Curriculum Vitae
Activitate parlamentară
2016-2020 (dep.)
inițiative legislative
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
2012-2016 (dep.)
2008-2012 (dep.)
www.raduvasilica.ro
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Radu Costin Vasilică > Curriculum Vitae Versiunea pentru printare

Radu Costin VASILICĂ
Curriculum Vitae

  • Profesia: cadru didactic, economist
  • Funcția și locul de muncă:
    • deputat în Parlamentul României
    • lector universitar doctor la Universitatea din Pitești
  • Data și locul nașterii: 02.06.1976, București
  • Adresa biroului parlamentar: sediul PSD Argeș, municipiul Pitești, bulevardul Republicii, nr.68,
  • Telefon/Fax: 0348/100.222 sau 0248/222.831
  • Site: www.raduvasilica.ro
  • E-mail: raduvasilica@yahoo.com

Educație și formare

  • doctor în Relații Economice Internaționale la Academia de Studii Economice din București, an susținere teză 2010;
  • licențiat în Economia și Dreptul Afacerilor la Facultatea de Economie Generală a Academiei de Studii Economice din București, promoția 2000;
  • absolvent al cursurilor de Master în Management Politic la Institutul Social Democrat "Ovidiu Șincai", București, în anul 2011;
  • absolvent al Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic din cadrul ASE București, în anul 2000;
  • absolvent al profilului matematică-fizică al Colegiului Național "I.C.Brătianu" (fost "N.Bălcescu") din Pitești, promoția 1995;
  • absolvent al Școlii Generale Nr.3 "Ion Pillat" din Pitești, promoția 1991;
  • absolvent al Școlii Primare Nr.14 din Pitești, promoția 1987.

Alte specializări

  • absolvent al cursurilor Universității de vară "Jean Moulin 3" din Lyon, Franța, în domeniul "Cunoașterea Francofoniei, a descentralizării și a cooperării descentralizate", în anii 2005-2008;
  • participant în cadrul Programului "International Visitor Leadership", componenta "Current Social, Political and Economic Issues for Young European Leaders" - 2008, organizat de către Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii.

Activitate profesională

  • lector universitar doctor în Departamentul "Management și Administrarea Afacerilor" al Facultății de Științe Economice și Drept din cadrul Universității de Stat din Pitești (2006-prezent);
  • asistent universitar doctorand la Universitatea din Pitești (2002-2006);
  • preparator universitar la Universitatea din Pitești (2000-2002);
  • predare cursuri și conducere seminarii la disciplinele "Economia întreprinderii", "Economia și gestiunea organizației", "Gestiunea întreprinderilor mici și mijlocii", "Microeconomie", "Macroeconomie", "Microeconomie aplicată", "Management", "Management educațional", "Marketing", "Marketing social-politic", "Economie europeană", "Firma în economia europeană", "Politica agricolă comunitară", "Conjunctura afacerilor internaționale și globalizarea economică", "Tehnica operațiunilor de comerț exterior" și "Negociere comercială internațională";
  • participarea la conferințe și sesiuni de comunicări științifice naționale și internaționale;
  • coordonare lucrări de diplomă ale studenților la disciplinele "Economia Întreprinderii", "Economie europeană" și "Firma în economia europeană";
  • îndrumarea studenților pentru participarea la Sesiunile Anuale de Comunicări Științifice din cadrul Facultății de Științe Economice a Universității din Pitești;
  • profesor la materiile "Economie" și "Marketing" la Colegiul Național Liceal "Zinca Golescu" din Pitești (2000-2005);
  • profesor la materiile "Economie" și "Economie aplicată" la Colegiul Tehnic "Costin D. Nenițescu" din Pitești (2014-prezent);
  • membru al "Centrului de Consultanță și Asistență în Management" din Pitești;
  • redactor colaborator al revistei "Tribuna CASIM".

Lucrări scrise

  • cărți:
    • "Factorii externi ai dezvoltării, ca posibilități de redresare economică a României";
    • "Comerțul exterior al României în contextul globalizării economiei";
    • "Economia și gestiunea întreprinderii" - manual universitar;
    • "Ghidul tânărului întreprinzător" - îndrumar de afaceri;
    • "Economia întreprinderii - aplicații și studii de caz" - caiet de seminar.
  • articole:
    • "Tendințe economice și perspective de finanțare a întreprinderilor mici și mijlocii";
    • "Atragerea investițiilor străine în România";
    • "Dezvoltarea activităților românești de comerț";
    • "Sectorul industrial și energetic din România, în perspectiva integrării în Uniunea Europeană";
    • "Întreprinderile mici și mijlocii - motoare ale dezvoltării economice";
    • "Strategii și politici de întreprindere";
    • "Procesul de înființare a întreprinderilor în România";
    • "Rolul întreprinderilor mici și mijlocii în cadrul economiei românești";
    • "Analysis of the competitiveness at global level in the period 2011-2013";
    • "The Steering Tool of Financial Institutions: Credit Var (Value at Risk)";
    • "The Insolvent Company: Bankruptcy Difficulties".

Activitate administrativă

  • deputat ales în Parlamentul României (2008-prezent), membru al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport a Camerei Deputaților (2008-prezent); secretar al Comisiei pentru afaceri europene (2016-prezent);
  • consilier județean în cadrul Consiliului Județean Argeș, membru al Comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și a libertăților cetățenilor (2004-2008);
  • președinte al Autorității Teritoriale de Ordine Publică Argeș - ATOP (2008);
  • reprezentant politic al Consiliului Județean Argeș în cadrul Asociației Regiunilor Francofone (2004-2008);
  • președinte al "Grupului pentru Egalitatea de Șanse" din cadrul Consiliului Județean Argeș (2004-2008).

Activitate politică

  • membru al Partidului Social Democrat din anul 1999;
  • membru al Consiliului Național al PSD din anul 2005;
  • vicepreședinte al PSD Argeș din anul 2005;
  • vicepreședinte al Tineretului Social Democrat din România, 2006-2010;
  • secretar executiv al TSD România, 2004-2006;
  • președinte al TSD Argeș, 2004-2013.

Aptitudini și competențe personale

  • limbă maternă: româna;
  • limbi străine cunoscute: engleză (avansat), franceză (mediu), italiană (începător);
  • calități personale: aptitudini organizatorice și de coordonare, putere de muncă ridicată, implicare activă în diverse categorii de proiecte, capacități de comunicare și interacțiune eficientă cu oamenii, abilități de lucru în echipă;
  • competențe și cunoștințe de utilizare a calculatorului: S.O. Windows, Microsoft Office, Internet;
  • pasiuni: muzică, sport, cinematografie, literatură, filatelie, călătorii.
01.01.2017

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 12 septembrie 2024, 21:10