustenabilitatea.
În ceea ce privește impactul bugetar pe amendamentele care au fost adoptate, ținând cont că personalul din sănătate va avea pe medie o creștere de 15%, începând cu 1 decembrie 2016, iar personalul din învățământ o creștere pe medie cu 15% de la 1 ianuarie 2017, aproximăm un impact bugetar, față de ceea ce este în plată acum, de aproximativ 4 miliarde de lei pe brut, ceea ce înseamnă 0,5% din PIB. Însă, din aceste 4 miliarde, 42,9% se intorc la bugetul de stat contribuție și impozit pe venit. Din ce rămâne, 80% se duc la consum, 20% rămân la economisire. Impactul net în final este de 55-60%, aproximativ 1,8 miliarde de lei.
Conform unui comunicat de presă al Ministerului Finanțelor Publice, execuția bugetului general consolidat pe primele nouă luni ale anului 2016 s-a încheiat cu un deficit de 3,7 miliarde de lei, respectiv 0,49% din PIB. Un calcul simplu ne arată că țintele de deficit pentru anii 2016-2017 respectă valoarea de referință, de 3% din PIB.
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 27 februarie 2020, 13:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro